Gjest Gjest_Gjesten_* Skrevet 27. november 2008 #1 Skrevet 27. november 2008 Jeg har hatt diaré, magesmerter/-kramper og generell slapphet i snart 3 døgn. I tillegg har jeg hatt noen perioder med feber, i begynnelsen 39-40, men de siste periodene rundt 38. Har også hatt noen frostbyger da jeg hadde høy feber, og sterk hodepine. Diaréen er tynn som vann, litt skummende, grå på farge (sorry ekle detaljer) og lukter omtrent som oppkast Jeg har brukt kanskje 3-4 doruller på disse 3 døgnene, og tipper jeg har vært på do rundt 25 ganger i døgnet, 3-4 ganger om natten. I tillegg har jeg ekstrem romling i magen. Har brukt Imodium comp i dag, 4 stk (står på pakken at 4 er maks døgndose), i tillegg har jeg tatt litt paracet for feber og hodepine. Føler ikke at Imodium har virket veldig, kanskje litt på romlingen, men jeg må omtrent like mye på do. Har drukket blåbærjuice, vann og Sprite, men ikke fått i meg så mye mat. Tipper det er et virus, og at naturen bare må gå sin gang. Problemet er at jeg ikke har tid til dette her! Jeg har en stor eksamen som nærmer seg med stormskritt, og jeg trenger energi til å lese. Noen som har noen tips/kjerringråd som de har prøvd og som har hjulpet på å stoppe diaré? Vet det er et ganske desperat spørsmål å komme med her, men jeg er også ganske desperat nå... Eventuelt om noen har hatt noe lignende i det siste og kan fortelle meg hvor lenge det pågikk?
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2008 #2 Skrevet 27. november 2008 Jeg har hatt diaré, magesmerter/-kramper og generell slapphet i snart 3 døgn. I tillegg har jeg hatt noen perioder med feber, i begynnelsen 39-40, men de siste periodene rundt 38. Har også hatt noen frostbyger da jeg hadde høy feber, og sterk hodepine. Diaréen er tynn som vann, litt skummende, grå på farge (sorry ekle detaljer) og lukter omtrent som oppkast Jeg har brukt kanskje 3-4 doruller på disse 3 døgnene, og tipper jeg har vært på do rundt 25 ganger i døgnet, 3-4 ganger om natten. I tillegg har jeg ekstrem romling i magen. Har brukt Imodium comp i dag, 4 stk (står på pakken at 4 er maks døgndose), i tillegg har jeg tatt litt paracet for feber og hodepine. Føler ikke at Imodium har virket veldig, kanskje litt på romlingen, men jeg må omtrent like mye på do. Har drukket blåbærjuice, vann og Sprite, men ikke fått i meg så mye mat. Tipper det er et virus, og at naturen bare må gå sin gang. Problemet er at jeg ikke har tid til dette her! Jeg har en stor eksamen som nærmer seg med stormskritt, og jeg trenger energi til å lese. Noen som har noen tips/kjerringråd som de har prøvd og som har hjulpet på å stoppe diaré? Vet det er et ganske desperat spørsmål å komme med her, men jeg er også ganske desperat nå... Eventuelt om noen har hatt noe lignende i det siste og kan fortelle meg hvor lenge det pågikk? Ved diaré over lenger tid skal du oppsøke lege. Ta deg en tur til fastlegen din eller ring legevakten.
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 2. desember 2008 #3 Skrevet 2. desember 2008 Hei! Jeg vet ikke om dette kan hjelpe for deg, men da en bekjent av meg var utsatt for dette for noen måneder siden, fikk h*n beskjed på legevakten om at h*n ikke måtte drikke vann fra springen uten å koke det først. Det var visst en vanlig grunn til magetrøbbel i det området, selv om de har et av de beste renseanleggene i landet. Men som nevnt, dra innom legen. Og lykke til med å bli frisk :o)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå