Gå til innhold

Dumme ting butikkansatte sier/gjør

Mamma1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Eurodice

Mange som bruker det som synonym til hasj

Jeg tenkte på joint, det var vel ikke så galt resonnert;

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig teit når butikkansatte skal prøve å identifisere ditt behov og så spille på det, men egentlig uten å ha noe som passer, så det bare finner på noe.

Eksempel:

Jeg skulle kjøpe maling, samtalen foregikk slik:

Meg: "Hei, jeg skulle hatt noe maling i X farge"

Ansatt: Hva skal du male da?

Meg: En krakk av ubehandlet heltre.

Ansatt: Ja, krakkmaling, ja. Det har vi her borte.

(følger en ganske lang samtale hvor den ansatte også har lært om mersalg og prøver å pushe på meg masse grunning og et stort sett pensler og ruller. Jeg skulle male en krakk fordi den var skitten og stygg, trengte bare litt maling. Den har holdt ser fing frem til nå uten noe grunning eller flere lag)

Det var ikke sagt med glimt i øyet. Krakkmaling?

Jeg jobber i butikk selv, og om noen kommer og skal ha en kjele til en hybel viser jeg dem ikke hybelkjelene våre.

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i nærbutikken og skulle kjøpe snus;

Butikkansatt: du vet at det ikke er bra å snuse når du er gravid?

Meg: ...

Butikkansatt: det er like farlig som å røyke!

Butikkansatt: men jeg skal ikke bestemme hva du skal bruke og ikke.

Meg: hvem har sagt det er til meg?

Etterpåklokskap: jeg er ikke gravid, snusen var til meg, og jeg har sikkert førti forskjellige comeback i hodet. Hadde jeg bare vært tøff nok til å ta det der og da... Jeg får gå inn til helgen og kjøpe to sekspakninger med øl, og passe på å stille meg i kassen hennes :-)

Åh fyyyy faen, så urolig frekt! Send klage! Først og fremst så skal ikke de i kassa belære kundene om hva som er riktig og feil, og for det andre kalte hun deg gravid når du ikke er det.

Anonymous poster hash: 3cee5...db8

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør om å få telefonnummeret ditt og om du er på Face, når du er i butikken sammen med dama di.. :glare:

:murvegg:

Scenario ser sånn ut: Damen din er i gang med prøving av klær inne i prøverom og har prøvd litt forskjellig mens du rusler litt omkring og svarer på om ulike ting er fine, når hun titter ut og viser deg. Så spør hun noen ganger om en annen størrelse som du spør om fra damene som jobber der. Når du kommer bort til den ledige damen og spør om en annen størrelse i et par jeans, så innsmigrer hun seg, mens hun finner den og spør om telefonnummer og om jeg er på Face og om hun kan legge meg til.

Yeah, right.

Endret av Tøytigern
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var i nærbutikken og skulle kjøpe snus;

Butikkansatt: du vet at det ikke er bra å snuse når du er gravid?

Butikkansatt: det er like farlig som å røyke!

Butikkansatt: men jeg skal ikke bestemme hva du skal bruke og ikke.

Meg: hvem har sagt det er til meg?

Etterpåklokskap: jeg er ikke gravid, snusen var til meg, og jeg har sikkert førti forskjellige comeback i hodet. Hadde jeg bare vært tøff nok til å ta det der og da... Jeg får gå inn til helgen og kjøpe to sekspakninger med øl, og passe på å stille meg i kassen hennes :-)

Be om å få med både snus og røyk, samtidig.

Snus til "den andre" og røyk til deg selv.

Endret av Tøytigern
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Den andre" var da ment til å være samboeren min, som også snuser. Liten plass dette her, så jeg håper ikke at jeg i kaoset ble seende ut som en langer. Gubben er tross alt 30.

Joda, det var ganske klart formulert.

Jeg syns jo du håndterte situasjonen greit jeg, da.

Det var jo den butikkansatte som ble sittende med skjegget i postkassa og sikkert ikke glemmer så lett hvordan han/hun dreit seg regelrett ut.

(Dessuten vet du jo nå at det mest sannsynlig går rykter om at du er gravid.. ;) )

Endret av Tøytigern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør om å få telefonnummeret ditt og om du er på Face, når du er i butikken sammen med dama di.. :glare:

Scenario ser sånn ut: Damen din er i gang med prøving av klær inne i prøverom og har prøvd litt forskjellig mens du rusler litt omkring og svarer på om ulike ting er fine, når hun titter ut og viser deg. Så spør hun noen ganger om en annen størrelse som du spør om fra damene som jobber der. Når du kommer bort til den ledige damen og spør om en annen størrelse i et par jeans, så innsmigrer hun seg, mens hun finner den og spør om telefonnummer og om jeg er på Face og om hun kan legge meg til.

Yeah, right.

Ta det som et kompliment;)

Ble nysgjerrig på hvordan du ser ut...............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på MC donnals her om dagen og skulle kjøpe MCflurry til meg og kjæresten, Kommer til kassa:

Meg; Hei, kunne jeg få to MCflurry med daim og ta med?

Kassemann: Hæ?

Meg; To MCflurry med daim..

Kassemann: Og en med Nonstopp?

Meg: Hæ? Nei, TO Mcflurry, begge to med daim?

Kassemannen så ganske brydd ut og gikk sakte bort og ordna det og kommer tilbake med tre Mcflurry med nonstopp

Jeg blir litt irritert over det, hadde dårlig tid og sier at jeg skulle ha TO mcflurry med DAIM ( kjæresten takler ikke nonstop, og jeg hadde lyst på daim)

Kassemannen stirrer dritstygt og sier sint: Du SA tre med nonstop! før han hiver de og henter to Mcflurry med Ohboy. :P

Jeg orka ikke mer, bare betalte og gikk.

Har ikke vært så irritert på lenge. Er det virkelig så vannskelig å få med seg at jeg skulle ha to Mcflurry med daim?

Nå lo jeg godt :laugh:

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emera

Yeah, right.

:overrasket: Har butikkansatte lov til å legge an på kunder..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Legger du en klokke til 400.000 oppi en balje med skitne sko?

Ehhh what?

:overrasket: Har butikkansatte lov til å legge an på kunder..?

Det er ingen lov mot det i det minste. Tviler på at det står i noens arbeidskontrakt heller at det er noe de skal holde seg unna. Det handler jo mer om profesjonalitet, at det da blir noe en ikke bør gjøre. Men som butikkansatt går det heller motsatt vei; kunder legger an, den ansatte kan ikke gjøre noe annet enn å fortsette å være hyggelig = kleint kleint kleint.

Anonymous poster hash: 722b1...8bc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehhh what?

Det er ingen lov mot det i det minste. Tviler på at det står i noens arbeidskontrakt heller at det er noe de skal holde seg unna. Det handler jo mer om profesjonalitet, at det da blir noe en ikke bør gjøre. Men som butikkansatt går det heller motsatt vei; kunder legger an, den ansatte kan ikke gjøre noe annet enn å fortsette å være hyggelig = kleint kleint kleint.

Anonymous poster hash: 722b1...8bc

Ifølge personalhåndboka vår har vi ikke lov til å ekspedere venner, bekjente, famile eller samboer/ektefelle engang, så jeg antar at å legge an på kundene sikkert ikke er så kosher det heller.

Selvfølgelig er det umulig i praksis å ikke ekspedere noen av de overnevnte noen gang, så det blir som regel gjort uten at noen kommer og slår ned på det, men jeg lurer fælt på hvordan det skulle fungert i praksis i en liten butikk på et sted hvor alle kjenner alle. :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror dette må være favoritttråden min :fnise::vin:

Anonymous poster hash: d021f...9ae
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei som hadde satt opp et stort skilt med teksten "ta 2 betal for 3" tok lang tid før hun skjønte at det var feil :P

Anonymous poster hash: b5e4c...f4c
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Skal du ha en pose?" (til de 60 varene mine….ja...what do you think liksom)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...