coth Skrevet 27. november 2008 #1 Skrevet 27. november 2008 (endret) jeg får ikke den ruta i stekeovnen helt skinnende ren, han jeg har bodd med har ikek akkurat vært en kløpper på å vaske den innvendig.. men d går kanskje ikke ann å få den ren da?? noen vaskemidler dere har å anbefale?! Endret 27. november 2008 av coth
Megana Skrevet 28. november 2008 #3 Skrevet 28. november 2008 hvis man ikke har peis med tilgang på aske da? (Ser for meg TS lete etter hus med pipe "unnskyld, har du noe aske til overs? )
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2008 #4 Skrevet 28. november 2008 arrgghh!! hvorfor måtte jeg lese dette og få den fikse ideen om å vaske ruta på min komfyr!!?? det er jo håpløst, alt sitter bom fast. har prøvd jif og zalo, latt virke litt, og skrubbet med ru svamp. null forandring. hva søren skal jeg bruke, stålull? *veldig dårlig husmoremne*
Gjest amu Skrevet 28. november 2008 #5 Skrevet 28. november 2008 Du kan prøve å lage en blanding av zalo og salmiakk som du setter i en skål i ovenen. Sett på svak varme og lå stå ei stund. Bruk ei skrape til å fjerne inngrodd skitt og vask så over med en skuresvamp. Du kan også skru opp glassplata så du får vasket på begge sider. Har fått oven ren på denne måten jeg iallefall.
Scorpina Skrevet 28. november 2008 #6 Skrevet 28. november 2008 Jeg har også forsøkt med Cilit Bang. Den reingjør steikeovnen men det lukter veldig sterkt for å si det mildt, etterpå (+ at det svir i øynene ) Var på messa i høst og da kjøpte jeg dette produktet og jeg ble kjempefornøyd. Det lukter reint (svak sitronduft) og det svir ikke i øynene. Nå høres jeg vel ut som et dårlig forsøk på messevertinne hehe - men produktet er faktisk sabla bra!
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2008 #7 Skrevet 28. november 2008 Jeg har kjøpr Mr Muscle for stekeovn på Kiwi; sprøyt på skum i hele ovnen. la virke X antall minutter (står på boksen hvor lenge) og gammel skitt kan tørkes av så lett som bare det! Jeg ble imponert og stekovnen ble shiny
Gjest Gjest *fixer* Skrevet 28. november 2008 #8 Skrevet 28. november 2008 Jeg brukte faktisk stålull og det funket bra. Ble heller ingen riper, men var effektivt mot alt fettet. Bruk rikelig med stålull om nødvendig.
Phobos Skrevet 28. november 2008 #9 Skrevet 28. november 2008 Jeg har kjøpr Mr Muscle for stekeovn på Kiwi; sprøyt på skum i hele ovnen. la virke X antall minutter (står på boksen hvor lenge) og gammel skitt kan tørkes av så lett som bare det! Jeg ble imponert og stekovnen ble shiny Kan også gå god for Mr. Muscle! Veldig effektiv
coth Skrevet 28. november 2008 Forfatter #10 Skrevet 28. november 2008 arrgghh!! hvorfor måtte jeg lese dette og få den fikse ideen om å vaske ruta på min komfyr!!?? det er jo håpløst, alt sitter bom fast. har prøvd jif og zalo, latt virke litt, og skrubbet med ru svamp. null forandring. hva søren skal jeg bruke, stålull? *veldig dårlig husmoremne* jegh ar allerede skrubbet for harde livet med stålull men til liten nytte
coth Skrevet 28. november 2008 Forfatter #11 Skrevet 28. november 2008 Jeg har kjøpr Mr Muscle for stekeovn på Kiwi; sprøyt på skum i hele ovnen. la virke X antall minutter (står på boksen hvor lenge) og gammel skitt kan tørkes av så lett som bare det! Jeg ble imponert og stekovnen ble shiny ovnen innvendig blir kanskje ren av mr muscle, men ruta blir ikke skinnende ren.. min erfaring.. hmmm
Kamikatze Skrevet 28. november 2008 #12 Skrevet 28. november 2008 Bland en kork zalo med en kork samiakk, smør utover vinduet med en klut. Fukt kluten under varmt vann, vri den halvhjertet, legg den på vinduet. Slik holdes salmiakken seig og flytende, slik at den holder seg på glasset en halvtime. Deretter gnir du bort smusset med filla, og alt skal løsne. Etterpå kan du legge filla i bunn av steikeovnen, hvis det finns no fastbrent der og. Skyll ruta med rikelig med vann. enten med ei fille som du skyller under rennende vann, og vrir. Eller med sprayflaske og tørkepapir. Etter renselsen, setter du full varme i steikeovnen ti-femten minutter, slik at det ikke blir hengende igjen lukt neste gang du skal bruke den. Husk gummihansker når du styrer med salmiakken, og gjerne briller også. Den er ikke god å få i øynene.
Vienn Skrevet 29. november 2008 #13 Skrevet 29. november 2008 Zalo og vann med skrape (malerskrape) er suverent.
coth Skrevet 29. november 2008 Forfatter #14 Skrevet 29. november 2008 Bland en kork zalo med en kork samiakk, smør utover vinduet med en klut. Fukt kluten under varmt vann, vri den halvhjertet, legg den på vinduet. Slik holdes salmiakken seig og flytende, slik at den holder seg på glasset en halvtime. Deretter gnir du bort smusset med filla, og alt skal løsne. Etterpå kan du legge filla i bunn av steikeovnen, hvis det finns no fastbrent der og. Skyll ruta med rikelig med vann. enten med ei fille som du skyller under rennende vann, og vrir. Eller med sprayflaske og tørkepapir. Etter renselsen, setter du full varme i steikeovnen ti-femten minutter, slik at det ikke blir hengende igjen lukt neste gang du skal bruke den. Husk gummihansker når du styrer med salmiakken, og gjerne briller også. Den er ikke god å få i øynene. da skal jeg prøve på dette, thanks :D
Amom Skrevet 29. november 2008 #15 Skrevet 29. november 2008 Prøv og blande eddik i vannet, sammen med litt zalo. Og så vasker du "vinduet" med avispapir. Dette er supereffektivt. Bruker det selv på vanlige vinduer, peisruter og ovnsvinduer
Kitsune Skrevet 29. november 2008 #16 Skrevet 29. november 2008 Har også brukt mr. muscle og vært veldig fornøyd. Men det betyr også at alle vinduer og dører måtte opp og vifta på.. Men til glasset kan jeg bare anbefale malingsskrape (eller limskrape som jeg tror det egentlig heter). Sånn med barberblad i.. Kosta 49 kr på Clas Ohlsson eller malingsbutikken. Det aller beste!!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå