Gjest Gjest Skrevet 30. november 2008 #1 Skrevet 30. november 2008 Jeg går nå på Loette, og plages litt med uregelmessige blødninger og menssmerter. Grunnen er nok at jeg tar piller hele tiden, og får derfor aldri en "vanlig" mens, noe jeg har bestemt meg for å gjøre nå. Loette inneholder likt hormoninnhold i alle pillene, så jeg tar piller på kryss og tvers på brettene (har et hjemme, og et på jobb), så jeg vet derfor ikke når jeg egentlig burde gått over på sukkerpillene, som jeg vanligvis da hopper over. Bør jeg bare slutte å ta virkepillene nå, ta en pause på 7 dager, vente på mensen og ikke ha sex?
Saeria Skrevet 30. november 2008 #2 Skrevet 30. november 2008 Jeg ville tømt det brettet jeg holder på med, og så tatt pause. Etter det ville jeg lagt om hele p-pillerutinen og tatt pillene i riktig rekkefølge og fra kun ett brett om gangen! Ha kun det ene brettet hjemme. La det ligge SYNLIG, f.eks. ved tannkosten, så husker du det.
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2008 #3 Skrevet 30. november 2008 Ja, så lenge du vet at du til sammen har tatt et helt brett (og du har tydeligvis tatt mer enn det), kan du ta en 7 dagers pillepause. Det er trygt å ha sex også. Nå er det jo noen som har problemer med mellomblødninger pga. det lave hormoninnholdet i Loette, men hvis det i utgangspunktet gikk greit hos deg, har du nok rett i at det skyldes at du har tatt flere brett etter hverandre. Da jeg gikk på p-piller, kunne jeg bare ta litt over ett brett ekstra før jeg begynte å blø, og da tok jeg like godt en 7 dagers pause med en gang for å ”begynne på nytt”. Jeg er egentlig enig med Saeria, men hvis du absolutt vil fortsette å ta piller på kryss og tvers fra to brett, kan du ikke i det minste notere i en kalender hvilken dato du starter igjen etter denne pausen, slik at du har litt oversikt? Lykke til!
Gjest Gjest_ingrid_* Skrevet 30. november 2008 #4 Skrevet 30. november 2008 Jeg slet også med dette da jeg gikk på Loette, menstruasjon som kom og gikk til alle tider, om jeg hoppet over. Det endte med at jeg skiftet piller, det er for lite hormoner til Loette til å hoppe over mensen. Jeg hadde og en følelse av at Loette ikke var det beste for humøret, men jeg skjønner ikke helt at det skal bli bedre med mer hormoner, som det er i de jeg går på nå (microgynon). Jeg opplevde i hvert fall at det gikk greitt så lenge jeg ikke hoppet over, og tok brettene helt ut (vel og merke gadd jeg aldri ta sukkerpillene, men hadde styr på hvilken dag jeg skulle ta pille). Loette skal ikke være noe problem å skifte fra brett til brett -alle pillene inneholder lik hormonmengde (det gjorde feks ikke trionetta).
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2008 #5 Skrevet 1. desember 2008 Jeg ville tømt det brettet jeg holder på med, og så tatt pause. Etter det ville jeg lagt om hele p-pillerutinen og tatt pillene i riktig rekkefølge og fra kun ett brett om gangen! Ha kun det ene brettet hjemme. La det ligge SYNLIG, f.eks. ved tannkosten, så husker du det. Enig i dette. Jeg har p-pillene mine oppi tannglasset. Jeg pusser tennene hver morgen når jeg står opp, så da må jeg jo ta ut p-pillene først, og dermed husker jeg også å ta dem.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå