Gå til innhold

Dreamweaver eller frontpage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker å lage meg en hjemmeside og har derfor begynt å lære meg dreamweaver. Men nå sier broren min at frontpage er veldig bra og anbefalte meg å lære meg det istedet. Han har derimot ingen erfaring med dreamweaver, og kan derfor ikke sammenligne de.

Er det noen av dere som har erfaring med begge og kan gi meg en anbefaling?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har erfaring med å være offer for Frontpage og kan ikke anbefale det. Genererer koden fra helvete.

Skrevet

På sikt vil jeg gjerne lære meg å skrive koder, og da er det vel ganske kjipt å ha koden fra helvete som forbilde...

Takk for svar feuerstein!

Gjest Lommerusk
Skrevet (endret)

.

Endret av Lommerusk
Skrevet

Jeg begynte med FrontPage (når jeg var 12 år faktisk), og syntes det var greit, men veldig tullete.

Gikk etter 4-5 år over til Dreamweaver og synes det er en fantastisk opplevelse i forhold, bruker det fortsatt i dag. Jeg har lært meg å kode men bruker fortsatt dreamweaver mye, rett og slett fordi det er et flott program å bruke :)

Kommer aldri, aldri, aldri til å bruke FrontPage igjen.

Skrevet

helt klart Dreamweaver. Med CS4 er det enda bedre støtte for å jobbe med kode også, så da er det ingen grunn til å følge webdesign-hardcore-geeksa som sier at du måååå jo bare bruke en tekst-editor for alt annet er bare sååå newb! Bleugh! Dreamweaver it is!

Skrevet

Jeg synes det blir litt tullete å sitte og kode i notepad bare for å være ekstra leet, når dreamweaver faktisk funker fett. Jeg har holdt på med hjemmesider i 9 år nå, og bruker fortsatt WYSIWYG.

Det er så klart greit å forstå koder når ting skjærer seg, da.

Gjest StockDama
Skrevet

Frontpage er vel så basic hjemmesideprogram som du får det. Helt ok til en første hjemmeside, men vil du ha det litt mer fancy må du over på dreamweaver eller koding.

Skrevet

Da er det vel ingen tvil, dreamweaver it is!

Tusen takk for svar, alle sammen!!

Gjest Lommerusk
Skrevet (endret)

.

Endret av Lommerusk
Gjest Grafica
Skrevet

Lommerusk: Den splash-siden ble laget på 5 min og har siden vært glemt.

Skrevet

Frontpage er erstattet av Expression Web og det er slettes ikke noe dårlig valg. Med mindre du er godt vant til å benytte Adobes programvare ville jeg valgt Expression Web som er lett gjenkjennelig for alle som har brukt Microsofts Officepakke. Ikke at Dreamweaver er noe dårlig valg det heller.

Forøvrig var Frontpage mer enn bare "helt basic" man mange blander Frontpage med Frontpage Express.

Skrevet

Hvis du vil lære å bruke Dreamweaver eller et annet 4gl web-design program, så kan du gjerne bruke de. Men hvis det du egentlig vil er å lage deg en hjemmeside, og det var det du sa, da trenger du egentlig ikke å bruke noen av disse programmene. Da ville jeg heller anbefalt å bruke noe gratis website templates, det er veldig mange av de på nettet, se for eksempel her og her, og bruke en enkel program for å redigere kode, hvis det trenges, som f.eks. html-kit. Jeg vil påstå at det ikke bare vil spare deg tid, men vil også gi bedre sluttresultat.

Skrevet
Jeg vil påstå at det ikke bare vil spare deg tid, men vil også gi bedre sluttresultat.

Det er nok riktig, men vil man faktisk lære noe om webdesign så anbefaler jeg å skaffe en editor og sette i gang med utforskning selv

Gjest Grafica
Skrevet

w3schools.com er forresten et fint sted å lære om html, css og slikt.

Skrevet
Det er nok riktig, men vil man faktisk lære noe om webdesign så anbefaler jeg å skaffe en editor og sette i gang med utforskning selv

Ikke helt enig med deg. Web-design og web-programmering har egentlig ingenting å gjøre med å kunne bruke Dreamweaver og Frontpage. Noe enklere editor-program vil være mer enn nok. Jeg mener, Frontpage er totalt ubrukelig i mine øyne, og Dreamweaver er unødvendig vanskelig program å bruke, hvis man skal bare lage en hjemmeside.

Og ja, w3schools.com er en bra resurs med mange forståelig forklaringer og enkle tips. :happy:

Skrevet
Ikke helt enig med deg. Web-design og web-programmering har egentlig ingenting å gjøre med å kunne bruke Dreamweaver og Frontpage. Noe enklere editor-program vil være mer enn nok. Jeg mener, Frontpage er totalt ubrukelig i mine øyne, og Dreamweaver er unødvendig vanskelig program å bruke, hvis man skal bare lage en hjemmeside.

Og ja, w3schools.com er en bra resurs med mange forståelig forklaringer og enkle tips. :happy:

Dreamweaver, unødvendig vanskelig? hvordan?

Gjest Grafica
Skrevet

RedFox: Webdesign, og webprogrammering, er to HELT forskjellige ting. Webutvikler er også noe helt annet.

Skrevet

Vel, synes du at man virkelig trenger å kjøpe og å lære seg å bruke Dreamweaver, bare for å lage en hjemmeside? Det virker veldig unødvendig og waste of time, det blir litt som å kjøpe og lære å bruke Photoshop, bare for å fjerne røde øyne på et bilde. :)

Skrevet
RedFox: Webdesign, og webprogrammering, er to HELT forskjellige ting. Webutvikler er også noe helt annet.

ja og det er derfor jeg nevnet begge. Jeg er nok programmerer og ikke designer, men TS trenger å lage en hjemmeside, og ikke bare å designe en.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...