Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

Skal ha eksamen på Universitet før jul og vi får bruke ordbøker og kunnskapsløftet som hjelpemiddel.

Ettersom vi har blitt informert om er det ikke lov å skrive i disse selvfølgelig, men det går greit med understreking. Men hvor nøye sjekker de bøkene?

Disse bøkene har blitt brukt godt de siste årene og jeg kan ikke garantere at de er helt fri for smånotater (ubetydelige for faget, men alikevel)

Bør jeg kjøpe nye bøker? Gå igjennom hver side i ordbøkene for å sjekke om det står noe? Vil nødig tas i juks....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det varierer nok hvor mye de kikker gjennom bøkene. Sist jeg hadde eksamen flippet en av vaktene gjennom ordboken min, men har også opplevd at det ikke har blitt sjekket i det hele tatt.

Skrevet

Jeg har hatt en del jus eksamner og vet at det er lov å streke under med forskjellige farger og horisontale linjer i norges lover så da kan det jo ikke være noe strengere med en ordbok? Men å skrive ord hadde jeg passet meg for. Har opplevd at selv den mest støvete eksamensvakten har flippet gjenom bøker og sendt studenter rett ut...... :haar:

Lykke til på eksamen

Skrevet

På noen eksamener må man levere inn bøkene før eksamen, så går noen gjennom dem og sjekker dem, og så får man dem utlevert på eksamensdagen.

På andre eksamener flipper vaktene igjennom bøkene på selve eksamensdagen.

Du bør IKKE ha skrevet ting i bøkene om det står at det ikke er lov. Husk at vaktene også går rundt i lokalet under eksamen, og skal levere ut papirer og slikt. Om de da ser at det står noe i boken din, så er jo det juks.

Gå gjennom bøkene og visk ut/rabl over det du kan.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...