Gjest Lilleulv Skrevet 1. desember 2008 #1 Skrevet 1. desember 2008 Jeg har ikke gått på prevensjon på 1 år nå pga graviditet og baby Men da jeg skulle begynne på noe igjen prøvde jeg først Cerazette i 3 uker, men sluttet pga jeg ble så fryktelig muggen. Begynte nå på p-ringen som jeg gikk på før, men jeg er like muggen! Nå har jeg gått på den i 3 uker og... Vil det gå over etter hvert eller? for dette orker jeg jo ikke over lang tid. Hvilke alternativer har jeg egentlig?
MellonCollie Skrevet 1. desember 2008 #2 Skrevet 1. desember 2008 Dette lurer jeg også på. Jeg som bare har trodd at jeg var litt "depressiv" av meg fikk jo sjokk når jeg slutta på p-piller - plutselig kjørte ikke humøret mitt berg-og-dalbane lenger Og så plutselig etter 2 uker på Cerazette koblet samboer at her har det skjedd noe igjen Kviser har jeg også fått igjen. Så - alternativ til hormonprevensjon tas imot med takk!
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2008 #3 Skrevet 1. desember 2008 De jeg kommer på er: Kondom "Damekondom" (er visst en tilvenningssak) Pessar (regn med å måtte mase på legen) Sæddrepende middel (må kjøpes via utenlandsk nettbutikk) Femcap (også utenlandsk nettbutikk) Kobberspiral Ulike utgaver av FAM (ladycomp, ovusoft osv) Og avbrutt samleie. Jeg har kombinert litt forskjellig her, stort sett ovusoft, og avhold på høyrøde dager, og kondom eller avbrutt samleie kombinert med sæddrepende middel på orange.
Hinata Skrevet 1. desember 2008 #4 Skrevet 1. desember 2008 (endret) Er vel kobberspiral, kondom og disse monitorene som er aktuelle da.. Men man får vel som regel bivirkninger i begynnelsen når man begynner på p-piller og liknende, men noen ganger går det over, og noen ganger ikke... Edit: Så etterpå at noen hadde svart før meg Endret 1. desember 2008 av Hinata
Gjest Lilleulv Skrevet 1. desember 2008 #5 Skrevet 1. desember 2008 Dette lurer jeg også på. Jeg som bare har trodd at jeg var litt "depressiv" av meg fikk jo sjokk når jeg slutta på p-piller - plutselig kjørte ikke humøret mitt berg-og-dalbane lenger Og så plutselig etter 2 uker på Cerazette koblet samboer at her har det skjedd noe igjen Kviser har jeg også fått igjen. Så - alternativ til hormonprevensjon tas imot med takk! Samme her. Min samboer spurte om jeg ikke kunne være så snill og slutte med de pillene Det var så sykt deilig å være en tålmodig og fredelig sjel det året jeg ikke gikk på noe :O
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2008 #6 Skrevet 1. desember 2008 Her går det i kondom eller pessar med sæddrepende krem. Tåler ikke hormoner eller k-spiral.
LilleMy Skrevet 1. desember 2008 #7 Skrevet 1. desember 2008 Veldig fornøyd med kobberspiral - men så ha jeg heller ikke tenkt til å få flere barn....
Gjest Gjest_Lotta_* Skrevet 8. januar 2009 #8 Skrevet 8. januar 2009 hei...jeg har gått på P-ring i nesten to år nå, og nå begynner jeg å få bivirkninger, følelsesmessig ustabil og kvalm men aldre så jeg må kaste opp. Holder på å bli sprø! Spesielt av det følelsesmessige, får plutselig panikk for at noen følelser ikke er ekte og masse tull. Noen som har opplevd at bivirkningene kommer så sent?? ell holder jeg bare på å bli gal...hehe :gjeiper:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå