Gå til innhold

Dumme ting butikkansatte sier/gjør

Mamma1

Anbefalte innlegg

Ei som hadde satt opp et stort skilt med teksten "ta 2 betal for 3" tok lang tid før hun skjønte at det var feil :P

Anonymous poster hash: b5e4c...f4c

:fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Skal du ha en pose?" (til de 60 varene mine.ja...what do you think liksom)

Dette har nok blitt sagt mange ganger før, men er ofte at kunder har med seg handlenett o.l som de har gjemt i lomma/veska si, og vil dermed ikke ha pose.
  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på G-sport og så på de nye 2XU tightsene med helfarger på som nettopp var kommet inn. Spurte betjeningen, en thailandsk jente, om de hadde solgt mye av den ene fargen. Fikk tidenes beste svar!

"Den e jo ny, saaant? (sukket høyt) Du kan issjæ spørra om den solgt mye, for den ny. Det spørs om du likæ fargæ. Eg likæ issjæ fargæ. Det issjæ min stil"

Kom veldig i tvil om tightsen for å si det sånn, så det ble ikke noe salg på henne :-)

Hva har det med saken å gjøre at hun var Thailandsk? Og hvorfor i alle dager spiller det noen rolle om de har solgt mye av en spesifikk farge? :P

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Skal du ha en pose?" (til de 60 varene mine….ja...what do you think liksom)

Som om en butikkansatt gidder å gjette om du har med deg egen pose eller ikke.

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har det med saken å gjøre at hun var Thailandsk? Og hvorfor i alle dager spiller det noen rolle om de har solgt mye av en spesifikk farge? :P

Alt. Det har alt å si.

Hver gang jeg prater med en/ei som er thai, eller snakker litt sånn "thai" på telefonen, så er det ALLTID en person i bakgrunnen som snakker perfekt norsk.. Slår aldri feil.

Problemet, eller utfodringen med mange thaifolk er at de er oppdratt til å svare ja på alt de blir spurt om for å være høflige, og det blir ofte en utfordring.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var på G-sport og så på de nye 2XU tightsene med helfarger på som nettopp var kommet inn. Spurte betjeningen, en thailandsk jente, om de hadde solgt mye av den ene fargen. Fikk tidenes beste svar!

"Den e jo ny, saaant? (sukket høyt) Du kan issjæ spørra om den solgt mye, for den ny. Det spørs om du likæ fargæ. Eg likæ issjæ fargæ. Det issjæ min stil"

Kom veldig i tvil om tightsen for å si det sånn, så det ble ikke noe salg på henne :-)

Altså, nå forsvarer jeg ikke måten den ansatte svarte på heller, men jeg som selv har jobbet en god del år i G-Sport må nok innrømme at jeg synes det er litt teit å spørre om en ny vare har solgt bra , spesielt da jeg kan lese ut ifra innlegget ditt at du visste det var en ny farge. Men jeg hadde ALDRI svart sånn til kunden , i dette tilfelle deg, altså :). Jeg hadde heller forklart at den kom ut i butikk for så og så lenge siden og derfor har vi ikke hatt den så lenge, men at 2XU er populært fordi, og deretter forklart fordelene med kompresjon kontra vanlig tights.

Edit: trykket sendt før jeg var ferdig :P

Endret av Sportsidioten
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag dro jeg til min lokale Rema 1000 for å handle for hele uka. På listen stod det frosne bær. Jeg ser at det er tomt for både jordbær og blåbær og går bort til en av butikkens ansatte og spør pent om det tomt for både jordbær og blåbær. "Hvis det ikke ligger der, er det tomt". Av erfaring vet jeg at det omtrent aldri er tomt. Dersom det er tomt på lageret pleier de å sette opp en lapp om dette. Jeg spør om han ikke kan være så snill og gå og se. "Det er visst tomt for i dag", svarer han. Jeg henviser til lappen de pleier å sette opp når det faktisk er tomt. "Nei, det er tomt FOR I DAG!" får jeg til svar. Jeg orker ikke mase mer og går derfor videre. Borte ved melken møter jeg tilfeldigvis butikksjefen. Han er alltid smilende og hyggelig og sier "Hei!" til alle kundene. Jeg klarer ikke dy meg, og spør om det er tomt for jordbær og blåbær. "Jeg skal sjekke!", sier han. To minutter senere kommer han tilbake med en TRALLE kartonger. Det var ikke tomt.

Da jeg skulle betale var det tilfeldigvis han som sa at det var tomt for bær for i dag som satt i kassen. Han ser på alle posene med frosne bær, ser på meg, setter opp et surt fjes og sier "gikk du virkelig og spurte noen andre?!".

Gud, gi meg styrke.

Anonymous poster hash: 7e5ba...561
  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva svarte du?

At jeg snakket med [navn på butikksjefen]. :fnise:

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag dro jeg til min lokale Rema 1000 for å handle for hele uka. På listen stod det frosne bær. Jeg ser at det er tomt for både jordbær og blåbær og går bort til en av butikkens ansatte og spør pent om det tomt for både jordbær og blåbær. "Hvis det ikke ligger der, er det tomt". Av erfaring vet jeg at det omtrent aldri er tomt. Dersom det er tomt på lageret pleier de å sette opp en lapp om dette. Jeg spør om han ikke kan være så snill og gå og se. "Det er visst tomt for i dag", svarer han. Jeg henviser til lappen de pleier å sette opp når det faktisk er tomt. "Nei, det er tomt FOR I DAG!" får jeg til svar. Jeg orker ikke mase mer og går derfor videre. Borte ved melken møter jeg tilfeldigvis butikksjefen. Han er alltid smilende og hyggelig og sier "Hei!" til alle kundene. Jeg klarer ikke dy meg, og spør om det er tomt for jordbær og blåbær. "Jeg skal sjekke!", sier han. To minutter senere kommer han tilbake med en TRALLE kartonger. Det var ikke tomt.

Da jeg skulle betale var det tilfeldigvis han som sa at det var tomt for bær for i dag som satt i kassen. Han ser på alle posene med frosne bær, ser på meg, setter opp et surt fjes og sier "gikk du virkelig og spurte noen andre?!".

Gud, gi meg styrke.

Det er noen butikker (som i den jeg jobber i) det faktisk er tomt når det er tomt. På fryselageret har vi bare masse reker og polarbrød. Så ingen regel det der.

Anonymous poster hash: 129f7...473

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noen butikker (som i den jeg jobber i) det faktisk er tomt når det er tomt. På fryselageret har vi bare masse reker og polarbrød. Så ingen regel det der.

Leste du hva ts skrev om at de henger opp lapp når det faktisk er tomt?

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste du hva ts skrev om at de henger opp lapp når det faktisk er tomt?

Ja, det gjorde jeg, men jeg forstod det slik at "av erfaring" ikke nødvendigvis betyr den ene butikken.

Uansett, jeg skal ikke spore av mer. Mange butikkansatte sier dumme ting, og den der kommentaren hans var virkelig unødvendig. Jeg hadde absolutt tatt det opp med kjøpmannen neste gang jeg handlet!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grunnen til at jeg skrev at hun var thailandsk var for å forklare hvordan sitatene måtte leses (med hvilket tonefall og intonasjon) Syns bare at det gjorde helheten ekstra morsom. Ser at det kanskje kan oppfattes veldig feil. Sletter derfor innlegget.

Edit: og grunnen til at jeg spurte ang fargen var rett og slett at jeg lurte på om jeg ville risikere at halve treningssenteret kom til å dukke opp i den.

Endret av Nana
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde: Jeg skal ha grillpølse i lompe.

Jeg: Den er grei. Skal du ha fint brød, grovt brød, eller lomp-............. Unnskyld jeg snakker på rutine nå.

Kunde: skjønte det..

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde: Jeg skal ha grillpølse i lompe.

Jeg: Den er grei. Skal du ha fint brød, grovt brød, eller lomp-............. Unnskyld jeg snakker på rutine nå.

Kunde: skjønte det..

Hehe, kjenner til den. Kunden sier han/hun skal ha to poser, og i det jeg er ferdig og scanne varene så sier jeg likevel "pose?" :fnise:

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hehe, kjenner til den. Kunden sier han/hun skal ha to poser, og i det jeg er ferdig og scanne varene så sier jeg likevel "pose?" :fnise:

Jepp... Eller de sier de skal ha kvittering, ok sier jeg, også spør jeg like så godt om de skal ha kvittering en gang til... Yrkesskade.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp... Eller de sier de skal ha kvittering, ok sier jeg, også spør jeg like så godt om de skal ha kvittering en gang til... Yrkesskade.

Hehe, jepp :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har det på samme måte. Har likevel opplevd noen sånne kundesituasjoner som det der; vi sier det er tomt fordi om det ikke er i disken så er det-det - vi har veldig få varer på "frysen", der er det... reker og polarbrød. Kunden spør noen andre fem minutter senere, da er det akkurat kommet inn nye frysevarer som skal rett ut i disk (og tilfeldigvis er varen kunden skal ha lett tilgjengelig på pallen).

Anonymous poster hash: 722b1...8bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun i kassa: Trenger du hjelp med å kikke?
Jeg; ehh , nei jeg klarer å kikke selv :)
Hun: emm, jeg skulle egentlig si Trenger du hjelp eller skal du bare kikke, håper du skjønner
jeg : joda skjønte det :fnise:

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...