Leanne Skrevet 28. november 2008 #1 Skrevet 28. november 2008 jeg har de siste månedene merket at jeg har fått mer og mer vondt for hver gang jeg har eggløsning... Det stikker i magen - får kramper som minner om mens smerter / rier! Og det er såååååå vondt! Det er vondt å gå på to for nr 2, får vondt av å fise Får mye utflod/slim disse dagene.. Smertene varer 3-4 dager og så er det heldigvis over! Når jeg har mensen har jeg sjelden smerter, og om jeg har det så forsvinner de etter en ibux... Smertene ved eggløsningen er mye verre.... Hvorfor er det slik? Flere som har det sånn......? Og kan man gjøre noe med det? Bortsett fra å bli gravid igjen og slippe eggløsning på 1 års tid
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2008 #2 Skrevet 28. november 2008 Når jeg har EL smerter (det er ikke hver gang) så er de stikkende, det er vondt å ligge eller sitte i visse stillinger. Jeg har aldri hatt mensmurringer ved EL, men det er sikkert ikke uvanlig. Mine smerter varer i maks ett døgn. Økt utflod og da spesielt slim er vanlig, det skal det være. EL slim er det de som ønsker å bli gravide jakter på.
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2008 #3 Skrevet 28. november 2008 Du kan ikke ha cyster eller en betennelse? Litt vondt/ubehag er vanlig, men det der høres litt vel ekstremt ut.
Leanne Skrevet 28. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 28. november 2008 Du kan ikke ha cyster eller en betennelse? Litt vondt/ubehag er vanlig, men det der høres litt vel ekstremt ut. hvordan får jeg undersøkt om jeg har cyster eller betennelse da? Hos vanlig fast lege eller må jeg til gynekolog? Hadde eggløsning her om dagen og det var jævlig vondt... har født to barn og de smertene jeg kjente i forbindelse med eggløsning var nesten like vondt som de verste riene...
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2008 #5 Skrevet 28. november 2008 Gynekolog, få leger har utstyr til innvendig ultralyd.
Gjest Puella Skrevet 29. november 2008 #6 Skrevet 29. november 2008 Tror det er noe som kalles mittelschmerz. Du kan google det for litt info... Har hørt at disse smertene bare bruker å vare noen timer jeg da? Kan komme av eggløsning selv eller vekst av follikkelen. Hadde tatt vaginal UL hadde jeg vært deg, bare for å være sikker liksom. Lykke til!
Leanne Skrevet 30. november 2008 Forfatter #7 Skrevet 30. november 2008 takker for svar skal en tur til legen i morgen pga andre ting - men skal nevne det for legen da... kanskje jeg kan få med en henvisning til gyn...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå