Gå til innhold

Dreamweaver eller frontpage

Fremhevede innlegg

Skrevet

Her er for eksempel en webside som er laget med FrontPage, no offence, jeg googlet og den var første som kom opp. Det er altså en god eksempel på hvordan man IKKE skal lage hjemmesider i 2008. :-) Synes jeg da..

Og her tipser DinSide om noen gratis alternativer til Dreamweaver. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det er altså en god eksempel på hvordan man IKKE skal lage hjemmesider i 2008. :-)

Selv om den er oppdatert i sommer er selve designet langt eldre. Jeg ser han har dreiet mye nytt etter at jeg hjalp til med å flytte siden til nytt webhotell rundt 2003-2004, men allerede da hadde han hatt den slik lenge.

Selv om siden ikke er "kul" er den lettlest og enkel å navigere i, noe som ikke kan sies om mange nyere sider.

Koden er som forventet grusom, det er ikke til å unngå med Frontpage.

Skrevet

Som sagt, ingenting personlig mot denne sida, det var bare den første jeg fant som eksempel. Det jeg skulle fram til er at jeg ikke vil anbefale TS lage noe liknende nå, i 2008. :)

Skrevet
Ikke helt enig med deg. Web-design og web-programmering har egentlig ingenting å gjøre med å kunne bruke Dreamweaver og Frontpage. Noe enklere editor-program vil være mer enn nok. Jeg mener, Frontpage er totalt ubrukelig i mine øyne, og Dreamweaver er unødvendig vanskelig program å bruke, hvis man skal bare lage en hjemmeside.

Tja, det raskeste og enkleste er selvfølgelig å bare ta et design som noen andre har laget til deg - det er jeg enig i.

MEN du vil sitte med null innsikt i hvordan det faktisk fungerer.

For å kunne bruke dreamweaver på en ordentlig måte vil du få/ha en del innsikt.

Det blir som Photoshop...om man sitter og fikler med det vil man se alle de utrolige mulighetene som ligger der...utover å fjerne røde øyne og beskjære;-)

Gjest Lommerusk
Skrevet (endret)

.

Endret av Lommerusk
Skrevet

Jeg driver også og prøver meg på en hjemmeside. Nå må jeg innrømme at jeg er langt mer opptatt av hvordan denne siden ser ut enn hvordan selve teknologien er bak dette. Å knote med kode og stress er ikke noe for meg. Jeg liker en grei WYSIWYG løsning der jeg hiver inn det jeg ønsker uten noen form for avanserte kodeløsninger.

Hvorvidt denne siden min kommer på ti på topp når det gjelder valideringsfeil er meg heller ikke interessant. Så lenge den lar seg åpne i en nettleser så holder det for meg.

Det er vel noenlunde på lik linje med hvordan folk lærer seg å kjøre bil ;)

Sitter med frontpage nå, men er litt usikker på hva jeg synes. Jeg savner Layer funksjonen fra dreamweaver, men ellers så virker den ok. Sliter med å se hvorfor jeg ikke skal benytte denne? Synes den lager helt greie sider jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...