Gå til innhold

Frykter du Russland

frykt  

21 stemmer

1. 1. Russland

• Ja de er farlige
      2
    • Litt
      3
    • Nei vi har tross alt levd i fred med dem i 1000 år
      16

Fremhevede innlegg

Gjest Cederic Rueben
Skrevet

Dette er mitt spørsmål

Er det noen her som frykter det eneste nabo landet som vi aldri har vært i krig med et land vi har vært naboer med i 1000 år. Som aldri har angrepet oss aldri har vært i krig mot oss. I motseting til Svenskene og Danskene.

Landet som hjalp oss og frigjøre oss fra Tyskerene i motseting til Sveneskene som hjalp dem og invadere oss

Er det virkelig noen som frykter Russland ?

om ja hvorfor frykter du det eneste nabo landet som aldri har angrepet oss ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke jeg iallefall, jeg kan ikke se Russland har noe som helst å tjene på å angripe oss.

Skrevet

Jeg frykter ikke at Russland skulle angripe Norge med militærmakt, men de har en tendens å rote opp ting i flere andre steder i verden og er dermed helt legitime å frykte litt.

Norge eksisterer ikke i en boble, skjer det noe i andre steder, har det innflytelse på Norge også.

Gjest Cederic Rueben
Skrevet
Jeg frykter ikke at Russland skulle angripe Norge med militærmakt, men de har en tendens å rote opp ting i flere andre steder i verden og er dermed helt legitime å frykte litt.

Norge eksisterer ikke i en boble, skjer det noe i andre steder, har det innflytelse på Norge også.

Nå er det vel et annet land. Som er værst til det... Hva heter de de startet en krig basert på løgn... Har kastet regimer og startet mest kriger siden 2 verdenskrig... ..Kan du hjelpe meg jeg husker ikke navnet på dette landet

De har også drept flere mennesker en noe annet land etter 2 verdenskrig

hva heter det landet igjen....

uansett om du mener Georgia så er det nå bevist at Georgia startet den krigen.

Men det skal vel sies at alle land de mektige landene blander seg dette gjelder ikke bare Russland. Men så vit jeg vet så er det ikke så ofte Russland bruker militærmakt. Men det er kanskje mer galt når de gjør det en når f.eks USA eller andre NATO land gjør det

Foresten så synes jeg det er skammelig at Norge ikke takker Russland på samme måte vi gjør med USA og Storbritannia når det gjelder da vi ble frigjort fra Tyskerene

Gjest WildRider
Skrevet

Tja, nei, frykter ikke. Men har det i tankene at den dagen russerene vil ta seg en fiendlig tur over grensa, så vil deres 1000 000 bønder med høygaffel være nok til å whoop our asses off i løpet av en uke.

Gjest Cederic Rueben
Skrevet
Tja, nei, frykter ikke. Men har det i tankene at den dagen russerene vil ta seg en fiendlig tur over grensa, så vil deres 1000 000 bønder med høygaffel være nok til å whoop our asses off i løpet av en uke.

Tror nok de ville brukt litt mer avanserte våpen en det.

Gjest WildRider
Skrevet
Tror nok de ville brukt litt mer avanserte våpen en det.

Det tror jeg også, poenget var bare at bøndene med høygaflene er nok til å utrydde oss og vårt forsvar. Tenk skaden de utgjør med sine våpen.

Skrevet

Frykter ikke Russland mer enn jeg frykter Sverige og Danmark...

Dersom jeg hadde hatt en reell frykt for en annen statsmakt ville jeg nok heller ha rettet den "over dammen".

Skrevet

Frykter Russland i den forstand at de virker noe "ustabile". De kan plutselig få fikse ideer og ikke alltid er så gjennomtenkt i det de foretar seg. De er på en måte "vennen" som lurer deg i business med et smil.

Det er mine fordommer mot Russland.

Det virker også som at de "fisker" etter hvor langt de kan trekke andre suvereniteter, feks når det går store russiske tankere tett opptil norskekysten. Det samme med fiskegrensen, der virker det som at de prøver seg og ser hvor mye av området de "kan få" av Norge.

Men tror ikke vi har grunn til å frykte Russland med tanke på en invasjon, med mindre de har bruk for norskekysten/flyplasser etc i en eventuell krig.

Gjest Cederic Rueben
Skrevet

Norge har ingenting Russland trenger.

Gjest WildRider
Skrevet
Norge har ingenting Russland trenger.

De kunne brukt landet Norge som lekeplass.

Gjest Cederic Rueben
Skrevet
De kunne brukt landet Norge som lekeplass.

Eller som søppeldynge.

Skrevet
Eller som søppeldynge.

Det bruker de vel stort sett sit eget området til, Både uralfjellene og i sibir? Uansett så har Norge en attrativ fiskeressurs Russland gjerne skulle likt å ha. De ville feks låne penger til Island og og få maten (les; store fiskeressurser) deres som betaling.

Syns forøvrig Harlad Eias "ubåtkapteinen" plasserer Russere godt.

Skrevet
Det bruker de vel stort sett sit eget området til, Både uralfjellene og i sibir? Uansett så har Norge en attrativ fiskeressurs Russland gjerne skulle likt å ha. De ville feks låne penger til Island og og få maten (les; store fiskeressurser) deres som betaling.

Syns forøvrig Harald Heide-Steen jr "ubåtkapteinen" plasserer Russere godt.

Skrevet
Dette er mitt spørsmål

Er det noen her som frykter det eneste nabo landet som vi aldri har vært i krig med et land vi har vært naboer med i 1000 år. Som aldri har angrepet oss aldri har vært i krig mot oss. I motseting til Svenskene og Danskene.

Landet som hjalp oss og frigjøre oss fra Tyskerene i motseting til Sveneskene som hjalp dem og invadere oss

om ja hvorfor frykter du det eneste nabo landet som aldri har angrepet oss ?

Mange gikk jo over til nazityskland pga kommunismen og det haglet ned med propaganda som det gjør i alle kriger. Men jeg frykter ikke russland. Etter/ under 2. verdenskrig ble Sovjetunionen tilbudt Nord-Norge fra Narvik og videre nord, men de takket høflig nei. Jeg er mer redd svenskene jeg da...

:popcorn:

Norge er en buffersone men faller våre allierte, står vi kanskje i samme stilling som tja..? Det var jo vikingene som var i Russland og hjalp dem i den tid, så vi er deres brødre og søstre selv om vi ikke vet det og er bevisste på det, men russere flest har mye kunnskap og f.eks. leger er bedre utdannet enn leger flest i Norge.

Gjest Cederic Rueben
Skrevet
Norge er en buffersone men faller våre allierte, står vi kanskje i samme stilling som tja..? Det var jo vikingene som var i Russland og hjalp dem i den tid, så vi er deres brødre og søstre selv om vi ikke vet det og er bevisste på det, men russere flest har mye kunnskap og f.eks. leger er bedre utdannet enn leger flest i Norge.

Ja men det var Svenske vikinger hovedsakelig

Russere er generelt sett høyere utanndet en hva nordemenn er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...