Gjest Gjest Skrevet 28. november 2008 #1 Skrevet 28. november 2008 Jeg så at Eurydike bruker sorte bønner i chili con carne, og det minte meg på at jeg har en pakke slike liggende, uten å vite helt hvor de passer. Er de vanligst i mexicansk mat :klø: Tips til oppskrifter? Black eyed beans har jeg også liggende - hva med disse? Hvis noen føler for å komme med innspill om andre fine bønner jeg kan eksperimentere med, er det helt greit - jeg er mest vant til kidneybønner og noen av de som brukes i europeisk kjøkken, som cannelini, lima og rosecoco, så ønsker å utvide horisonten. Gjerne også med retter som ikke er supper og gryter..?
Nilma Skrevet 29. november 2008 #2 Skrevet 29. november 2008 Jeg har lagd denne salaten noen ganger - veldig god!
salsera Skrevet 29. november 2008 #3 Skrevet 29. november 2008 Svarte bønner smaker godt i chiligryter, som del av fyllet i empanadas (eller tacos, fajitas, burritos) eller i empanadas. De brukes også mye i f.eks. kubansk matlaging, f.eks. moros y cristianos. Jeg brukte en oppskrift av Celia Brooks Brown. Black eyed beans passer godt i indiske retter. Jeg har med hell prøvd det i en rajma. Dessverre husker jeg ikke hvilken oppskrift på rajma jeg brukte. Har du prøvd kikerter?
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2008 #4 Skrevet 29. november 2008 Takk for svar! Ja, kikerter bruker jeg en del
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå