Gå til innhold

venninner, samboere og invitasjon


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Det er mye rart en må tenke på når en skal planlegge gitt...

Nå holder jeg på å lage invitasjoner og er nesten ferdig med gjestelista. Vi er ca. rundt 60 stk og kan ikke være særlig flere av ulike årsaker. Problemet er at jeg har veldig lyst il å invitere mine tre barndomsvenninner. Det er greit nok at vi blir tre til, men de har samboere (noen har ikke vært sammen så lenge) og vi/ jeg kjenner ikke samboerne så veldig godt.

Vi para har vært sammen en gang og det funka dårlig. Derfor er de venninnene mine (hvis dere skjønner) Problemet er; blir det rart om jeg ikke ber samboere? Jeg kjenner de jo nesten ikke!

Dessuten blir det et valg; venninner uten sambo eller ingeting. Seks blir for mange.

Hvor går grensa???? Synes dette er veldig vanskelig og har ikke lyst til å såre noen. Hvis jeg ber bare jentene vil jeg forklare det til de. Tror de vil forstå. Hvis jeg hadde fått en invitasjon og en forklaring til tror jeg og håper jeg at jeg hadde forstått.....

Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde reagert hvis gubben fikk en innbydelse, og jeg ikke var ønsket! :-?

På våre trakter ber vi begge,eller ingen..

Enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Máire

Jeg foreslår alle 6 eller ingen.

Det skal ikke bety noe om de ikke har bodd sammen lenge eller hva det nå er,- de er kommet over på det stadiet at de er samboere, og ikke bare kjærester. DA synes jeg PARET skal bli invitert. Er tre ekstra et så stort problem for dere ? Jeg ville i allefall ALDRI invitere en venn / venninnge og ikke dennes samboer / ektefelle. Synes det virker trist.

Men lykke til i allefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bedt fire venninner fra skolen i vårt bryllup. Den ene har samboer, men jeg har aldri truffet ham, så han ble ikke invitert. Jeg fortalte det til henne før innbydelsene ble sendt ut at jeg inviterte de fire som mine venninner, uten følge. Fikk full forståelse for det. Hvis du forteller dem det på en skikkelig måte er jeg helt sikker på at dine venninner også vil forstå. De fleste vet at det koster penger å arrangere bryllup, jeg hadde ikke syntes det var rart om jeg (eller han) ble invitert i ett bryllup der han (eller jeg) ikke kjenner noen av de som gifter seg. I alle fall ikke så lenge vi bare er samboere selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med de andre. Be alle eller ingen. Jeg hadde blitt saa saaret om samboeren min hadde blitt bedt uten meg saerlig til ett bryllup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg hadde tatt enten alle 6 eller ingen av de.

Hva med å heller invitere alle 6 på kaffe istedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes faktisk det er bedre å invitere venninnene dine uten samboere enn å ikke invitere dem i det hele tatt! Ellers er det jo en løsning å heller invitere alle 6 til kaffe.

Jeg håper det ordner seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville også bedt venninnene uten følge - og forklart hvorfor. Selv ville jeg ikke hatt noen problemer med å forstå hvorfor hvis samboeren min ikke kjente brudeparet noe særlig. Tror ikke han ville hatt noe imot det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar. Til dere som nevner kaffe så hadde det sikkert vært en ide men vi skal ikke ha kaffegjester...... Da blir det dumt om det blir bare de tre til kaffen... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de andre. Be alle eller ingen. Jeg hadde blitt så såret om samboeren min hadde blitt bedt uten meg særlig til ett bryllup.

Jeg også!

Her er det alle eller ingen, ihvertfall når de har samboerstatus.

Men der går også grensa, jeg har en venninde som heiv ut samboeren sin nylig, og hun ville vite om det var ok å ha med seg " en aller annen" i vårt bryllup....

Noe det selvfølgelig ikke er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har du helt rett i, Smile. 3 kaffegjester vil virke rart.

Jeg synes ikke du skal la være å invitere dine barndomsvenninner selv om du ikke har anledning til å invitere samboerne deres. Dine venninner ville nok bli lei seg hvis de ikke blir invitert i det hele tatt!

Snakk med dem, så forstår de nok situasjonen.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gurimalla

Jeg ville ikke blitt såret eller fornærmet hvis min ektemann ikke hadde blitt invitert i et bryllup hvis brudeparet hadde vært noen han ikke kjente særlig godt og jeg hadde fått en forklaring på hvorfor. Jeg ville heller ikke reagert hvis han hadde blitt invitert alene av samme grunn. Selv om vi er gift er vi to forskjellige personer og har hver vår fortid.

Jeg synes selvfølgelig at det er hyggelig å bli invitert sammen, men hyggeligere å bli invitert alene enn ikke i det hele tatt.

Hadde det derimot vært noen av mine gamle venner som vi begge er mye sammen med i dag, da hadde det blitt noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde akkurat det samme dilemmaet, og fant ut at vi ville prioritere de det er viktig for oss at er der; ikke måtte kutte ut noen gode venner for å få plass til delvis ukjente samboere. Vi har invitert flere venner og venninner uten partner, og har bare fått positive tilbakemeldinger på det.

Flere har til og med sagt at det ville nesten vært unaturlig å ha med partneren!!

Mest sannsynlig vil venninnene dine forstå ditt valg uansett hva du velger å gjøre. JEG ville i hvert fall mye heller dratt alene (sammen med de andre jentene) på hele festen, enn å kommet med sambo som kjenner yderst få til kaffen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt kjempelei meg hvis han hadde fått invitasjon alene. Og i alle fall hvis han hadde gått :roll:

Hos oss har vi bedt alle samboere, selvom vi ikke kjenner de så godt. Og de som har forlovet seg, får komme begge to!

Sånn er det nå her hos oss..

Hvor mye koster det med 3 ekstra gjester??

Jeg må si: alle eller ingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes faktisk det er bedre å invitere venninnene dine uten samboere enn å ikke invitere dem i det hele tatt!

Helt enig! Gi dem en forklaring på hvorfor, jeg vet at i hvert fall jeg ikke hadde blitt skuffet og lei meg :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville invitert mine tre venninner uten samboere til middag. Men hadde gitt en forklaring på det sånn at de vissste hvorfor. Så ville jeg og sagt at dersom de ville var samboerene mer enn velkomne til å komme senere på kvelden. Etter at middagen var ferdig og bli med på festen. I ett bryllup med så mange gjester er det ingen som legger merke til at det er 3 flere plutselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye koster det med 3 ekstra gjester??

Jeg må si: alle eller ingen!

Greit at det ikke koster så mye mer med tre ekstra men det er praktisk talt ikke plass i rommet vi skal være..... Teit å sette de på gangen!! :hoho:

Nei jeg heller nok mot å snakke med de og invitere de. De har liksom hinta om å bli bedt også, og jeg vil så gjerne. Så får jeg ta en alvorsprat og håpe at vennsakpet holder!!!! :briller:

Tusen takk for svar og erfaringer!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...