Gjest Borghild Skrevet 2. desember 2008 #1 Skrevet 2. desember 2008 Jeg pleier å gå på yasmin 4-6 mnd uten pause. Men skal ha en pause nå. Er man sikker i de pillefrie dagene? Jeg tok siste pille søndag og mensen kommer aldri før onsdag eller torsdag når jeg har pillefri uke. Er jeg da sikker disse dagene før mensen kommer?
Gjest WildRider Skrevet 2. desember 2008 #2 Skrevet 2. desember 2008 Jeg bruker å være veldig sikker, og går også på dem såpass lenge uten pause, men det kan jo være opp til enhver hvordan det kan gå.. Lurer foresten på, når du går så lenge som 4-6 mnd uten pause, opplever du noen gang litt brunaktig utflod eller litt mensen?
tomatsuppe Skrevet 2. desember 2008 #3 Skrevet 2. desember 2008 Ja du er sikker i den pillefrie uken, akkurat som du ville vært om du kun tok ett brett før pillefri uke.
Gjest Borghild Skrevet 2. desember 2008 #4 Skrevet 2. desember 2008 Takk for svar. Nei får ikke utflod eller mens heldigvis. Hvordan kan man være sikker i den pillefrie uken når man ikke er sikker om man glemmer en pille eller to på brettet når det er samme hormoninnhold i alt og man har gått mange måneder uten pause? Skjønner ikke det jeg.
Susa Skrevet 2. desember 2008 #5 Skrevet 2. desember 2008 Jeg har brukt yasmin i 7 år nå, tar ca tre brett før jeg har en pillefri uke. kan ikke gå på de i 4-6 mnd uten pause, da får jeg masse småblødninger...
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2008 #6 Skrevet 2. desember 2008 Takk for svar. Nei får ikke utflod eller mens heldigvis. Hvordan kan man være sikker i den pillefrie uken når man ikke er sikker om man glemmer en pille eller to på brettet når det er samme hormoninnhold i alt og man har gått mange måneder uten pause? Skjønner ikke det jeg. Her kan du lese litt om hvordan piller virker. Midt i et brett er du ikke sikker om du glemmer en pille fordi kroppen da ikke lenger blir lurt til å tro at eggløsningen allerede har funnet sted, ergo kan du få eggløsning om du glemmer en pille, og dermed er du ikke sikker lenger. I den pillefrie uken er du sikker fordi du da er på et tidspunkt i syklusen hvor du ikke skal ha eggløsning.
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 2. desember 2008 #7 Skrevet 2. desember 2008 Hei! Er det derfor det er så viktig å ta første pille på første menstruasjonsdag? Dette med syklusen? ...har nemlig også alltid lurt på det... :o) *skal lese linken*
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2008 #8 Skrevet 2. desember 2008 jammen når man har tatt 5 brett poå rad og glemmer en pille hvorfor er man da ikke sikker når man er sikker i den pillefrie uka? Skjønner ikke det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå