Vib Skrevet 29. november 2008 #1 Skrevet 29. november 2008 Vi skal gifte oss borgerlig med kun forlovere, mor, far og søsken til stede. Under kirkebryllup er det jo vanlig at brudeparet blir gratulert og i den forbindelse får sett og hilst på de fleste gjestene. Pga at vi kommer til å invitere ganske mange gjester så kan det jo være at vi ikke får snakket med alle gjestene, men vi ønsker da iallfall å kunne ta imot alle gjestene når de ankommer festen. Hva mener dere andre om det? Er åpen for andre tips og forslag i den forbindelse.
Saeria Skrevet 30. november 2008 #2 Skrevet 30. november 2008 Som gjest hadde jeg nok satt pris på å bli tatt i mot av paret selv, ja. Ingen dum idé, det.
Coriander Skrevet 30. november 2008 #3 Skrevet 30. november 2008 Her i UK, hvor jeg bor, er det vanlig at brudeparet tar i mot gjestene. Det er jo veldig hyggelig da, og kanskje den eneste muligheten til å få sagt et ord eller to til alle som kommer. Det føles sikkert mer personlig for gjestene på den måten og paret slipper å stresse utover kvelden med å få snakket med alle.
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2008 #4 Skrevet 2. desember 2008 Haha, da vi hadde borgerlig vielse, hadde vi glemt å tenke på dette! Men jeg bare sendte med en venninne nøkkelen og ba henne låse opp! Fordelen ved å ha det i hagen! Vi fikk hilst på alle da vi kom etter fotograferingen! Men vi hadde jo ikke så mange gjester, da... Forøvrig stod vi på trappen av tinghuset og ble tatt i hånden av alle og gratulert, slik som man gjør i et kirkebryllup.. Hvis det er den biten du føler at du savner?
Noli Skrevet 2. desember 2008 #5 Skrevet 2. desember 2008 Hvorfor skulle man ikke gratulere brudeparet ved borgerlig vielse?
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2008 #6 Skrevet 2. desember 2008 Hvorfor skulle man ikke gratulere brudeparet ved borgerlig vielse? Ingen grunn til det! Men i det første innlegget hennes, fikk jeg et vagt inntrykk av at det var denne personlige håndhilsingen med hver enkelt gjest hun ville sikre seg, og da ville jeg bare påpeke at denne får man jo også på "rådhus-trappa" like mye som på "kirketrappa"!
la novia Skrevet 2. desember 2008 #7 Skrevet 2. desember 2008 Sånn jeg forstår TS, er det bare de aller nærmeste som skal være der under vielsen, men på festen etterpå kommer det mange gjester. Da må det jo være flott hvis brudeparet kan ønske dem velkommen der? Det hadde jeg satt pris på. Men det betyr jo at alle bør komme omtrent samtidig da, ellers må brudeparet bli stående veldig lenge!
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2008 #8 Skrevet 2. desember 2008 Sånn jeg forstår TS, er det bare de aller nærmeste som skal være der under vielsen, men på festen etterpå kommer det mange gjester. Da må det jo være flott hvis brudeparet kan ønske dem velkommen der? Det hadde jeg satt pris på. Men det betyr jo at alle bør komme omtrent samtidig da, ellers må brudeparet bli stående veldig lenge! AH! Det tenkte ikke jeg på! Vi hadde nemlig alle tilstede under vielsen! Da blir det selvsagt noe annet, og da synes jeg det virker veldig koselig at brudeparet tar imot! Men hvordan gjør man det siden gjestene som regel ankommer lokalene før brudeparet? Fotografering og slikt i mellomtiden? :klø: Kanskje man kan lukke selve spisesalen, også når det er klart til å gå tilbords, kan brudeparet hilse på alle gjestene da? ALtså etter "myldringen" gjestene bedriver før brudeparet kommer og maten er klar?
Vib Skrevet 2. desember 2008 Forfatter #9 Skrevet 2. desember 2008 Takker for mange gode tips Blir nok til at vi tar imot gjestene selv ja. Vi tenker å ha vielsen ca kl 12 på dagen og invitere gjestene til middag og fest kl 16. Da satser vi på å gjøre unna bildetakinga slik at vi er der en halv time før gjestene kommer! Tenkte å vise lysbilder fra vielsen slik at alle gjestene kan se på dette imens de mingler og nyter velkomstdrinken
Gjest samme gjest som over Skrevet 3. desember 2008 #10 Skrevet 3. desember 2008 Takker for mange gode tips Blir nok til at vi tar imot gjestene selv ja. Vi tenker å ha vielsen ca kl 12 på dagen og invitere gjestene til middag og fest kl 16. Da satser vi på å gjøre unna bildetakinga slik at vi er der en halv time før gjestene kommer! Tenkte å vise lysbilder fra vielsen slik at alle gjestene kan se på dette imens de mingler og nyter velkomstdrinken Høres ut som en flott ide! Jeg har selv vært gjest på en bryllupsfest hvor vielsen var gjort i utlandet, og de hadde "power point" på veggen med bilder fra vielsen under hele festen! Koselig å kunne se kjolen, blomster etc når man ikke fikk vært der selv!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå