Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har nylig vært på bedøk eksamen, og klarte nesten ikke å løse noen av oppgavene. Hva skyldes det? :tristbla:

Har gjort tilsvarende oppgaver med riktig resultat tidligere, og flere lignende oppgaver gjorde jeg kvelden før på med en oppgavetid på ca 15 minutter. På eksamen satt jeg i nesten 3 timer på å løse én. Den var ikke vanskeligere.

Det var inntrykket også når eksamenspapirene ble delt ut. Dette skulle være innenfor gode maringer, men så ble konsentrasjonen borte. Sov ikke mer enn 2,5-3 timer men det kan vel ikke ha så allverden å si?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

søvn har veldig mye å si for min del i hvertfall. synd det ikke gikk så bra da...bedre lykke neste gang :blomst:

Skrevet

Det kan skyldes jernteppe, eller det kan skyldes for lite søvn og mat. Jeg har ihvertfall erfart at nok søvn og mat i forveien er viktig for å kunne prestere bra på eksamen. :)

Uansett, hvis det dikk skikkelig dritt, så kan du vel konte?

Skrevet
Har nylig vært på bedøk eksamen, og klarte nesten ikke å løse noen av oppgavene. Hva skyldes det? :tristbla:

Har gjort tilsvarende oppgaver med riktig resultat tidligere, og flere lignende oppgaver gjorde jeg kvelden før på med en oppgavetid på ca 15 minutter. På eksamen satt jeg i nesten 3 timer på å løse én. Den var ikke vanskeligere.

Det var inntrykket også når eksamenspapirene ble delt ut. Dette skulle være innenfor gode maringer, men så ble konsentrasjonen borte. Sov ikke mer enn 2,5-3 timer men det kan vel ikke ha så allverden å si?

det er aldri lurt å sitte kvelden før over stoffet man vet man kan få på prøve/eksamen dagen etter. vet mange som har gjort dette og fått totalt hjernteppe og begynt å rote og blande sammen ting de var helt sikkre på før. kjempekjedelig!

nå vet du hvertfall til neste gang.

Skrevet (endret)
det er aldri lurt å sitte kvelden før over stoffet man vet man kan få på prøve/eksamen dagen etter. vet mange som har gjort dette og fått totalt hjernteppe og begynt å rote og blande sammen ting de var helt sikkre på før. kjempekjedelig!

For min del er ikke det noe problem (snarere tvert i mot, jeg kan gjerne lære nye og nyttige ting kvelden før eksamen), det gjelder å lære seg selv å kjenne.

Til TS så vil jeg si at nøyaktig hva som gjorde at du ikke klarte eksamen i dag er vanskelig for oss andre å vite. Det er store individuelle forskjeller på hva som fungerer og hva som ikke fungerer for ulike mennesker når det kommer til å forberede seg til og avlegge eksamen.

Hvis du ble veldig stresset av eksamenssituasjonen, kan det ha bidratt til at det kan ha fått hjerneteppe.

Hvis du ikke fungerer godt med lite søvn, kan det ha gjort at du ikke klarte å konsentrere deg godt nok.

Hvis du trenger en pause for å bearbeide informasjonen, kan det å lese for tett opp mot eksamen være problematisk.

Det er så mange ting som kan ha innvirkning, og dette er bare noen av dem!

Husk at du helt sikkert kan ta eksamen opp igjen, så løpet er ikke kjørt for det om det ikke gikk bra denne gangen.

Endret av wind-up bird
Skrevet

For min del er det heller ikke noe problem. Da sitter jeg og pugger det viktigste også gjentar jeg det dagen etter. Rett før eksamen. Det hjelper for min del!

Skrevet

En god natts søvn og en solid frokost er en god strategi for min del. Kan jo være at man var litt uheldig med oppgavene og, men det er viktig at når man er ferdig med oppgavene, bør man ikke sitte lengre enn nødvendig. Jeg opplever ofte å finne "feil" som ikke er der! Man bør derfor gå etter det første som dukker opp i hodet og forholde seg til det. Men alle er jo forskjellig..

Skrevet

Skriver gjerne under på at nok søvn og god frokost/ niste er viktig.

Snakket du med noen andre etter eksamen? Hva synes de om oppgavene?

Hvis noen er interessert, kan jeg gjerne minne om at det heter "jernteppe". :)

Skrevet (endret)

Nei, dette vil jeg ikke høre på! :digge:

(Jeg fant ingen smiley som holder seg for ørene, men alle som har prøvd å kommunisere med noen som har hodetelefoner på og volumet på fullt vet at det ikke er så lett ...)

Jeg trodde faktisk det het hjerneteppe, så feil kan man ta.. :ler:

Endret av wind-up bird
Skrevet

Sikker på at du ikke bare blander begrepet jernteppet som ble brukt om skillet vest/øst under den kalde krigen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...