Gå til innhold

Berlin i januar


Gjest JulieB

Anbefalte innlegg

Lurte på om noen av dere har noen gode tips til shopping og/eller sightseeing i Berlin?

Skal der i januar, og har aldri vært der før!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 1 måned senere...

Skal du shoppe dra til Kadewe http://www.kadewe.de/. Likte meg veldig godt der, selvom du kanskje ikke shopper så mye. Det er DYRT!! Men man kan finne billige ting innimellom;-) Storkoste meg i delikatesse etasjen, masse krydder, sjokkolade og alt mulig slags god saker. Det er også gode shoppingmuligheter rett utenfor, går du til venstre finner du buttikker på rekke og rad bortover på begge sider. Det er best shoppingmuligheter i Vest Berlin.

Hvem hotell skal dere bo på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

museet på Check Point Charlie er absolutt verdt et besøk. Her er det masse å se på - også for de som vanligvis ikke går på museum (deriblandt meg). De viser hvordan østtyskere med sin fantasi fant opp mulige fluktalternativer (inni bilsete, inni kofferter osv).

Må oppleves. Jeg har også hørt at "Haus am Wannse" må besøkes. Det er mye om konsentrasjonsleire osv under krigen. De jeg kjenner som har vært der har blitt meget rørt - og anbefaler det et besøk. Det er imidlertid et lite stykke utenfor sentrumskjernen så jeg har alldri tatt meg tid.

Shopping har jeg gjort unna mest i området rundt Gedächtniskirche. Der er det bra shoppingmuligheter.

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...