Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

hei.

jeg har nå avsluttet jus 1.avdeling(vet ennå ikke hvordan det gikk på eksamen). det som er problemet er at jeg studerer som privatist, og vet derfor ikke om jeg vil fortsette. er veldig ensomt!!! er usikker når det gjelder utdanning videre... off, aner virkelig ikke hva jeg skal velge. noen som har noen tips?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_studine_*
Skrevet

Hei igjen (jeg har svart deg i tidligere tråder) :)

Håper eksamen gikk bra!

Det er mange som tar jus som privatist, og mange som søker opptak etter noen år (da mange på studiet dropper ut eller faller fra, så det kan bli ledige plasser). I tillegg kan det jo hende at du kanskje kan få kontakt med andre i din situasjon og lese sammen/kollokvie? Etterhvert som du kommer lengre ut i jusstudiet er det muligheter for praksis i Jushjelp/JussBuss/Jurk, og det kan jo være sosialt/faglig nyttig. Dersom du synes jussen er spennende ville jeg fortsatt med det. Det åpner for mange spennende jobber i ulike bransjer etter endt studium. Men du kan alltids gå tilbake til jussen senere. Mange som tar det i voksen alder.

Dersom du føler at studiet ikke helt passer for deg; hva med å søke på litt diverse (andre studium du kunne tenke deg). Evt jobb et halvår og søk inntak til høsten. Det er mange muligheter, og det gjelder bare å bestemme seg for en eller kombinere flere. Det vanskeligste består vel i å bestemme seg, og det valget må du nesten ta selv.

Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...