Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2008 #1 Skrevet 1. desember 2008 Hei, Jeg har jobbet i en mellomstor bedrift, som deltidsansatt da jeg fortsatt går på skole. Jeg trives kjempegodt med arbeidsoppgavene, og vet at bedriftens gode navn og rykte vil komme godt med når jeg skal søke jobb etter endt master. Desverre trives jeg ikke i det hele tatt, og gruer meg til hver gang jeg skal på jobb. For det første er sjefen veldig nedlatende. Jeg har fått i oppgave å skrive en del artikler, som ender med at h*n enten kritiserer eller faktisk forandrer på hele artikkelen som jeg har brukt mange timer å skrive. H*n mener at jeg har jukset med timelistene. Inviterer meg ikke på arbeidssammenkomster (dette må jeg høre fra andre kollegaer). I tillegg så føler jeg at ingen gjør en innsats i og bli kjent med meg - jeg gruer meg rett og slett til å spise lunsj med dem. Jeg er lei meg og føler at dette også går utover skolen. Jeg har alltid fått god tilbakemelding på artikler og oppgaver jeg har skrevet, men etter at sjefen har kritisert meg opp og ned og overalt, så merker jeg at jeg noen ganger sitter og ikke greier å formulere en eneste setning. Jeg er en person som tåler kritikk, så lenge det er konstruktivt. H*n har et sterkt kontrollbehov, og vil alltid ha ting på sin egen måte. Jeg jobbet tett med en annen som også valgte å slutte pga. sjefen. Jeg tenker å si opp, men vet at h*n kommer til å spørre meg hvorfor jeg skal slutte. Når jeg ble ansatt sa de at de så etter en som ville jobbe lenge i bedriften, jeg har bare jobbet 6 mnd. Er det mulig å si noe som: Jeg trives desverre ikke, men ønsker ikke å utdype det?
Gjest dlkj Skrevet 1. desember 2008 #2 Skrevet 1. desember 2008 du trenger ikke begrunne noe som helst, men jeg ville faktisk tatt kontakt med denne personens overordnede. det kan hende denne personen er på "vei ut" , og at de bare trenger noen til å gi tilbakemelding. det kan også hende at du kan få jobbe under noen andre. det er uansett viktig at du sier ifra til noen om hvorfor du vurderer å slutte slik at de kan få en sjangse til å rette detet opp, eventuelt bli klar over hvorfor flere slutter der. det vil være positivt for deg senere uansett at du har klart å ta opp en konflikt på en ryddig måte:=) lykke til, høres jo helt forferdelig ut.....
Morgause Skrevet 1. desember 2008 #3 Skrevet 1. desember 2008 Jeg synes du skal ta en prat med tillitsvalgt eller verneombudet på jobben din. De kan ofte hjelpe deg med hvordan du skal takle situasjonen. Særlig synes jeg det er viktig å ta et oppgjør med sjefen din, ikke bare for din egen skyld, men for andre også. Du er nok ikke den eneste som oppfatter sjefen din på denne måten.
Gjest Golden Girl Skrevet 1. desember 2008 #4 Skrevet 1. desember 2008 Enig med begge over her. Jeg ville snakket med en person over sjefen din, og sagt at du trives ikke pga h*n, og at du vurderer å slutte pga dette. Da har du forklart problemet på en saklig måte, og samtidig spilt ballen over til bedriften - og gitt de en sjanse til å ordne opp for deg. Ikke så lett for de å gjøre noe med det hvis de ikke er klar over det. Gjør de derimot ikke noe med det, så ville jeg heller ikke nølt med å sagt opp - uten begrunnelse hvis sjefen din spør. Og hvis du gjerne vil ha et svar klart, kan du bare svare at det stod ikke til forventningene og at du ikke ønsker å utdype det noe mer enn det. Du fortjener å ha det bedre enn det på jobb!! Lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå