Gjest Gjest_MeMe_* Skrevet 28. november 2008 #1 Skrevet 28. november 2008 Jeg bor med en av foreldrene mine og har lyst til å flytte ut. Vet du hva slags stipendstilbud som finnes? Jeg er 20 år og lurer på om en kan få støtte for å bo alene hvis man er over 18. Eller må man skaffe seg jobb? Nå for tiden holder jeg på med videregående.
Aurela Skrevet 30. november 2008 #3 Skrevet 30. november 2008 Nå har jeg ikke lest dette så nøye, så bare fort over, men kanskje det hjelper deg: http://www.lanekassen.no/templates/Page____5780.aspx . Ellers ville jeg søkt rundt på lånekassens sider eller sendt dem en mail eller lignende Lykke til
Nienna83 Skrevet 1. desember 2008 #4 Skrevet 1. desember 2008 (endret) Du får borteboerstipend om du studerer, bor alene og går på skole fra lånekassen. I tillegg kan du søke om lån. Sjekk lanekassen.no Endret 1. desember 2008 av Nienna83
Kakee Skrevet 1. desember 2008 #5 Skrevet 1. desember 2008 Du får borteboerstipend om du studerer, bor alene og går på skole fra lånekassen. I tillegg kan du søke om lån. Sjekk lanekassen.no Hun går på vgs da. Jeg tror det er noen regler om at skolen må være så og så langt unna der foreldrene dine bor for at du skal kunne få borteboerstipend så lenge du går på vgs. Du må nok få deg jobb i tillegg, evt. lån fra lånekassen. Det borterboerstipendet er ikke så mye å skryte av, hvertfall var det ikke det for noen år siden.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå