Gjest TS Skrevet 1. desember 2008 #1 Skrevet 1. desember 2008 Jeg har et bittelite problem jeg ikke tør å gå til noen med enda. Rett ved rumpehullet mitt så har jeg en liten klump, altså.. uff, vanskelig å forklare. Liten rund hud-bit rett og slett som alltid har vært der. Man kan både se den og kjenne den godt. Den er på størrelse med et lite blyantviskelær. Nå vil kjæresten min prøve analsex, og det vil forsåvidt jeg og, men jeg tør ikke pga den. Han har ikke fått lov til å nærme seg rompa mi på den måten før så han har ikke kjent den, men om han har sett den vet jeg ikke. Hvem går jeg til for å få fjernet denne? Den er ikke i veien i det daglige liv, har aldri blitt plaget av den, men den skal jo ikke være der. Er det fastlegen jeg skal til da? Vet liksom ikke hvor jeg skal henvende meg.
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2008 #2 Skrevet 1. desember 2008 Det er nok mest sannsynlig en liten hemoeride. Du kan behandle dene med alcos anal som man får kjøpt reseptfritt på apoteket. Likevel er det også slik at de fleste hemorider gjør litt vondt, så det kan jo være lurt å få det sjekket ut av fastlegen ja, for å sikkre seg at det bare er en hemoeride. Det er ikke uvanlig, og ektra vanlig om man har problemer med magen og fordøyelsen. Det blir nok ikke noe analsex her i huset heller, da jeg også er plaget av dette. Men det er særlig fordi det er vondt.
Gjest TS Skrevet 2. desember 2008 #3 Skrevet 2. desember 2008 Jammen, den har vært der kjempe lenge. Akkuratt -når- den kom vet jeg ikke, men mange mange år. Det ser ut som den sitter fast i huden som er der. Hm ja, så fastlegen da? Kanskje hun kan peke meg videre.
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2008 #4 Skrevet 2. desember 2008 Jeg tenker enda at det høres ut som en hemoeride, jeg har en liten en som jeg har hatt i tre fire år tror jeg og som jeg kommer til å måtte operere vekk om jeg vil ha den vekk. Den gjør ikke vondt lenger, fordi den er "tom", og jeg har smurt den med kremer etc. Men den er en liten hard klump som ikke går vekk. Denne ligger helt i åpningen og henger fast i huden. Det er en utposning av en blodåre som kommer om man har presset for hardt når man går på do. Disse er helt ufarlige, men ganske irriterende. Fastlegen er uansett veien å gå til å begynne med. Om det bare er en hemoeride vil de også kunne hjelpe deg med dette. Jeg har vært hos fastlegen min for å få sett på min, fordi jeg til å begynne med ikke ante hva en hemeoride var. De er altså ganske vandt til denne typen arbeid. Lykke til!
kinkeline Skrevet 3. desember 2008 #5 Skrevet 3. desember 2008 Hemoroider er vel ikke ekstra løshud? Det er vel bare en klump som ligger under huden? Som en litt stor kvise kanskje?
Gjest Eurodice Skrevet 3. desember 2008 #6 Skrevet 3. desember 2008 Hemoroider er vel ikke ekstra løshud? Det er vel bare en klump som ligger under huden? Som en litt stor kvise kanskje? Hemoroider er det samme som åreknuter, som mange har på bena. Når det er lokalisert i rektum, kalles det hemoroider.
Gjest Gjest_kinkeline_* Skrevet 3. desember 2008 #7 Skrevet 3. desember 2008 Kinkeline her. Ja, er derfor jeg tenker det ikke er hemoroider, siden hun snakker om at det er løs hud. Men jeg aner ikke så jeg holder meg utenfor.
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2008 #8 Skrevet 3. desember 2008 Jeg fikk flere hemorider under svangerskapet og noen av de har jeg ikke klart å få bort. Eller de er ikke vonde og de er tomme, det er bare hud, så det hjelper lite med kremer. Vil jeg ha de bort så må de nok opereres bort, de har vært der i to år nå.
Morgause Skrevet 3. desember 2008 #9 Skrevet 3. desember 2008 (endret) Jeg tror heller det høres ut som en skin tag. Isåfall så kan denne fjernes, men det er ikke behagelig. Og ifølge min fastlege er det hudlegen som fjerner slikt. Endret 3. desember 2008 av Morgause
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå