Megana Skrevet 1. desember 2008 #1 Skrevet 1. desember 2008 Hei damer Etter at Trionetta forsvant fra markedet ( ) gikk jeg over til Yasmin. Jeg er mindre fornøyd med Yasmin, mensen kommer når den skal men har mye småblødninger og brun utflod med jevne mellomrom, utrolig irriterende. Sliter også litt med hodepine og mye/ofte kvalm/vondt i magen etc, er også irritabel og følsom (kan nok ikke legge all skyld på p-piller, men har gått på pillen i ca 8 år så det blir vanskelig å skylde på noe annet) Hadde ingen av disse symptomene med Trionetta og er såpass misfornøyd med Yasmin at jeg ønsker å bytte, problemet er bare at det virker som om alle "konkurrentene" er like "dårlige" Har noen noen anbefalinger/erfaringer å komme med? (Lurer også på sikkerheten ved diare som det står nevnt i pakningsvedlegget, er dette snakk om diare = langvarig diare/gjentatte do-besøk, eller kan det holde at man reagerer dårlig på et måltid og får 1 stk ubehagelig toalett-besøk i etterkant? Ved sistnevnte, er sikkerheten like god som den skal være?) Takk for svar
Avalon Skrevet 1. desember 2008 #2 Skrevet 1. desember 2008 Hei damer Etter at Trionetta forsvant fra markedet ( ) gikk jeg over til Yasmin. Jeg er mindre fornøyd med Yasmin, mensen kommer når den skal men har mye småblødninger og brun utflod med jevne mellomrom, utrolig irriterende. Sliter også litt med hodepine og mye/ofte kvalm/vondt i magen etc, er også irritabel og følsom (kan nok ikke legge all skyld på p-piller, men har gått på pillen i ca 8 år så det blir vanskelig å skylde på noe annet) Hadde ingen av disse symptomene med Trionetta og er såpass misfornøyd med Yasmin at jeg ønsker å bytte, problemet er bare at det virker som om alle "konkurrentene" er like "dårlige" Har noen noen anbefalinger/erfaringer å komme med? (Lurer også på sikkerheten ved diare som det står nevnt i pakningsvedlegget, er dette snakk om diare = langvarig diare/gjentatte do-besøk, eller kan det holde at man reagerer dårlig på et måltid og får 1 stk ubehagelig toalett-besøk i etterkant? Ved sistnevnte, er sikkerheten like god som den skal være?) Takk for svar Hei hei! Jeg har en venninne som også gikk på trionetta og som ikke var fornøyd med yasmin i ettertid. Hun byttet da til Microgynon (tror det var det de het), og hun er kjempe fornøyd med disse. Hun spurte legen om det var noen p-piller som minnet om trionetta, da dette var det eneste merket hun hadde vært fornøyd med. Ellers ang sikkerhet og sånn så vet jeg ikke riktig hvordan de er. Ta og spør legen Håper du finner et merke du blir fornøyd med!
Dr_ag_on_86 Skrevet 1. desember 2008 #3 Skrevet 1. desember 2008 Jeg er heller ikke så fornøyd med Yasmin lengre... Jeg er også overfølsom og blir lett irritert, har ofte litt brun utflod mellom menstruasjonene, samtidig som jeg tror de har skylden for at sexlysten min er mindre enn før... alt dette har dog kommet gradvis, var i begynnelsen (3-4 år siden) kjempefornøyd, men nå blir jeg bare mer og mer missfornøyd... ikke liker jeg at Yasmin og blodpropp ofte blir linket sammen heller... så jeg vil gjerne også høre litt hvilke merker folk er fornøyd med, evt ikke fornøyd med...
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2008 #4 Skrevet 1. desember 2008 (Lurer også på sikkerheten ved diare som det står nevnt i pakningsvedlegget, er dette snakk om diare = langvarig diare/gjentatte do-besøk, eller kan det holde at man reagerer dårlig på et måltid og får 1 stk ubehagelig toalett-besøk i etterkant? Ved sistnevnte, er sikkerheten like god som den skal være?): Jeg har spurt en 10-15 leger og farmasøyter i løpet av de siste årene (reist mye, og spør hver gang jeg er innom et apotek) og har fått ca 50/50 svar. Har og 1 venninde, og en bekjent som ble gravid pga engangsdiarer (litt usikker på denne mer perifere bekjente av meg, men jeg har ingen grunn til å mistro min venninde på dette). Så med tanke på at sex inntil 5 dager før magetrøbbel kan være mer en nok, så tør ikke jeg satse på p-piller alene. Og kondom + p-piller ble for mye stress, og kunne ikke fordra å utsette kroppen min for den påkjenningen, så jeg endte til slutt opp med ovusoft.
Megana Skrevet 3. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 3. desember 2008 Er det ingen som har andre p-pille merker å anbefale?
Rødtoppen86 Skrevet 3. desember 2008 #6 Skrevet 3. desember 2008 Hm.. jeg måtte bruke trionetta en måneds tid når det var tomt for loette. Det var den verste mnd jeg har hatt hehe.. Ble nesten helt gal, bare gråt og var sint, så jeg tålte ikke Trionetta rett og slett. Vil gjerne anbefale deg Loette Det er den jeg har brukt i flere år og har aldri hatt problemer. Det er en lavdoseringspille (minst mulig hormoner), men det varierer jo veldig fra person til person hva man tåler.
Megana Skrevet 3. desember 2008 Forfatter #7 Skrevet 3. desember 2008 Takk Har lest endel bra om Loette, så da blir nok det mitt nye merke, så får jeg se hvordan det går
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå