Gjest Gjest_Heidi_* Skrevet 27. november 2008 #1 Skrevet 27. november 2008 Hei! Jeg har hatt smerter i venstre hånd i litt over en uke. Jeg var på legevakten i forgårs og legen sa at jeg har tennisalbue. Jeg klarer ikke å holde noe med venstre hånden, smerten er stikkende og av og til føler jeg at det brenner inni armen min. Jeg er sykemeldt til neste fredag. Legen sa det var uvanlig for en 21-åring å få tennisalbue. Jeg har fått medisiner som naproxen, en krem som heter Onuris og så skal jeg ha en bandasje på hånden (med stålsteng inni). Spørsmålene er: - Hvor lenge varer dette? - Hva kan hjelpe? - Hvorfor sover jeg så mye mer enn normalt? og er trøtt? kommer det av betennelsen som sliter på kroppen min?
Gjest Lilleulv Skrevet 27. november 2008 #2 Skrevet 27. november 2008 Da ville jeg oppsøkt en naprapat som kunne funnet ut årsaken til problemet og gitt meg behandling som virker. Tennisalbue er en senebetennelse som er lokalisert i albuen.
gustavgustav Skrevet 16. juli 2012 #3 Skrevet 16. juli 2012 Det beste du kan gjøre er å prøve trykkbølgebehandling. Det hjalp for meg!
isbiten. Skrevet 16. juli 2012 #4 Skrevet 16. juli 2012 For de fleste tar det 6-12 måneder å bli helt bra igjen, da senen bruker tid på å heles. Det beste du kan gjøre er å avlaste, og prøve å finne grunnen til at du fikk det i utgangspunktet, slik at du ikke gjør de samme bevegelsene etter du er frisk igjen, og slik får det på nytt. For mange hjelper fysioterapi. Vanlig behandling er å tøye, massere/tverrfriksjoner og evt trykkbølge.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå