Gå til innhold

Hvilken hånd skal ringene på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje litt dumt spm. men greit å være sikker :fnise: Folk gjør så mye forskjellig nå til dags..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel mest vanlig aa ha dem paa hoeyre i Norge, men vi har dem pa venstre.

Skrevet
Det er vel mest vanlig aa ha dem paa hoeyre i Norge, men vi har dem pa venstre.

Har fått inntrykk av at Norge er et av få unntak som har på høyrehånd ja. Er selv ikke forlovet så er ikke bombesikker altså:P

Skrevet

Forlovelsesringene skal på venstre hånd, og gifteringene på høyre. Det norsk tradisjon.

Les her, her og her.

Skrevet

Jeg har fått inntrykk at det er normalt å ha forlovelsesringene på høyre side.. Vi har dem på venstre og jeg blir stadig vekk spurt hvorfor.. Men, jeg liker venstre jeg :)

Tror generelt at det der er blitt en personlig sak.. I Norge er det jo vanligst fra gammelt av å ha den på høyre, mens i veldig mange andre land har de ringene på venstre.. Man blir vel like mye gift uansett hvilken hånd man har den på :fnise:

Skrevet
Jeg har fått inntrykk at det er normalt å ha forlovelsesringene på høyre side.. Vi har dem på venstre og jeg blir stadig vekk spurt hvorfor.. Men, jeg liker venstre jeg :)

Tror generelt at det der er blitt en personlig sak.. I Norge er det jo vanligst fra gammelt av å ha den på høyre, mens i veldig mange andre land har de ringene på venstre.. Man blir vel like mye gift uansett hvilken hånd man har den på :fnise:

Hei!

Takk for svar! Jeg har kommet til den konklusjonen at dersom vi velger å ikke bytte ring så blir det i allefall mest naturlig å ha ringen på venstre hånd først for da blir det et bytte. Jeg tror kanskje jeg ville føle det som litt rart å ha den på samme hånd. Men jeg vet jo ikke da.. Dessuten synes jeg det kanskje symboliserer et skifte. Fra en hånd til en annen på en måte :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...