Gå til innhold

Nesten før begynnelsen ;)

BareSol

Anbefalte innlegg

Mitt første innlegg i dagboken... tjo ho

Jeg er midt i en situasjon jeg har litt lyst til å skrive om... jeg og min samboer har bestemt oss for at 1+1=3.... Vi bestemte oss det etter en ukes ferie. Den ferien gjorde tydeligvis noe med oss :yvonne:

Så nå er pillene kastet og vi krysser fingrene (hihi, ikke bare krysser fingre da, det bli vel ikke noe barn av det :sengekos: )

Kryss fingrene sammen med meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er veldig rart å planlegge noe så stort og ikke fortelle det til noen. Derfor er det kjempe koselig å kunne skrive det her og få tilbakemeldinger på at andre krysser fingrene for oss :-)

Vi har nettopp begynt å prøve... Er redd for å tro at dette kan gå litt for lett. Jeg blir fort skuffet. Eier ikke tålmodighet. Vil ha kul på magen nååååå... :gravid:

Men nå har jeg lest litt rundt her og alle 'enkle' kjerringråd skal prøves!Grapefruktjuice skal kjøpes i morgen! :handle:

Mindre te og kaffe

mest mulig sex rundt eggløsning (denne er kanskje den enkleste :ler:)

prøver å IKKE stresse rundt dette (jammen ikke lett bestandig)

I tillegg til kjerringrådene har jeg begynt å ta folat (hihi, samboeren hadde en rimelig flau opplevelse da jeg sendte han på apoteket for å kjøpe dette).

Det er bare å komme med flere enkle tips til meg her :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingrid BN
Det er veldig rart å planlegge noe så stort og ikke fortelle det til noen. Derfor er det kjempe koselig å kunne skrive det her og få tilbakemeldinger på at andre krysser fingrene for oss :-)

Vi har nettopp begynt å prøve... Er redd for å tro at dette kan gå litt for lett. Jeg blir fort skuffet. Eier ikke tålmodighet. Vil ha kul på magen nååååå... :gravid:

Men nå har jeg lest litt rundt her og alle 'enkle' kjerringråd skal prøves!Grapefruktjuice skal kjøpes i morgen! :handle:

Mindre te og kaffe

mest mulig sex rundt eggløsning (denne er kanskje den enkleste :ler:)

prøver å IKKE stresse rundt dette (jammen ikke lett bestandig)

I tillegg til kjerringrådene har jeg begynt å ta folat (hihi, samboeren hadde en rimelig flau opplevelse da jeg sendte han på apoteket for å kjøpe dette).

Det er bare å komme med flere enkle tips til meg her :ler:

Gratulerer med din helt egen prøvedagbok!! :hoppe:

Skjønner godt at du er utålmodig! Det var jeg også..hehe.. Er en sånn type som gjør ting med en gang istedet for å vente - i dette tilfellet er det litt vanskelig å kontrollere..! :fnise:

Jeg var ekstremt heldig, og for meg tok den en mnd fra pilleslutt til jeg fikk positiv test!! :omg: Hadde aldri trodd det..hehe.. Du kan lese hele historien i dagboken i signaturen min om du vil ;)

Så det går faktisk an å bli gravid så fort, men tror det er mer vanlig å gå et par - tre måneder før noe skjer. Men dette er veldig individuelt da!

Flott at du har begynt på folat allerede! Er det en slik pakke som også inneholder Omega-3? Hvis ikke, bør du ta noe av det også. :)

Og sist, men ikke minst: GLED deg over at du er i prøvefasen!! Det er spennende det også! :D

Lykke til! Skal følge deg videre med heiarop og kryssede fingre! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så koselig! :)

Jeg håper det går fort fort fort!!!

Jeg begynte også på folat i dag, men husk at det gjør godt for mannen også.. (det leste i hvertfall kjæresten på wiki i dag).

Krysser fingre, og skal følge med! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ingrid BN

Ønsker deg en riktig god helg, og en flott første advent!

Nå er julen et skritt nærmere! *glede seg* :)

Får stupe ned i hjemmeeksamen igjen jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også ønske dere masse lykke til. Gleder meg til å lese hva som skjer fremover :)

Er prøver selv også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat ferdig med besøket fra Tante Rød. Så innmari ikke gravid akkurat nå. Jeg utnyttet det ved å dra ut med jentene både lørdag og søndag. Håper jo på en måte at det blir siste gang på en stund... :sjenert:

Idag gjorde jeg ferdig julekalenderen til mannen. Håper jeg kan bytte ut en av de siste gavene med en positiv test :ler:

Jeg trodde jeg skulle få kinderjulekalender fra han (som han hadde sagt jeg skulle få). Men neida, idag kom han med hjemmelaget julekalender til meg! :ler: Gode mannen!

Idag har jeg hengt opp stjerna og funnet frem lilla lys som skal tennes etterpå. Nå skal vi snart ut og være med å tenne julegrana i nabolaget. Hver gang vi gjør sånne koselige ting håper jeg at vi har med en liten tullerusk neste år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingrid BN
Akkurat ferdig med besøket fra Tante Rød. Så innmari ikke gravid akkurat nå. Jeg utnyttet det ved å dra ut med jentene både lørdag og søndag. Håper jo på en måte at det blir siste gang på en stund... :sjenert:

Idag gjorde jeg ferdig julekalenderen til mannen. Håper jeg kan bytte ut en av de siste gavene med en positiv test :ler:

Jeg trodde jeg skulle få kinderjulekalender fra han (som han hadde sagt jeg skulle få). Men neida, idag kom han med hjemmelaget julekalender til meg! :ler: Gode mannen!

Idag har jeg hengt opp stjerna og funnet frem lilla lys som skal tennes etterpå. Nå skal vi snart ut og være med å tenne julegrana i nabolaget. Hver gang vi gjør sånne koselige ting håper jeg at vi har med en liten tullerusk neste år :)

Så herlig med hjemmelagede adventskalendere! Vi bestemte oss for helt vanlige sjokoladekalendere i år, siden vi har hatt så mye på tapetet den siste tiden! Men misunner deg den kalenderen! ;)

Innen neste jul har dere nok en liten tass/tulle på armen når julegrana tennes! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par tanker... håper på litt tilbakemelding... Jeg har en jobb hvor man er mye ute og det er veldig mye sosialt som skjer utenom jobb. Jeg har alltid vært mye med på dette og stort sett blant de siste som går hjem :vin: (laken-skrekk eller no...) så de jeg jobber med er vant til at jeg alltid er med. Nå er det ikke like lett. Hva gjør dere? kutter dere ut all alkohol under hele prøvingen? Eller? Har funnet på unnskyldninger et par ganger nå, men de begynner fort nok å lure om jeg skal gjøre dette hele prøveperioden...

Hvor mye koster tester? tar dere det ofte? hvor kjøper dere? er de helt sikre? jeg er veldig blank når det gjelder dette... :sjenert: fortell fortell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par tanker... håper på litt tilbakemelding... Jeg har en jobb hvor man er mye ute og det er veldig mye sosialt som skjer utenom jobb. Jeg har alltid vært mye med på dette og stort sett blant de siste som går hjem :vin: (laken-skrekk eller no...) så de jeg jobber med er vant til at jeg alltid er med. Nå er det ikke like lett. Hva gjør dere? kutter dere ut all alkohol under hele prøvingen? Eller? Har funnet på unnskyldninger et par ganger nå, men de begynner fort nok å lure om jeg skal gjøre dette hele prøveperioden...

Hvor mye koster tester? tar dere det ofte? hvor kjøper dere? er de helt sikre? jeg er veldig blank når det gjelder dette... :sjenert: fortell fortell

Er ikke prøver lenger, men kan fortelle det jeg vet. :)

1. Alkohol mellom mensen og EL er vel greit nok, men etter EL er det nok beste og legge den vekk til du får svar på graviditetstesten.

Det går an å ta med alkofri, evt fylle på alkofri vin på alko-vinflaske. :fnise:

2. Tester varierer i pris. Billigtestene du bestiller på internett koster vel ikke mer enn 5-10kr pr stk. Eller noe, men kan noen ganger være litt vriene å tyde.

Clearblue koster rundt hundrelappen, og Clearblue digital koster rundt 130kr. Den slipper du å tyde vanskelig strek på iallefall. Den er kort og kontant "Gravid" eller "Ikke gravid" De er så å si 100% sikre etter IKM - dagen du forventer mens. En positiv test er alltid sikker, (med enkelte meget sjeldne unntak) en negativ test KAN i noen tilfeller være feil.

3. Testene kjøpes på apotek, eller de billige på billige-tester.dk (eller noe slikt tror jeg det var) Google it...

4. Noen tester hver gang de forventer mens (kanskje også noen dager før) og noen venter til mensen kommer eller ikke kommer, og tar ingen tester i prøveperioden før noen dager etter IKM hvis de er mer eller mindre overbevist om at de er gravide.

Veldig individuelt, og spennende. Du gjør som DU føler for...

Sånn. Nå er du på mine innlegg, og jeg vil følge deg litt videre.

:tommelopp: og lykke til. :)

Endret av Anamelona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnneBerit

Kan ikke si at jeg har lagt flaska helt ifra meg, men er ikke den som er ute oftest da.. ;)

Tror det er veldig individuelt det der med testing..jeg foreksempel, tester svææært sjelden.., mens andre tester en god del.

håper at det klaffer denne gangen:) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke prøver lenger, men kan fortelle det jeg vet. :)

1. Alkohol mellom mensen og EL er vel greit nok, men etter EL er det nok beste og legge den vekk til du får svar på graviditetstesten.

Det går an å ta med alkofri, evt fylle på alkofri vin på alko-vinflaske. :fnise:

2. Tester varierer i pris. Billigtestene du bestiller på internett koster vel ikke mer enn 5-10kr pr stk. Eller noe, men kan noen ganger være litt vriene å tyde.

Clearblue koster rundt hundrelappen, og Clearblue digital koster rundt 130kr. Den slipper du å tyde vanskelig strek på iallefall. Den er kort og kontant "Gravid" eller "Ikke gravid" De er så å si 100% sikre etter IKM - dagen du forventer mens. En positiv test er alltid sikker, (med enkelte meget sjeldne unntak) en negativ test KAN i noen tilfeller være feil.

3. Testene kjøpes på apotek, eller de billige på billige-tester.dk (eller noe slikt tror jeg det var) Google it...

4. Noen tester hver gang de forventer mens (kanskje også noen dager før) og noen venter til mensen kommer eller ikke kommer, og tar testen noen dager etter for å få ting bekreftet hvis den ikke har kommet som forventet.

Sånn. Nå er du på mine innlegg, og jeg vil følge deg litt videre.

:tommelopp: og lykke til. :)

Tusen, tusen takk! Supert svar! Da får jeg finne på noen gode unnskyldninger i den perioden og kanskje unne meg et glass rødvin når jeg vet det er trygt :)

Kan ikke si at jeg har lagt flaska helt ifra meg, men er ikke den som er ute oftest da.. ;)

Tror det er veldig individuelt det der med testing..jeg foreksempel, tester svææært sjelden.., mens andre tester en god del.

håper at det klaffer denne gangen:) :)

Tihi, jeg håper også det klaffer snart! selv om vi nettopp har begynt å prøve. Utålmodig, utålmodig og utålmodig :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg endret nettopp litt på innlegget mitt, la til litt her og der, så hvis det er noe du ikke har lest der, så les gjennom det. :fnise: Sorry...

Ha en fin kveld. Nå er det nattatid her..

:natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest AnneBerit
Tihi, jeg håper også det klaffer snart! selv om vi nettopp har begynt å prøve. Utålmodig, utålmodig og utålmodig :ler:

Vet hvordan det er :) er ikke den mest avbalanserte sjela jeg heller.. :gjeiper: ser helst at alt skjer med en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei og takk for innlegg i boka mi :)

jeg har ikke vært så aktiv her inne den siste tiden. alle mine tanker gikk til prøving og ble litt slitsomt i lengden.. Jeg venter fortsatt på TR :filer: syklusen min er helt føkka og jeg er dritt lei av å vente. oi, ble litt klaging dette, men gleder meg altfor mye til å komme igang med PP2!

Ha en fin dag :skravle:

klem fra meg :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slitsomme dager! Kjempe mye å gjøre på jobb og dårlig stemning. Men da er det godt å komme hjem til mannen og ha fine fine ettermiddager og kvelder med han :klemmer:

Idag fikk jeg et helt utrolig tegn (tror egentlig ikke på sånne ting, men man vet jo aldri). så hvis ikke jeg blir gravid nå, så skjønner jeg ingenting... :jepp: Litt vanskelig å forklare dette uten å fortelle alt for mye om meg selv. Men plutselig stod det en setning midt mot meg (i en virkelig merkelig sammenheng) at jeg, navnet mitt, var verdens beste mamma. hehe, dette var jammen merkelig å forklare, men for meg og mannen var det en underlig opplevelse :ler:

Idag var jeg innom http://www.billige-teste.dk/ og kjøpte meg noen tester. Både gleder meg og er veldig spent på å prøve. Håper jo så klart på full klaff på første forsøk. Men det er jo ikke så lenge siden jeg sluttet med pillen og mye som skal klaffe. Lov å håpe er det jo uansett!

I helga blir det i hvert mye :sengekos: sengekos... her blir det ingen unnasluntring! :ler:

sove nå :søvn: , ny dag på jobb i morgen. så er det endelig helg. Da skal jeg begynne på julebaksten, skrive julekort og høre på julemusikk :digge:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...