Gjest Ulykkesfuglen Skrevet 29. november 2008 #1 Del Skrevet 29. november 2008 Jeg klarte å rygge på en annen bil da jeg skulle ut fra en parkeringsplass i dag, min skyld, jeg var uoppmerksom og stresset. La igjen lapp, men har ikke hørt noe fra bileieren enda. Bilen min er gammel, og den ble ikke skadet, men bilen jeg rygget på var av nyere modell, støtfangeren i plast fikk en stor sprekk der hengerfestet mitt traff. Altså skal min forsikring dekke skaden på den andre bilen, bilen min trenger det ikke gjøres noe med. Hva vil dette koste meg av bonustap/egenandel? Stemmer det at man ikke betaler egenandel ved ansvarsskade, kun hvis jeg skal bruke forsikringen til å rette opp eventuell skade på min egen bil? Dvs. at det kun dreier seg om bonustapet? Er litt "grønn" og veldig bekymra akkurat nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carebear1 Skrevet 30. november 2008 #2 Del Skrevet 30. november 2008 Jeg klarte å rygge på en annen bil da jeg skulle ut fra en parkeringsplass i dag, min skyld, jeg var uoppmerksom og stresset. La igjen lapp, men har ikke hørt noe fra bileieren enda. Bilen min er gammel, og den ble ikke skadet, men bilen jeg rygget på var av nyere modell, støtfangeren i plast fikk en stor sprekk der hengerfestet mitt traff. Altså skal min forsikring dekke skaden på den andre bilen, bilen min trenger det ikke gjøres noe med. Hva vil dette koste meg av bonustap/egenandel? Stemmer det at man ikke betaler egenandel ved ansvarsskade, kun hvis jeg skal bruke forsikringen til å rette opp eventuell skade på min egen bil? Dvs. at det kun dreier seg om bonustapet? Er litt "grønn" og veldig bekymra akkurat nå... Heisann, hva dette konkret innebærer av bonustap kommer jo litt ann på din avtale. Hva har du i bonus nå? Når det gjelder egenandel er det vanlige ved privatforsikring på bil at det ikke er egenandel på ansvarsskader. Dette kommer jo selvsagt og ann på din avtale, men jeg kan aldri tenke meg at du betaler egenandel på ansvar. Det eneste som er aktuelt da er bonustap. Hvor stort bonustap det blir, og hva det medfører i økt premie, får du vite av ditt forsikringselskap. Du kan også be om tilbakemelding på hvor stor ansvarsskaden blir, slik at du har muligheten til å vurdere å innbetale selskapets kostnader, og slik muligens slippe unna bonustap/økt premie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
{Wilma} Skrevet 30. november 2008 #3 Del Skrevet 30. november 2008 Det skal ikke være egenandel på ansvarsforsikring nei, så du må jo vurdere om du har råd til å dekke skaden du forårsaket på den andre bilen selv for å slippe bonustap... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2008 #4 Del Skrevet 1. desember 2008 Du bør ofte betale slike skader fra egen lomme. Hvis du bruker forsikring betaler du gjerne to-tre ganger så mye tilbake. Dette er som trappetrinn: Først sitger premien din med så og så mye hvert år. For så å gå ned igjen over lang tid. Du taper også penger på tap av bonus og bonus du kunne fått. Ville heller tatt et lån enten i banken eller priva for å dekke inn skaden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå