absolutte82 Skrevet 1. desember 2008 Forfatter #21 Skrevet 1. desember 2008 Så hva mener du at far og stemor skal gjøre? Skal de la mor få hovedomsorgen uten å protestere? Selv om de mener mor ikke er stabil nok til å ha barnet på heltid? Har det falt deg inn at far og stemor gjør det de mener er best for barnet allerede? Dine svar er ikke fasiten, regine ii. Når barnet er så ungt som barnet i denne saken var da far og stemor møtte hverandre så vil det ikke ha store innvirkningen på barnet om far og stemor hadde kjent hverandre i en uke eller en måned eller et år. Så små barn har ikke et sånt begrep om tid at de kan skjønne forskjellen. Når det blir rettssak ut av en barnefordelingssak så hender det vel at det er av egoistiske motiver fra foreldrenes side. Men det hender også at foreldrene vil barnas beste og kjemper med nebb og klør for at barna skal få det så godt som mulig. Det er ganske trist å lese hvordan du gang på gang på gang tror det er egoistiske og inkompetente voksne som er involvert med barna. Tror du virkelig verden er sånn? Tror du virkelig at kun de som velger samme løsning som deg er gode og kompetente voksne? :klø: Det må være leit å gå rundt å se verden med sånne sinte og mistenksomme øyne.
absolutte82 Skrevet 1. desember 2008 Forfatter #22 Skrevet 1. desember 2008 uff nei og nei,... her kommer anklager på en snor, men til deg som skrev sist, takk for forståelsen... jeg vil ikke at denne diskusjonen skulle dreie seg om 50/50, for det var ikke det jeg etterlyste. ..
Gjest Fliss Skrevet 1. desember 2008 #23 Skrevet 1. desember 2008 Så hva mener du at far og stemor skal gjøre? Skal de la mor få hovedomsorgen uten å protestere? Selv om de mener mor ikke er stabil nok til å ha barnet på heltid? Har det falt deg inn at far og stemor gjør det de mener er best for barnet allerede? Dine svar er ikke fasiten, regine ii. Når barnet er så ungt som barnet i denne saken var da far og stemor møtte hverandre så vil det ikke ha store innvirkningen på barnet om far og stemor hadde kjent hverandre i en uke eller en måned eller et år. Så små barn har ikke et sånt begrep om tid at de kan skjønne forskjellen. Når det blir rettssak ut av en barnefordelingssak så hender det vel at det er av egoistiske motiver fra foreldrenes side. Men det hender også at foreldrene vil barnas beste og kjemper med nebb og klør for at barna skal få det så godt som mulig. Det er ganske trist å lese hvordan du gang på gang på gang tror det er egoistiske og inkompetente voksne som er involvert med barna. Tror du virkelig verden er sånn? Tror du virkelig at kun de som velger samme løsning som deg er gode og kompetente voksne? :klø: Det må være leit å gå rundt å se verden med sånne sinte og mistenksomme øyne. Gjør man virkelig det ved å sverte den andre forelderen? Jeg har sett to slike rettsaker i nærmiljøet mitt og jeg kan med hånden på hjertet si at det er noe av det mest groteske jeg har sett. Det hele gikk ut på å sverte den andre parten, dra fram all mulig gammel dritt - dra inn en haug med vitner som kan fortelle den ene skrekkhistorien etter den andre ... Enden på visa er ofte en familiesituasjon som er enda verre enn den var i utgangspunktet.
Gjest regine ii Skrevet 1. desember 2008 #24 Skrevet 1. desember 2008 Når det stunder mot rettssak har ikke far/stemor særlig troverdighet når de hevder at mor er "ustabil" . På samme måten som en mor/stefar heller ikke har det hvis de hevder at far er ustabil. Dette er taktikkeri - en ting som dessverre ikke er ukjent når det dreier seg om barnefordelingssaker. Hva far skal gjøre? Både han og mor har et ansvar for at barnet har det bra. det betyr at BEGGE faktisk bør gå i seg selv mht. hva det egentlig er de driver med. Uten at jeg skal si noe om hvem som er best egnet til å ivareta barnet på en best mulig måte. Det har verken jeg eller andre som leser dette noe grunnlag til å mene noe om. Kanskje har far aktverdige motiver - kanskje har mor det. Det som synes å forsvinne - er BARNET. Ungen forteller på sin måte at dette ikke er bra - og da bør vel foreldrene gjøre noe med det. Sånn sett er nok en rettssak på sin plass, da vil forhåpentlivis barnet slippe en så oppstykket tilværelse som i dag.
absolutte82 Skrevet 1. desember 2008 Forfatter #25 Skrevet 1. desember 2008 Gjør man virkelig det ved å sverte den andre forelderen? Jeg har sett to slike rettsaker i nærmiljøet mitt og jeg kan med hånden på hjertet si at det er noe av det mest groteske jeg har sett. Det hele gikk ut på å sverte den andre parten, dra fram all mulig gammel dritt - dra inn en haug med vitner som kan fortelle den ene skrekkhistorien etter den andre ... Enden på visa er ofte en familiesituasjon som er enda verre enn den var i utgangspunktet. Takk for innlegget ditt, men nå vil jeg heller høre synspunkter på de som faktisk er stemødre og hvordan de takler hverdagen. ikke om hvem som sværter hvem eller ikke. ord er ikke alt hva man ser, og så kan man ikke akkurat legge ut hele livshistorien her heller. derfor kan det man leser bare være et snev av sannheten, og når mange snakker om ett tema blir lett en fjær til mange høns. sorry, men det blir helt feil å lese det du skriver... men som sagt.. man har alle en mening... og man har alle en opplevelse osv...
absolutte82 Skrevet 1. desember 2008 Forfatter #26 Skrevet 1. desember 2008 Takk for innlegget ditt, men nå vil jeg heller høre synspunkter på de som faktisk er stemødre og hvordan de takler hverdagen. ikke om hvem som sværter hvem eller ikke. ord er ikke alt hva man ser, og så kan man ikke akkurat legge ut hele livshistorien her heller. derfor kan det man leser bare være et snev av sannheten, og når mange snakker om ett tema blir lett en fjær til mange høns. sorry, men det blir helt feil å lese det du skriver... men som sagt.. man har alle en mening... og man har alle en opplevelse osv... der skulle stå takk for inneleggene deres... var det å skrive rett også
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2008 #27 Skrevet 1. desember 2008 Når det stunder mot rettssak har ikke far/stemor særlig troverdighet når de hevder at mor er "ustabil" . På samme måten som en mor/stefar heller ikke har det hvis de hevder at far er ustabil. Dette er taktikkeri - en ting som dessverre ikke er ukjent når det dreier seg om barnefordelingssaker. Hva far skal gjøre? Både han og mor har et ansvar for at barnet har det bra. det betyr at BEGGE faktisk bør gå i seg selv mht. hva det egentlig er de driver med. Uten at jeg skal si noe om hvem som er best egnet til å ivareta barnet på en best mulig måte. Det har verken jeg eller andre som leser dette noe grunnlag til å mene noe om. Kanskje har far aktverdige motiver - kanskje har mor det. Det som synes å forsvinne - er BARNET. Ungen forteller på sin måte at dette ikke er bra - og da bør vel foreldrene gjøre noe med det. Sånn sett er nok en rettssak på sin plass, da vil forhåpentlivis barnet slippe en så oppstykket tilværelse som i dag. Man må jo nesten regne med at når noen går så langt som til rettssak for å fordele omsorgen så er det fordi de faktisk føler at den andre forelderen ikke er egnet. Jeg skjønner ikke hva som er så lite troverdig med det at de mener mor er ustabil. Iblant er det sånn at den ene av foreldrene må gå drastisk til verks for å få til det som er best for barnet. Om far mener mor er ustabil og hun samtidig ønsker utvidet omsorg for barnet ville far vært uansvarlig om han IKKE gjorde alt han kunne for å hindre dette. Det nytter ikke for far å gå i seg selv dersom mor ikke selv ser realitetene. Jeg vet like lite om fakta i denne saken som du. Men for at man skal kunne diskutere fornuftig på nett så må man ta utgangspunkt i de opplysninger man får utdelt av ts.
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2008 #28 Skrevet 1. desember 2008 Gjør man virkelig det ved å sverte den andre forelderen? Jeg har sett to slike rettsaker i nærmiljøet mitt og jeg kan med hånden på hjertet si at det er noe av det mest groteske jeg har sett. Det hele gikk ut på å sverte den andre parten, dra fram all mulig gammel dritt - dra inn en haug med vitner som kan fortelle den ene skrekkhistorien etter den andre ... Enden på visa er ofte en familiesituasjon som er enda verre enn den var i utgangspunktet. Hvordan vet du at dette er tilfelle i situasjonen ts snakker om? Du spinner voldsomt videre på svært få opplysninger her. Dine erfaringer er ikke nødvendigvis en universell sannhet som vil gjelde alle andre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå