Gå til innhold

Den typiske sykepleierstudent


Gjest pinkbunni

Anbefalte innlegg

Gjest pinkbunni

Lurer på hva dine tanker rundt en sykepleierstudent er?

Er alle sykepleierstudenter unge jenter med blondt hår og store pupper? Eller bare meg som generalliserer hvordan andre folk tenker?

Gjerne hvordan du ser på en sykepleier og..

Jeg tenker at mange tror sykepleierstudenter er unge og vakkre, mens sykepleiere er eldre damer. Tydeligvis noe som skjer i det vi er ferdig utdannet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blond, store pupper, omsorgsfull, blide, glade, energiske, positive, drivjern. elsker sin neste, føler nestekjærlighet overfor alle de treffer, inviterer hjemløse og fattige hjem, gjerne kristen, glamourmodell eller fra vestlandet, drikker nesten aldri alkohol, kan bli avhengig av medisiner (morfin, anti-depressive osv.), kan bli tilbøyelige til misbruk, de onde sykepleierne stjeler penger og verdisaker fra eldre og senile på institusjoner, de spekulative og kyniske blant dem jobber privat for høy lønn og betaling innatura og det finnes mange forskjellige. Alt fra Røde Kors og hjembakte boller til bordellmammaer. De elsker familier, hjembakt brød og støtter alltid opp om mannen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at mange tror sykepleierstudenter er unge og vakkre, mens sykepleiere er eldre damer. Tydeligvis noe som skjer i det vi er ferdig utdannet..

De er iallefall KG-brukere siden denne tråden ikke fikk noe respons...

i motsetning til medisinstudenttråden :P

Heh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Ikke er jeg blond, ikke store pupper, fester gjør jeg, er ikke avhengig av noen slags medikamenter, ikke kristen og klager på mannen gjør jeg også. Og ja, jeg er sykepleierstudent;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, her er en generalisering på mange sykepleierstudenter:

De tok helse og sosial på videregående. Da de kom ut i jobb, så de at sykepleierne hadde bedre lønn og flere interessante oppgaver enn dem selv. Ofte vurderer de medisinstudiet, men tviler på egne evner, i tillegg er ikke karakterene fra helse og sosial noe å skryte av, for de årene gikk med til fest og moro, fremfor lekser og iherdig pugging.

Til slutt finner de ut at medisin ikke er noe for dem, det tar for lang tid, eller, det er i alle fall unnskyldningen deres. Dernest havner de inn på sykepleierstudiet og sliter hardt med medisinregningen. Huff og hark... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest mannsgris

Jeg synes hjelpepleierne er deiligst. De er som oftest yngre og yppigere enn sykepleierne. Dessuten er det mange sexy utlendinger blandt dem også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, her er en generalisering på mange sykepleierstudenter:

De tok helse og sosial på videregående. Da de kom ut i jobb, så de at sykepleierne hadde bedre lønn og flere interessante oppgaver enn dem selv. Ofte vurderer de medisinstudiet, men tviler på egne evner, i tillegg er ikke karakterene fra helse og sosial noe å skryte av, for de årene gikk med til fest og moro, fremfor lekser og iherdig pugging.

Til slutt finner de ut at medisin ikke er noe for dem, det tar for lang tid, eller, det er i alle fall unnskyldningen deres. Dernest havner de inn på sykepleierstudiet og sliter hardt med medisinregningen. Huff og hark... :D

Så sant så sant:)

Jeg angrer veldig for at jeg ikke ga mer, og tok medisin studiet.

Nå er jeg 35 år, så løpet har gått:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jurist, og jenter i min yrkesgruppe skremmer tydeligvis menn.

De vil ha snille, omsorgsfulle jenter som tjener mindre enn dem selv; og ikke snille, omsorgsfulle jenter, som har tøffe jobber og tjener mer enn gutta. De vil bli tatt vare på og dullet med; ikke ei jente som herser med dem. :kjefte:

En juristkollega, som er verdens yndigste og snilleste jente, var lenge ufrivillig singel. Helt til hun begynte å svare "sykepleier" når karer på byen spurte hva hun jobber med. Da tok det ikke lang tid før hun var samboer. (hennes egentlige yrke ble selvsagt raskt avslørt, men karen tok seg iallefall tid til å bli kjent)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jurist, og jenter i min yrkesgruppe skremmer tydeligvis menn.

De vil ha snille, omsorgsfulle jenter som tjener mindre enn dem selv; og ikke snille, omsorgsfulle jenter, som har tøffe jobber og tjener mer enn gutta. De vil bli tatt vare på og dullet med; ikke ei jente som herser med dem. :kjefte:

En juristkollega, som er verdens yndigste og snilleste jente, var lenge ufrivillig singel. Helt til hun begynte å svare "sykepleier" når karer på byen spurte hva hun jobber med. Da tok det ikke lang tid før hun var samboer. (hennes egentlige yrke ble selvsagt raskt avslørt, men karen tok seg iallefall tid til å bli kjent)

Jepp, det var det jeg visste... Advokater må alltid dreie på sannheten for å oppnå det de vil. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykepleiere er blonde, trinne går i hvite uniformer og har masse omsorg, positivitet, kjærlighet til sin neste og vender alltid det andre kinn til. De bryr seg om alle og jobber gratis i Røde Kors. De stemmer SV og synes godene skal deles. De passer på familiene sine og steller med mannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykepleiere er blonde, trinne går i hvite uniformer og har masse omsorg, positivitet, kjærlighet til sin neste og vender alltid det andre kinn til. De bryr seg om alle og jobber gratis i Røde Kors. De stemmer SV og synes godene skal deles. De passer på familiene sine og steller med mannen.

Sykepleiere er eldre damer, bitre, går i hvite uniformer og klager på for mye å gjøre, vonde løft og rykk i rygg. De ynker seg over lønna og har knapt nok lyst til å gi Olga (93) et nytt glass med kaldt vann.

Olga sitter nu og ser på dagsrevyen gjennom et par upussede briller, nipper til sitt lunkne gebissvann og avbryter oppmerksomheten med noen senile utbrudd.

Endret av DingDong
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LanaLane

Venninna mi er sykepleier, har mørkt hår, små pupper, drikker ofte alkohol, er spik spenna gærn, stemmer KrF, har heftig temperament og masse ambisjoner om å fortsette videre på legestudiet etter noen år i praksis.

Men, det skal være sagt, at når jeg ser bilder av henne og klassen hennes på facern, så skiller hun seg ganske heftig ut blant sine blonde, brunkrembefengte søstre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Jinx_*

He he, jeg er sykepleier selv så jeg har førstehåndserfaring.

Vil dele studentene opp i tre grupper: (med generaliseringen i god behold naturligvis)

1: Blonde berter i smale jeans og høye støvler. Du finner dem som regel med en mobiltelefon i hånden og lipglossen i en liten veske (hvor gjør de jentene av bøkene sine? Jeg bare spør) Det er gjerne fra den gruppen du hører utsagn som: "Mamma og pappa betaler leiligheten min". Man skulle tro at denne typen jenter ville velge et annet yrke, men en del av dem ser ut til å sette status ved omsorgen de lærer om. Merk deg ved at de skal jobbe på et medisinfirma og få godt betalt alle sammen, ikke med pasienter.

2: Bustete brunetter av ulike nyanser. Klærne er løse og ikke svindyre. De kjører en bil som er full av rot og godteripapir. Du kjenner dem igjen på kaffekoppen og de trøtte trynene. Dette er jentene som bruker all fritid på å jobbe ekstravakter på ulike sykehjem eller sykehus. Det bustete håret og trøtte åsynet kommer naturlig av lite nattesøvn. Den resterede tiden går med til å lese til eksamen. De har ofte en avslørende kul på magen som gir dem et år med utsettelse. I friminuttene finner du dem utenfor skolen med en kopp kaffe og en røyk der de diskuterer hvilke avdelinger det er best å jobbe ekstravakter på. På bokhandelen står de gjerne og grubler på hvilke bøker de virkelig trenger fordi de ser budsjettet ryke på bare halvparten av bøkene.

3: De voksne damene. Dette er kvinner som har bestemt seg for å følge sin drøm (Og ære være dem for det). De er organiserte ut i fingerspissene og tilbringer gjerne kveldene på lesesalen. Dette er damene som ikke er redd for å stille kritiske spørsmål i timen. De vet hva de vil og går ut for å ta det. Disse damene har alt de trenger og møter opp på selv de kjipeste timer. De planlegger flere år med videreutdannelse før de andre engang får gnidd sjokket ut av øynene.

Jeg vil bemerke at jeg hørte til gruppe nummer 2. Håret og klærne har desverre ikke kommet seg, men søvnmønsteret er mer levelig.

Alle mine betraktninger er gjort med et kjærlig om enn humoristisk sinn, og er ikke ment for å støte noen. Jeg ønsker alle mine kommende kollegaer velkommen, uansett utseende og stand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pinkbunni
2: Bustete brunetter av ulike nyanser. Klærne er løse og ikke svindyre. De kjører en bil som er full av rot og godteripapir. Du kjenner dem igjen på kaffekoppen og de trøtte trynene. Dette er jentene som bruker all fritid på å jobbe ekstravakter på ulike sykehjem eller sykehus. Det bustete håret og trøtte åsynet kommer naturlig av lite nattesøvn. Den resterede tiden går med til å lese til eksamen. De har ofte en avslørende kul på magen som gir dem et år med utsettelse. I friminuttene finner du dem utenfor skolen med en kopp kaffe og en røyk der de diskuterer hvilke avdelinger det er best å jobbe ekstravakter på. På bokhandelen står de gjerne og grubler på hvilke bøker de virkelig trenger fordi de ser budsjettet ryke på bare halvparten av bøkene.

Signerer hele din post, og tilføyer at jeg også tilhører gruppe to. Minus kulen på magen og bokhandelen. haugenbok med rentefri avbetaling er min venn ;) og jeg røyker ikke heller.

Men jeg er synes dine tre grupper er veldig treffende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_Jinx_*

Takker :fnise:

Hadde ikke kul på magen jeg heller, men jeg så mange som hadde det.

Var utrolig morsomt å ta en gruppe jeg kjenner og putte dem i bås :ler:

Takk for anledningen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest sykepleiestudent
Nei, her er en generalisering på mange sykepleierstudenter:

De tok helse og sosial på videregående. Da de kom ut i jobb, så de at sykepleierne hadde bedre lønn og flere interessante oppgaver enn dem selv. Ofte vurderer de medisinstudiet, men tviler på egne evner, i tillegg er ikke karakterene fra helse og sosial noe å skryte av, for de årene gikk med til fest og moro, fremfor lekser og iherdig pugging.

Til slutt finner de ut at medisin ikke er noe for dem, det tar for lang tid, eller, det er i alle fall unnskyldningen deres. Dernest havner de inn på sykepleierstudiet og sliter hardt med medisinregningen. Huff og hark... :D

jeg er har gått allmenn, vurderte aldri helse og sosial linjen, men viste at jeg ville jobbe med mennesker, har heller aldri vurdert medisin, fordi jeg vil faktisk være hos pasientene når det er noe og være der for de... og jeg har faktisk topp karakterer, jeg kunne studert jus, medisin, psykologi om jeg ville, men jeg vil bli sykepleier og jeg er stolt av det! jeg har mange smarte medstudenter som har reflekterte tanker og kommer til bli fabelaktige sykepleiere !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Sykepleiestudenter vet jeg ikke om, men unge sykepleiere er ofte veldig uskyldige jenter med perleøredobber og ihvertfall ikke store bryster. Bruker høye hæler kun til fest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Stian_*

Den typiske sykepleierstudent er glad i å feste, liker ikke medikamentregning (stryker gjerne en del ganger på det), har enorm sexappetitt, og ønsker ikke å jobbe i eldreomsorgen.

De er dessuten profesjonsarrogante. Det lærer de på skolen. Ingen utdanning er på høyde med sykepleien, og andre profesjoner har lite å bidra med. De pynter seg i speilet i sykehusgarderoben før de går på nattevakt. Hva de egentlig holder på med på disse nattevaktene vites ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...