Gå til innhold

Min Bryllupsdagbok =)

KittyBambi

Anbefalte innlegg

Så flink du har vært i det siste! :Nikke:

Har du bilde av kjolen? :sjenert: Her liker vi å se bilder vet du. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så flink du har vært i det siste! :Nikke:

Har du bilde av kjolen? :sjenert: Her liker vi å se bilder vet du. :fnise:

Hei Belle, koselig du titter innom :kaffekopp:

Ja, fått ordnet en del nå føler jeg... :)

Legger ved bilde av kjolen...

post-24870-1235999354_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefin! :dåne:

Tusen takk :) Den ble mye enklere enn hva jeg i utgangspunktet trodde jeg ønsket, men etter å ha prøvd ganske mange kjoler på ulike steder, sett timesvis på nettet, så fant jeg ut at jeg må jo ikke bli borte i en kjole heller. Det er jeg som skal vises på bryllupsdagen, ikke kjolen (sånn i utgangspunktet). hehe.

Hvordan er din??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :) Den ble mye enklere enn hva jeg i utgangspunktet trodde jeg ønsket, men etter å ha prøvd ganske mange kjoler på ulike steder, sett timesvis på nettet, så fant jeg ut at jeg må jo ikke bli borte i en kjole heller. Det er jeg som skal vises på bryllupsdagen, ikke kjolen (sånn i utgangspunktet). hehe.

Hvordan er din??

Det var omvendt for meg. :fnise: Jeg var fast bestemt på å ha enklest mulig kjole, uten noe bling-bling, men det ble visst det allikevel. :sjenert:

Her er min:

post-24475-1235999680_thumb.jpg :rødme:

Du kan også se den og alt annet i dagboken min. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var omvendt for meg. :fnise: Jeg var fast bestemt på å ha enklest mulig kjole, uten noe bling-bling, men det ble visst det allikevel. :sjenert:

Her er min:

post-24475-1235999680_thumb.jpg :rødme:

Du kan også se den og alt annet i dagboken min. :sjenert:

Den var kjempeflott! Det er jo ganske morsomt (og litt frustrerende til tider..) at man i utgangspunktet tror man velger noe og så ender med å gå helt andre veien.. Gjorde meg veldig overveldet i en salong, da jeg prøvde mange ulike stiler og modeller. Måtte til slutt gå tilbake på en jeg prøvde på som jeg følte var veldig stilfull, vakker og ikke minst representerte meg følte jeg. Så blir spennende å få den (skal komme i uke 11-12 fra Lilly i Danmark) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan være litt frustrerende til tider, ja. :Nikke: For min del, var kjolen min den aller første (og eneste) jeg prøvde i den første salongen vi gikk inn i. :fnise: Den hang på en dukke og jeg så med en gang at dette var KJOLEN.

Så spennende det blir å få den da! Jeg sniker meg til en titt hver gang jeg er hjemme hos mamma (den henger der da, så min kjære ikke skal la nysgjerrigheten ta overhånd), og den er finere for hver gang jeg ser den. Forhåpentligvis får du den samme følelsen når du ser din. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper det.. Har lest mange steder at kjolen skal ta pusten fra deg, får deg til å gråte etc. Det har ikke jeg kjent enda, skal jeg være ærlig. Men jeg tenkte mye på kjolen etter jeg prøvde den + den var ikke det samme som andre kjoler jeg prøvde etterpå. Da jeg prøvde den igjen synes jeg det var kjolen som representerte meg best og som jeg følte ikke var mer prangende enn komplementerende. Så blir spennende. Skal ha den hengende hos forloveren min når den kommer, så blir veldig gøy og litt nervepirrende å få forloveren til å hjelpe meg med å få den på og ikke en erfaren fra salonger. :)

Vi får vel øve sånn at snøringen i ryggen blir flott tenker jeg :gjeiper:

Ellers har jeg slør jeg har bestilt fra Ebay, som jeg krysser fingrene for at skal passe til kjolen (fargemessig). Det er helt enkelt, men ser for meg at jeg skal sy inn perler e.l. for å få frem litt mer "twinkle" i det :)

- Tips på hvordan gjøre det...? (Altså, så inn det uten å ødelegge....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*sukk* Da venter vi i spenning på hvordan det gikk på første prøving.

Jeg kan ikke si at jeg begynte å gråte da jeg så den, men den tok definitivt pusten fra meg. Da mamma og søster fikk noen tårer i øyekroken derimot, var kjolen bankers. :fnise:

Jeg tror ikke det er mulig å sy i et slør uten å ødelegge stoffet, men lim skal funke fint. Jeg vet det er noen her inne som har gjort det, altså limt på krystaller eller hva det var. Du kan jo gjerne kjøpe litt ''slør-stoff'' og prøve deg frem? Slik at ikke selve sløret blir ødelagt - det hadde jo vært forferdelig kjipt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*sukk* Da venter vi i spenning på hvordan det gikk på første prøving.

Jeg kan ikke si at jeg begynte å gråte da jeg så den, men den tok definitivt pusten fra meg. Da mamma og søster fikk noen tårer i øyekroken derimot, var kjolen bankers. :fnise:

Jeg tror ikke det er mulig å sy i et slør uten å ødelegge stoffet, men lim skal funke fint. Jeg vet det er noen her inne som har gjort det, altså limt på krystaller eller hva det var. Du kan jo gjerne kjøpe litt ''slør-stoff'' og prøve deg frem? Slik at ikke selve sløret blir ødelagt - det hadde jo vært forferdelig kjipt!

Ja, det er akkurat det.. Men GOD ide med lim og evt. kjøpe slør-stoff og prøve meg frem.... Ingen dum ide i det hele tatt..

Da er følgende...

* Hvordan type lim fungerer på slikt stoff? Superlim?

* Hvor får man kjøpt slørstoff?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke anelse på hvordan det blir gjort, men jeg antar at superlim er det beste alternativet. Da risikerer du (forhåpentligvis) ikke at du strør om deg med perler hele dagen. :fnise: Slør-stoff får du kjøpt på alle stoffbutikker eller sybutikker. Tyll heter det der. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke anelse på hvordan det blir gjort, men jeg antar at superlim er det beste alternativet. Da risikerer du (forhåpentligvis) ikke at du strør om deg med perler hele dagen. :fnise: Slør-stoff får du kjøpt på alle stoffbutikker eller sybutikker. Tyll heter det der. :ler:

Herlighet, hadde tatt seg ut om jeg hadde spurt etter slørstoff, ikke tyll... :fnise: Tusen takk for tipset ;) Bør prøve litt først, kjedelig om jeg ramler over pga løse perler.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

:fnise: Det skulle tatt seg ut å ramle nedover kirkegangen ja. Og hun butikkdama hadde nok forstått det om du hadde spurt om slør-stoff. ;)

God tirsdag til deg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

:fnise: Det skulle tatt seg ut å ramle nedover kirkegangen ja. Og hun butikkdama hadde nok forstått det om du hadde spurt om slør-stoff. ;)

God tirsdag til deg! :klem:

¨

Var i dag og så på både perler og tyll. Synes det kostet litt per meter faktisk.. 90 kroner.. Hvertfall siden totalprisen for sløret mitt er 290 kroner, hehe. Så jeg lot det være og tar en titt andre steder også. Men jeg må jo bare prøve.

Må nok øve meg med sløret og skoene hjemme, hehe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :vinke:

Titter innom hos deg en tur jeg. Gifter med på samme dag som deg! :danser:

Fin kjole du har bilde av! :) Har du kjøpt den?

Jeg har også lyst til å kjøpe langt slør, men kjolen min er så fin bak, så det er synd å "skjule" det.... :klø:

Endret av flub
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei flub!

Moro at vi gifter oss på samme dag - hvordan føler du at dere ligger i skjemaet?

Har kjøpt kjolen ja, men ikke fått den enda. Den er nok på vei, ble sagt at jeg skal få den i løpet av mars. Har du kjøpt kjole enda?

Synes det er greit å ha den i god tid, så får jeg og forlover øvet oss på å få den på, hehe.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føler at vi ligger greit an. Er snart ferdig med invitasjonene, tenkte å sende de ut snart vi, med S.U.-dato i mai. Synes du det er for tidlig? Vi synes det hadde vært fint å vite antallet gjester tidlig så vi kan beregne mat og drikke.

Enig i det å ha god tid til å prøve kjolen. :) Jeg bestilte min i midten av november faktisk. Det ble den første kjolen jeg prøvde. Den var bare såå fin, selvom jeg ikke trodde det var en sånn type jeg ville ha i utgangspunktet. Rart det der. Kjolen er stor og tung, med halterneck og masse perler foran. (se dagboka mi, link på 1.side) Veldig prinsesse. Følte meg som en når jeg hadde den på hvertfall:) Jeg svevde.

Er dere i rute føler du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler nok at vi er i rute også.. Eneste jeg plutselig ble litt bekymret over er blomstene.. Leste et sted i stad atbrudebuketten og blomster generelt bør bestilles 6 måneder i forveien... Har dere bestilt dette? Eller vet du noe om det?

Kjolen din og tiaraen var kjempefin :) Jeg har også tiara, kjøpte den på ebay. Ellers driver jeg med slør-leting for tiden.. Kjøpte et helt plain på ebay for en måned siden, men tviler.. Begynner å få lyst på et annet, så vurderer om jeg skal kjøpe et nytt... Hmmm

Vanskelig disse greiene.. hehe. Søker også etter sko om dagen, men tror jeg kommer til å gå for Tango Too - de passer godt til kjolen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hørt at det er så lang bestillingstid! :sjokkert:

Vi har absolutt ikke bestilt noe enda, men kanskje vi burde. Kommer sikkert litt an på butikken. :)

Takk for det! :) Er litt usikker på tiaraen da, for er en enda finere en på den brudesalongen hvor jeg kjøpte kjolen, som passer bedre til kjolen. En hårbøyle er det vel. :Nikke: Du er på slørjakt ja. Vanskelig det der. Man må nesten prøve litt forskjellig tror jeg.

Tango Too?

Sliter litt med å finne undertøy som passer til utringningen på kjolen jeg. :haar:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yup, Tango Too :) Bla. Kreativt Bryllup fører de. Veldig fine.

Kommer sikkert an på butikken ja. Holder på å printe ut noen bilder av kjolen + buketter jeg synes er flotte som jeg skal ta med til en blomsterforretning og forhøre meg litt ang. priser, farger, blomster etc. Blir spennende! :)

Undertøy ja.. Har handlet inn til selve bryllupsnatten, men hva jeg skal ha under brudekjolen må jeg nesten ta når jeg får hentet den og prøvd den på hjemme og evt. hørt med min kjære forlover om hun har forslag.. Hmmm

Det skal ikke alltid være lett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...