BimboBirgitte Skrevet 30. november 2008 #1 Skrevet 30. november 2008 Dobbeltseng med to enkeltdyner eller en stor? Kjør debatt!
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 30. november 2008 #2 Skrevet 30. november 2008 2 enkeltdyner. Dobbeltdyne er altfor varmt, også kan man ikke krølle den sammen og holde rundt den med både armer og bein sånn som jeg (og mannen min) gjør.
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2008 #3 Skrevet 30. november 2008 To enkeltdyner. En dobbeltdyne høres for meg utrolig kjedelig ut. Ikke kan man krølle seg som man vil, partneren kan dra av deg din del av dynen, det kan bli for varmt, for kaldt osv. To dobbeltdyner høres vanskelig ut - spesielt å bytte sengesett på. Den stooore dyna! Det er vanskelig nok å skifte på enkeltdyner.
Gjest Gjest_vimsa_* Skrevet 30. november 2008 #4 Skrevet 30. november 2008 Hehe, 2 enkeltdyner og en dobbeltdyne.... Er ordentlig dynetroll og tyv jeg... Og fryser sånn.. Men når jeg har enkeltdyne og dobbeltdyne oppå så får min kjære stort sett han sin enkeltdyne i fred. Men er kos å ligge under dobbeltdyne sammen og kose litt da...
Gjest Bond Skrevet 30. november 2008 #5 Skrevet 30. november 2008 (endret) Dobbelt. Synes det er mye koseligere. Jeg synes at det er verken for kaldt eller for varmt, og jeg kan krølle så mye jeg bare vil. Endret 30. november 2008 av mrs_bond
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2008 #6 Skrevet 30. november 2008 to enkeltdyner..fiselukt og andre nattlige lukter får man ha under sin egen dyne :søvn:
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2008 #7 Skrevet 30. november 2008 To enkeltdyner. Har litt forskjellige temperaturbehov, og den ene ligger urolig mens den andre ligger som en stokk. Det hadde egentlig vært interessant å prøve dobbeltdyne - det blir lett at vi bare legger oss under hver vår dyne uten å kose på hverandre, særlig om vinteren når det er kaldt i rommet... Men da måtte vi kjøpt nytt sengetøy, lagt bort forholdsvis nye, dyre dyner osv. Vi sov under en dyne det første halve året vi var sammen, men da bare en enkeltdyne i en 1,20-seng.
Phaedra Skrevet 30. november 2008 #8 Skrevet 30. november 2008 Dobbeltdyne. Min bedre halvdel klager over at han holder på å dø av varme om natta, og når han flytter seg litt unna meg, så kommer jeg etter i søvne. Så flytter han seg litt lenger unna igjen, og jeg kommer etter. Helt til han når kanten, og da er jeg fornøyd og varm Han vil nå ikke ha dobbeltdyne, og når vi overnatter hos folk så sover vi oftest med 1 enkeltdyne (Vi får to, men i løpet av natta ruller jeg meg ut av min og inn i hans, og har det varmt og godt hihi.)
Alvira Skrevet 30. november 2008 #11 Skrevet 30. november 2008 Dobbeldyne (og 1,20 seng!) Hadde en enkeldyne på deling før og synes dobbeldyne er en av våre beste "investeringer". Jeg sliter nesten litt med å sove når vi er bortreist og får hver vår enkeldyne...
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2008 #12 Skrevet 30. november 2008 To enkeltdyner her, men så lenge det er kaldt nok så vi ikke dør av varme av å ligge helt inntil hverandre, klenger jeg så mye at vi klarer oss med én enkeltdyne... :rødme: (og han synes som oftest det er like koselig som jeg ) Dobbeldyne er foreløpig ikke prøvd.
angeleyes Skrevet 30. november 2008 #13 Skrevet 30. november 2008 Dobbeltdyne. Min bedre halvdel klager over at han holder på å dø av varme om natta, og når han flytter seg litt unna meg, så kommer jeg etter i søvne. Så flytter han seg litt lenger unna igjen, og jeg kommer etter. Helt til han når kanten, og da er jeg fornøyd og varm Han vil nå ikke ha dobbeltdyne, og når vi overnatter hos folk så sover vi oftest med 1 enkeltdyne (Vi får to, men i løpet av natta ruller jeg meg ut av min og inn i hans, og har det varmt og godt hihi.) Sånn er det hos oss også. Vi har sovet med en dyne den siste tiden, men vet ikke helt om han vil fortsette med det. Og han har min fulle forståelse Jeg kunne gjerne hatt dobbeldyne, men tror ikke han er helt for den investeringen.
Gjest StockDama Skrevet 30. november 2008 #14 Skrevet 30. november 2008 To enkel, han har en tendens til å stjele alt av dyner. Er til tider jeg rett og slett våkner av at han prøver å stjele min også i søvne, og jeg må tviholde og røske den tilbake fra han.
Fluffie Skrevet 1. desember 2008 #15 Skrevet 1. desember 2008 Vi hadde en dobbeltdyne, men siden jeg er notorisk dynetyv og ruller dyna rundt meg som en kokong trengte vi en dyne til naar vi flyttet inn i et skikkelig kaldt hus der han ogsaa trenger dyne om natta. Og siden vi bare hadde sengetoy for dobbeltdyne og ingen av oss er villig til aa sove i enkeltdyne, saa ble det to doble
Gjest _Leela_ Skrevet 1. desember 2008 #16 Skrevet 1. desember 2008 To enkeltdyner... Kunne tenkt meg å prøvd dobbeltdyne da, men problemet er at jeg fryser om natten og jeg er nødt til å ha dyna ordentlig pakket rundt meg på alle kanter for å få sove. Jeg har også en dyr og kjempevarm dundyne og han har en mindre varm og billigere dyne, så det hadde nok krasja litt der også. Men en kjempeinvestering var uansett 220cm dyne selv om dette betydde nye sengesett... Dessuten er vi ikke sånne som sover tett, vi koser, men etterhvert åler vi oss til hver vår side.
Kitty_katt Skrevet 1. desember 2008 #17 Skrevet 1. desember 2008 Her bruker vi dobbeldyne Syns det er koselig, men nå har vi også 1 enkeltdyne i tillegg i tilfelle en av oss stjeler hele dobbeldyna
Gjest Fugl Fønix Skrevet 1. desember 2008 #18 Skrevet 1. desember 2008 Pr nå har vi to enkeltdyner. Vi har lekt med tanken på å kjøep dobbeltdyne, men mannen er dynetyv delux og jeg hater å fryse. Som mulig løsning tenker vi nå på to dobbeldyner :D
Pingting Skrevet 1. desember 2008 #19 Skrevet 1. desember 2008 Når jeg tenker meg om: jeg og eksen hadde faktisk bare en enkeltdyne. Funka fint for oss! Men hadde han vært dynetyv hadde det nok fort blitt slutt på det ja
susanne_89 Skrevet 1. desember 2008 #20 Skrevet 1. desember 2008 Måtte vente litt frå eg hadde lese til eg kunne svare på noke. Fekk so utruleg latterkick av diverse innlegg.. Har litt rare humørsvingninga for tida.. Hehe! Vi har to enkeltdyner, men han har av og til ein tendens til å ligge oppå dyna mi, litt frustrert..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå