Gjest Gjest_jente 18_* Skrevet 30. november 2008 #1 Skrevet 30. november 2008 Har fått en henvisning til gynekolog av legen pga smerter ved samleie. Men jeg aner ikke hvor jeg finner en gynekolog!? En offentlig en altså! Er fattig student så har ikke råd til å betale flere tusen for en undersøkelse samt senere for evt behandling! Noen som vet hvor jeg kan finne en offentlig gynekolog i Oslo området? Eller i Akershus? Vil helst få time innen denne mnd derfor trenger jeg mange alternativer, er jo så lang ventetid! Kanskje noen avbestiller etc.. (Vet ikke om jeg postet feil) Håper på svar!
kinkeline Skrevet 30. november 2008 #2 Skrevet 30. november 2008 Legen har vel henvist deg til et sykehus? Hvis du har fått henvisning så skal ikke du finne en gynekolog selv, det er fastlegen din som skal gjøre det.
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2008 #3 Skrevet 30. november 2008 Jeg ringte gynekologisk avdeling på sykehuset i Bærum, og fikk time.
Gjest Gjest_jente 18_* Skrevet 30. november 2008 #4 Skrevet 30. november 2008 Hmm.. Jeg var hos legen på helsestasjonen, da fastlegen min har permisjon. Han sa jeg kunne velge. Har alle sykehus gynekologisk avdeling?
kinkeline Skrevet 30. november 2008 #5 Skrevet 30. november 2008 Da er det bare å ringe ullevål, så får du vel time. Men hvis du vil at det skal gå fort, så er det vel bare å ringe rundt og høre hvor lang ventetid de forskjellige har.
Gjest Gjest_chloe_* Skrevet 30. november 2008 #6 Skrevet 30. november 2008 Har fått en henvisning til gynekolog av legen pga smerter ved samleie. Men jeg aner ikke hvor jeg finner en gynekolog!? En offentlig en altså! Er fattig student så har ikke råd til å betale flere tusen for en undersøkelse samt senere for evt behandling! Noen som vet hvor jeg kan finne en offentlig gynekolog i Oslo området? Eller i Akershus? Vil helst få time innen denne mnd derfor trenger jeg mange alternativer, er jo så lang ventetid! Kanskje noen avbestiller etc.. (Vet ikke om jeg postet feil) Håper på svar! kan ikke alle fastleger utføre gynekologiske undersøkelser da? hvorfor er du henvist videre?
Gjest Naria Skrevet 30. november 2008 #7 Skrevet 30. november 2008 kan ikke alle fastleger utføre gynekologiske undersøkelser da? hvorfor er du henvist videre? Det er ikke alle leger som vil foreta GU på sine pasienter, og hvis man har spesielle problemer er det helt vanlig at man blir henvist til spesialist.
Morgause Skrevet 1. desember 2008 #8 Skrevet 1. desember 2008 Pleier ikke legen å henvise deg til en spesifik gynekolog, da? Det gjorde ihvertfall min. Det pleier jo heller ikke å være spesielt dyrt, men det kommer kanskje ann på hva man gjør der?
Gjest Dionne Skrevet 19. oktober 2009 #9 Skrevet 19. oktober 2009 Hei! Her kan du finne legespesialister i Oslo. http://www.helse-sorost.no/file_listgroup....mp;iGroupId=122
FangeLiv Skrevet 19. oktober 2009 #10 Skrevet 19. oktober 2009 Private klinikker som Aleris og Smedstadgynekologene har leger som tar imot pasienter med henvisning. Da betaler man bare et par hundre. Det er litt lenger ventetid hos disse vanligvis, men ikke mer enn to-tre uker. Rart at ikke legen din nevnte en bestemt gynekolog du kunne oppsøke.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå