Gå til innhold

Noen her som har ME?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Noen her som har ME og kan fortelle litt om hvordan det utartet seg? Hvordan er det nå? Hvilken hverdag har du?

Takk.

Videoannonse
Annonse
Gjest Lilleulv
Skrevet

Jeg har hatt ME. Total utmattelse, muskelverk, feber... Husker det som et lite helvete. Orket knapt å gå på badet, orket omtrent ikke snakke med folk. Husker det var slitsomt å sitte oppreist og ha øynene åpne nærmest. Det var HELT umulig å være entusiastisk og følge med i en samtale.

I dag... Jeg kaller meg helt frisk :) Jeg har fortsatt tunge dager, og blir kanskje litt ofte syk. Da jeg gikk gravid fikk jeg komplikasjoner og barnet måtte ut 10 uker før termin. Om det hadde skjedd uansett om jeg hadde hadde en sykdomsfri historie vet jeg ikke, men jeg føler på meg at det ikke hadde det faktisk.

Veien min til å bli helt frisk var som følger: ikke tenk på at du er syk, du er frisk! Aldri tenk på ME, ikke let etter symptomer, let etter energi i steden. Kom deg opp av senga og ut. Ja det er tungt, men det blir lettere. Det er ikke farlig om du blir dårligere i begynnelsen, man kan ikke dø av ME og muligheten for å bli frisk blir ikke mindre.

Min teori om ME er at når til slutt kroppen begynner å bli frisk, så henger psyken igjen og hindrer deg i å bli ordentlig frisk. I tillegg så mener jeg at ME er at adrenalinet og stress henger seg opp. du går konstant med fullt adrenalin, og det fører til utmattelse og dårlig immunforsvar. Lær deg å slappe av, og prøv steg for steg å komme tilbake til et normalt liv.

kan anbefale Lightning Process :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...