AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #1361 Del Skrevet 5. juni 2015 Øh, en blir betalt for de 10-15 minuttene det tar å stenge i ettertid. Når jeg arbeidet på kafe fikk vi dette, og dette var en privat (dritt)kafe. Men, hva er det med under som skal komme innom rett før stengetid å bestille noe som tar tid å lage??? DA mener jeg det er innenfor å si at "Beklager, det rekker vi ikke før det stenger, men kan vi tilby..... i stedet?". Anonymous poster hash: a622c...81d Øh, det er ikke alle som får det, nei. Anonymous poster hash: ca307...043 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dillyduzit Skrevet 5. juni 2015 #1362 Del Skrevet 5. juni 2015 Øh, en blir betalt for de 10-15 minuttene det tar å stenge i ettertid. Når jeg arbeidet på kafe fikk vi dette, og dette var en privat (dritt)kafe. Men, hva er det med under som skal komme innom rett før stengetid å bestille noe som tar tid å lage??? DA mener jeg det er innenfor å si at "Beklager, det rekker vi ikke før det stenger, men kan vi tilby..... i stedet?". Anonymous poster hash: a622c...81d Svært få blir betalt etter butikken har stengt. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dark Angelina Skrevet 5. juni 2015 #1363 Del Skrevet 5. juni 2015 Hvis jeg har stengevakt er jeg satt opp til 23.15 og får betalt for det. Det er min egen feil hvis jeg trenger fem minutter ekstra på å stenge og da får jeg ikke betalt for det. Jeg får betalt for den arbeidstiden som er satt opp 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
#Sunrise Skrevet 8. juni 2015 #1364 Del Skrevet 8. juni 2015 skulle handle 3 1/2 liter melk, å 3liter brus, pluss litt til. når jeg skulle betale tok jeg 2 poser, siden jeg liker og bære 2 lettere poser en 1 blytung.. tar også litt tid å gå hjem. mens jeg legger på varer ser jeg at han ene står og pakker varene mine. han tar alt i en pose og bruker den andre posen min til å pakke den andre personen sine varer! var drit irriterende at jeg måtte bære 6 1/2 liter drikke i en pose, pluss middag og div.. posen røyk også på vei hjem, så melka datt i bakken og gikk hull på :/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #1365 Del Skrevet 8. juni 2015 skulle handle 3 1/2 liter melk, å 3liter brus, pluss litt til. når jeg skulle betale tok jeg 2 poser, siden jeg liker og bære 2 lettere poser en 1 blytung.. tar også litt tid å gå hjem. mens jeg legger på varer ser jeg at han ene står og pakker varene mine. han tar alt i en pose og bruker den andre posen min til å pakke den andre personen sine varer! var drit irriterende at jeg måtte bære 6 1/2 liter drikke i en pose, pluss middag og div.. posen røyk også på vei hjem, så melka datt i bakken og gikk hull på :/ ..... "unnskyld, det der er visst min pose " ? Anonymous poster hash: 5141c...7dc 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
#Sunrise Skrevet 8. juni 2015 #1366 Del Skrevet 8. juni 2015 ..... "unnskyld, det der er visst min pose " ? Anonymous poster hash: 5141c...7dc han hadde alt pakka når jeg var ferdig og betale, og da begynt på neste kunde.. følte det var litt sånn "her har du posen din.. kom deg ut av butikken!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #1367 Del Skrevet 8. juni 2015 Unnskyld, men jeg skulle ha to poser, den andre posen ble visst brukt til en annen kunde. Unnskyld, jeg vil gjerne pakke selv så jeg får fordelt vekten. Jeg ber alltid om å få pakke selv dersom jeg har spesielle preferanser i hvordan varene skal pakkes. Det er hyggelig med ekstraservice, men ikke hvis det er mer til bry enn nytte Anonymous poster hash: 2b8cb...1f6 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 11. juni 2015 #1368 Del Skrevet 11. juni 2015 Jeg tok en omvei til markedet i dag for å stikke innom et supermarked der de lokket med gouda til 3 euro og 69 cent pr. kilo. Glad og fornøyd kunne jeg konstatere at tiilbudet ble bekreftet av en stor plakat over ferskvaredisken, så jeg ba om 20 skiver. Jenta bak disken årna og styra og pakka og veide, men da jeg studerte prislappen, var plutselig kiloprisen 4,99. Jeg sa selvsagt ifra om dette avsindige misforholdet og fikk til svar at de ikke hadde mer igjen av tilbudsosten. Det sleipe er ikke at de gikk tom for en vare, men at hun ikke sa ifra og isteden ga meg en langt dyrere vare idet hun åpenbart satset på at jeg ikke ville lukte lunta. Jeg var imidlertid ikke i la-meg-lure-hjørnet i dag, så hun fikk beholde osten, og nå som jeg uansett måtte innom en annen butikk som selger samme vare til 4,55, gadd jeg ikke å kjøpe noe annet der heller. Neste sleiping var tomatmannen på markedet. Han kunne skilte med utmerkede, modne og faste plommetomater til 70 cent kiloen, så jeg fylte en pose med det jeg mente det var realistisk at vi ville spise før fruktene ble dvaske og utflytende og uegnet til annet enn sauser, supper og ostesmørbrød. Mannen veide og kom til den absurde konklusjonen at tomatene mine, som helt klart veide mindre enn en kilo, kostet en hel euro. For å bøte på dette, dynget han på med flere tomater slik at det til slutt var dobbelt så mye som det jeg egentlig hadde tenkt å kjøpe. Denne uhederlige salgsteknikken har jeg vært utsatt for før, og det har hendt at jeg har kommet hjem med langt mer enn planlagt, hvilket ikke er noen katastrofe hvis det dreier om varer med lang holdbarhet, som f.eks. løk, men i dag godtok jeg ikke slikt snusk, så jeg vendte ryggen til og gikk. Da fikk taskenspillerpipa en annen låt, og jeg begynte transaksjonen på nytt. Prisen ble halvert, og jeg brukte resten av euroen på fire små agurker som jeg kjøpte av en agurkkone i en annen bod. Deretter gikk jeg, svært fornøyd med min egen årvåkenhet og økonomiske sans, til nærmeste vannhull og sølte bort fem euro på øl. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2015 #1369 Del Skrevet 11. juni 2015 Unnskyld, men jeg skulle ha to poser, den andre posen ble visst brukt til en annen kunde. Unnskyld, jeg vil gjerne pakke selv så jeg får fordelt vekten. Jeg ber alltid om å få pakke selv dersom jeg har spesielle preferanser i hvordan varene skal pakkes. Det er hyggelig med ekstraservice, men ikke hvis det er mer til bry enn nytte Anonymous poster hash: 2b8cb...1f6 I søndagsåpne, små butikker hvor det er 1 km lang kø er det så hyggelig med sånne som deg. Der står vi ofte 2 personer i kassa, 1 som slår inn varene og 1 som pakker varene raskt og effektivt i poser. Og sånne "NEI, jeg pakker det SELV, takk"-kunder gjør at det ikke lenger bare er kø for å betale, men det er også kø for å få pakket vareneAnonymous poster hash: 2939d...4dc 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
globalagogo Skrevet 11. juni 2015 #1370 Del Skrevet 11. juni 2015 I søndagsåpne, små butikker hvor det er 1 km lang kø er det så hyggelig med sånne som deg. Der står vi ofte 2 personer i kassa, 1 som slår inn varene og 1 som pakker varene raskt og effektivt i poser. Og sånne "NEI, jeg pakker det SELV, takk"-kunder gjør at det ikke lenger bare er kø for å betale, men det er også kø for å få pakket vareneAnonymous poster hash: 2939d...4dc Hmm! Man kan ha gode grunner for å pakke selv. Kanskje handler man for andre, eller skal bære langt. Kanskje skal man stable varene i en sykkelkurv og ønsker å ha det tyngste der og resten i en pose. Kanskje liker man å fargesortere varene, eller legge frysevarer rundt colaen så den blir kald til de kommer hjem. Poenget er at kundene selv vet hvordan de vil ha posen pakket. Kjempefint tiltak at dere pakker i søndagsåpen butikk, men ikke bli sint på de som ikke ønsker dette tilbudet fra dere. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
julie90 Skrevet 11. juni 2015 #1371 Del Skrevet 11. juni 2015 Så merkelig. Jeg trodde det alltid var sånn at de ansatte ønsket at det skulle komme mange kunder, også den siste timen. Forstår at det ikke er er noe særlig å komme noen minutter før stengetid. Da blir klokken raskt litt over. Men den siste timen er det da bare fint. Jobber i klesbutikk selv, og alle ansatte ønsker at det skal komme mange kunder. Hvis ikke det kommer mange kunder, ha gjør dere da? Da pusser vi gjerne speil, tørker støv, rydder osv. Mye hyggeligere når det kommer kunder. Anonymous poster hash: e33ad...954 Jeg ønsker masse kunder hele dagen, men akkurat siste timen ønsker jeg helst at det ikke kommer en sjel Vi har så mye som skal ryddes/brettes, og butikken skal være strøken når vi drar, så når det kommer kunder på slutten så blir det bare mer stress og rot. Men jeg tar jo selvsagt imot kundene fremdeles da, vi vil jo fremdeles selge 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fluttershy Skrevet 12. juni 2015 #1372 Del Skrevet 12. juni 2015 I dag fikk jeg spørsmål av kassamannen om jeg skulle på fest siden jeg var så fin. Jeg ble bare drit flau Han mente nok bare å være hyggelig da 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sol87 Skrevet 12. juni 2015 #1373 Del Skrevet 12. juni 2015 Var innom en klesbutikk her om dagen. I kassa når jeg skal betale sier den ene ansatte til den andre: åå nå er det en time igjen, håper det ikke kommer masse folk. Hun andre svarer at det hadde vært så typisk. Ansatt nr 1 sier da at dagen før var det såå mange innom. Altså, helt greit at man ikke vil ha masse stress siste timen og at man ser frem til å dra hjem, men dårlig stil å ta den samtalen foran kunder man ekspederer. Huff, ja, det ville jeg aldri ha gjort. Jeg vil jo at kundene skal føle seg velkomne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #1374 Del Skrevet 12. juni 2015 I søndagsåpne, små butikker hvor det er 1 km lang kø er det så hyggelig med sånne som deg. Der står vi ofte 2 personer i kassa, 1 som slår inn varene og 1 som pakker varene raskt og effektivt i poser. Og sånne "NEI, jeg pakker det SELV, takk"-kunder gjør at det ikke lenger bare er kø for å betale, men det er også kø for å få pakket vareneAnonymous poster hash: 2939d...4dc Jeg gjør ikke storhandel i søndagsåpne små butikker. På søndager handles ikke annet enn nød-poteter eller nød-melk. I en søndagsåpen liten butikk, vil det heller ikke være mulig for pakkeren å unngå å få med seg at kunden har bedt om to poser. Om så skulle være, vil det heller ikke være umulig for kunden å få kommunisert at 'hey, begge posene var mine'. Når det er sagt, var det kunden i denne pose-historien som gjorde den største feilen. Det er nemlig fint mulig å be om en pose til fordi den man kjøpte ble brukt til noen andre, for så å pakke om varene selv - om så utenfor døren for ikke å være i veien Anonymous poster hash: 2b8cb...1f6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 12. juni 2015 #1375 Del Skrevet 12. juni 2015 Er sååå glad i 'siste liten-kunder'. Vi har tilbud på hagegrupper, og butikken var dørgende stille og ingen kjøpte hagegrupper...før fem minutter før stengetid. Da kom TO kunder heseblesende inn, og skulle ha den største hjørnegruppa vi har. Gøy det, når man er to på jobb og den ene må kjøre varene ut fra lager og hjelpe kundene å få det inn i bilen. I tillegg til dette hadde vi ei dame som rasket med seg to digre stabler med forskjellige plastkasser, men da hun innså at hun ikke fikk med seg alt i en omgang, bare gikk fra den ene stabelen så den sperret midtgangen. Jada. Fint det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 12. juni 2015 #1376 Del Skrevet 12. juni 2015 Sorry, postet i feil tråd! Får ikke endret fra mobil... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #1377 Del Skrevet 12. juni 2015 Sorry, postet i feil tråd! Får ikke endret fra mobil... Jo, det får du. Isåfall har du dårlig mobil. Nederst til venstre står det "bruk fullversjon" og da kommer forumet opp som det er på pc.Anonymous poster hash: daeab...084 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #1378 Del Skrevet 12. juni 2015 Tror jeg skal klage over min kollega her jeg. I dag stod jeg og ekspederte en kunde i Posten da han kommer stormende mot der jeg står og skal i skuffa jeg stod foran. Jeg holdte på med PC-en som står rett over skuffen, og prøvde å flytte meg, men det var tydeligvis ikke bra nok, og jeg ba han vente 30 sek mens jeg skrev ned de siste sifrene på giroen kunden betalte. Neida, han tok og dytta meg til skikkelig sånn at jeg nesten datt over ende! Kunden fikk store øyne, og jeg følte meg ikke særlig profesjonell når en kollega kommer og får meg satt ut på den måten... Såå glad for at jeg har sagt opp! Anonymous poster hash: 5b7a2...dcf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 13. juni 2015 #1379 Del Skrevet 13. juni 2015 Ja, jeg har dårlig, gammel mobil. :-( 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chizue Skrevet 13. juni 2015 #1380 Del Skrevet 13. juni 2015 Jo, det får du. Isåfall har du dårlig mobil. Nederst til venstre står det "bruk fullversjon" og da kommer forumet opp som det er på pc.Anonymous poster hash: daeab...084 Jeg har fullversjon på mobilen min, men det merkelige når jeg er på mobilen, er at når jeg skal svare i en tråd, så svarer jeg i en helt feil tråd, tiltross for at jeg siterer brukeren, så blir den siterte posten lagt i en tråd jeg ikke en gang har lest i... Så har rett og slett sluttet å svare på mobil jeg x) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå