Gjest farge Skrevet 2. desember 2008 #1 Skrevet 2. desember 2008 Sønnen min fyller 3 på fredag, og skal feires på lørdag formiddag. Har invitert alle i barnehagefruppen hans - 12 unger i alderen 2 til 5 år. 7 jenter og 5 gutter. Selskapet varer i 2 timer. Dette er hans første ordentlige barnebursdag, og jeg håper dere kan hjelpe meg med forslag til aktiviteter og mat? Tenkte jeg skulle bake muffins, men er usikker på pølser/lompe eller pizza. Kade må vi selvsagt også ha - tenkte å bake "postmann Pat "-kake. Har kjøpt inn ispinner, og lager til en liten pose med godteri ( de kjører en relativ sunn linje i barnehagen, og jeg tenkte derfor at godteriposen kunne inneholde; 1 smurfedrops, 1 liten melkesjokolade, 1 mandaring og en såpebobleflaske? ) Aktiviteter: Lese eventyr for dem ? ( vet de liker det i barnehagen ), blåse opp mange ballonger og finne på noe med disse(?), Ha masse " store ) lego tilgjengelige for egenlek (?),Lage julepynt med dem ( f.eks. lenke, lage nisser av doruller osv... ?? ) Kom gjerne med korrigeringer/råd!!! ( hjelp!! ) Er igrunne ikke så bekymret for jentene - jeg har en datter på 6 som er utrolig flink til å " varte opp" for " besøkende" og elsker å leke med andre - så den føler jeg vil være i boks - nesten uavhengig av hva en finner på ellers. Håper dere er kreative, og kan gi meg masse tips!! - på forhånd tusen takk!!! Klem
tingeling Skrevet 2. desember 2008 #2 Skrevet 2. desember 2008 Jeg lurer også på dette! Vi kommer til å ha fiskedam eller skattejakt etter godteposene. Ift leker vet jeg ikke, har kun invitert 4 barn siden det lett blir kaotisk ellers, så det kan hende de klarer å leke ok selv i de to timene selskapet varer.
Rioja Skrevet 2. desember 2008 #3 Skrevet 2. desember 2008 Av erfaring tror jeg det er liten vits i å planlegge så mange aktiviteter for 3-åringer. De er for utålmodige, og leker seg godt sammen selv! Som mat hadde jeg nok valgt både pizza og pølser, ikke alle liker pizza... Ha gjerne en hvit papirduk og fargeblyanter slik at barna får dekorere duken selv. (Da sitter de gjerne lenger enn 10 minutt!) Postmann Pat kake blir sikker populært, og muffins er jo favoritten! Kanskje en sjokoladekake (langpanne) i tillegg? Godteposen (innholdet du tenkte på var flott!) kan du la dem "fiske". Ha en pinne med tråd som du fester posen til. (Enten i trapp, eller bak et laken festet i en døråpning.) Ha gjerne noen "andre ting" som du kan henge på innimellom. En sokk, en tannkost etc. -Det synes de gjerne er moro... Lykke til!
Gjest hyggelig Skrevet 2. desember 2008 #4 Skrevet 2. desember 2008 Sette hale på grisen/eselet. "Ta din ring og la den vandre"- leken. Bjørnen sover- leken.
amyrlinn Skrevet 2. desember 2008 #5 Skrevet 2. desember 2008 hadde nettopp besøk for min sønn som også ble tre år:) der hadde vi sang leker (som de andre har nevn) vi fisket etter godteposer, og så hadde vi ansiktsmaling. de som ikke ville bli malt i fjeset fikk fingermale litt griseri men det går vekk i vask hehe. var veldig artig dag. fikk mange positive tilbakemeldinger fra både foreldre og barn
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2008 #6 Skrevet 4. desember 2008 Vi har nettopp hatt selskap for en treåring. Jeg kan love deg, du trenger ingen organiserte aktiviteter. Alle skla være med å pakke opp og ekstra stas er det med det de har handlet selv. De skal spise litt og så skal de leke med lekene som nettopp er gitt i tillegg til de lekene ungen allerede har. Det skal utforskes og slås ballonger. De er små, så de fleste har med foreldre som kan holde styr på sine barn. Vi synes i hvert fall det er hyggelig å treffe de voksne også. Vi serverte sjokoladekake, boller og gele og pølser. Og kaffe til de voksne og brus i kopper med lokk og sugerør. Vi hadde gruppe på 10 barn, begge kjønn og fra 1-5 år. Dette er evig nok og jeg synes ikke du skal stresse med å finne på leker og sånn - ikke enda. Neste år kanskje...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå