Gå til innhold

Dumme ting butikkansatte sier/gjør

Mamma1

Anbefalte innlegg

I går hamstret jeg masse billig toalettpapir på butikken.

Må si jeg ble litt paff og følte min private sfære ble invadert. For der satt en ung mann og sa på fleip: "ja nå kan du drite resten av året".

Jeg synes dette var veldig på kanten. Har ikke de butikkansatte noen føringer overhodet hva de kan si og ikke si til kunder?

Anonymous poster hash: 6a343...296

Du har bare dårlig humor. Private sfære innvandert? Voks opp.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Fortsetter under...

Ble oppringt av en fra One Call

OC: hei , jeg ringer fra One Call, vil du spare penger?
Jeg; emm jaa
OC: hvor mye betaler du i mnd nå?
Jeg; 199
OC: jaa, men hvor mye kan du ringe og sende meldinger da?

Jeg: jeg har ubegrensa sms og kan ringe så mye jeg vil
OC: men hvor mye data har du da?
jeg : 1 gb
OC: jaaa, da har vi ikke noe billigere abonoment, men vi har veldig god kundeservic
Jeg: ja, men da ser jeg ikke poenget med å bytte, for jeg er fornøyd med de jeg har

OC: ja, men vis du bytter så tjener jeg penger på det, kan du ikke gjøre det for min del. det er veldig lett, å vi gjør det for deg
Jeg: ehh nei trukke det, hadet

hun var jo ærlig da :P

Anonymous poster hash: b5e4c...f4c
  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Leste en post på "tvilling-tråden" om stormote butikk..

Var innom en butikk som jeg visste hadde bare plus size størrelser, tenkte å kjøpe en fin en genser som venninnen min hadde siklet på i lang tid.. (hun var student da, så hadde ikke all verdens råd + det skulle være en bursdagsgave..)

Jeg kom inn, kikket om de hadde genseren, så brukte jo litt tid.. Så kommer hun i kassa, istedet for å si "hei" så sier hun "Altså....Helt ærlig, vi har ingenting i din størrelse, det er ikke vits å kikke mer fordi du finner ingenting her for deg..." Hvor jeg svarte -"Hvem har sagt at det er til meg?" Så gikk jeg -.-

Kanskje ikke så veldig dumt, men frekt var det.. :P

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens jeg sitter og leser kom jeg til å tenke på en episode som skjedde på Coop Obs på Løren.

Jeg står i kø for å betale (eller noe) og foran meg står en dame med hennes sønn. Damen prøver flere ganger å betale, men får tydligvis avvist eller noe. Damen i kassen, som var av vietnamsk (Eller tilsvarende opphav) snakker "thainorsk", og sier noe ala "Du har ikke penger, det er derfor det ikke funker, for du er fattig og har ikke penger".. (Noe i denne duren.. er en stund siden, så husker ikke helt hva dama sa..)

I hvertfall, jeg står der og blir mer og mer irritert over denne kassedamen, og hvor jævlig frekk hu er..

Til slutt bryter jeg bare inn og forteller denne kassedama at nå er det nok, og forteller akkurat hvor landet ligger..

Jeg mener.. Hva FAEN ?? Hvordan kan denne damen i kassen engang tro at det er korrekt oppførsel for en ansatt der?

Jeg vurderte i lengre tid etter dette skjedde om jeg skulle kontakte ledelsen i den butikken/samvirkelaget.. (Mener å huske at dette var mens jeg jobbet på Coop sitt IT Servicesenter.) men det ble dessverre bare med tanken.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens jeg sitter og leser kom jeg til å tenke på en episode som skjedde på Coop Obs på Løren.

Jeg står i kø for å betale (eller noe) og foran meg står en dame med hennes sønn. Damen prøver flere ganger å betale, men får tydligvis avvist eller noe. Damen i kassen, som var av vietnamsk (Eller tilsvarende opphav) snakker "thainorsk", og sier noe ala "Du har ikke penger, det er derfor det ikke funker, for du er fattig og har ikke penger".. (Noe i denne duren.. er en stund siden, så husker ikke helt hva dama sa..)

I hvertfall, jeg står der og blir mer og mer irritert over denne kassedamen, og hvor jævlig frekk hu er..

Til slutt bryter jeg bare inn og forteller denne kassedama at nå er det nok, og forteller akkurat hvor landet ligger..

Jeg mener.. Hva FAEN ?? Hvordan kan denne damen i kassen engang tro at det er korrekt oppførsel for en ansatt der?

Jeg vurderte i lengre tid etter dette skjedde om jeg skulle kontakte ledelsen i den butikken/samvirkelaget.. (Mener å huske at dette var mens jeg jobbet på Coop sitt IT Servicesenter.) men det ble dessverre bare med tanken.

Hørte om en som fikk sparken fordi han prøvde å være morsom med en som ikke fikk godkjent. Noe ala kanskje du burde gå på bunnpris istedenfor, der er det jo bunn pris, hoho..

Eneste gangen det er ok å kommentere en "ikke godkjent" er rundt jul. Da kan man si: ja, det går mye penger med rundt jul. Og kanskje noe om at det er skjer med mange andre. Men man skal være grusomt forsiktig når det kommer til tema penger...

Anonymous poster hash: 3cee5...db8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har et par episoder som jeg har opplevd som snodige.

Jeg er en lesehest, og stikker som regel innom bokhandler når jeg er i nærheten. Ofte blir det litt småprating med ekspeditøren om hvor bra boka/forfatter/sjanger osv er. Jeg jatter bare med, helt greit.

En dag jeg var innom og fant en bok jeg ville ha ble jeg stående i kø og høre på at jenta i kassa irritert viftet bort kunden foran meg."Gå og let i hylla der!" Jaja,tenkte jeg - kundeservice er ikke for alle.

Så ble det min tur. Hun slo inn boka og skulle legge den i en pose. Så stoppet hun opp, kikket på boka mi og ristet på hodet.

Hun: Er den til deg?

Jeg: Ja....Synes den så spennende ut.

Hun: Ja, det er Ikke min smak.

Holdt på å svare at det går helt fint det, det er ikke du som skal lese den. Men så kom jeg på at noen av oss fortsatt har høflighet, så jeg tok bare boka mi og gikk.

Andre episoden var på et parfymeri. Jeg lette etter noe sminke, men fant ikke det jeg ville ha. Så jeg ventet på hjelp. Det sto et par unge damer som jobbet der rundt en som satt i en stol og ble sminket. Jeg regnet med at de sminket en kunde og bestemte meg for å vente til de ble ledige. Etter noen minutter ble hun i sminkestolen klar over meg. Hun hoppet ut av stolen iført sminkekappen og kom bort for å spørre om jeg ville ha hjelp. Jeg ble litt perpleks, men fikk frem hva jeg skulle ha. Når hun fikk av seg kappen så jeg at hun ikke bare var ansatt - hun var butikksjefen! Altså gikk flere kunder rundt i butikken og ventet på hjelp mens de ansatte var opptatt med å sminke sjefen :)

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ha en ny dekk-krem, og etter årevis med billige merker og varierende resultat ville jeg investere i noe skikkelig. Jeg hadde derfor dratt til et litt "fancy"/dyrt parfymeri for å være sikker på at jeg kunne få den hjelpen jeg trengte.

Den gang ei! Det var tre jenter på jobb og nesten ingen kunder, men de virket både lite villige til å hjelpe med og virket kunnskapsløse. Jeg hadde noen spøsmål om forskjellen på de forskjellige typene og hvilken tone som ville passe meg best, men det var som å spørre en potteplante.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre episoden var på et parfymeri. Jeg lette etter noe sminke, men fant ikke det jeg ville ha. Så jeg ventet på hjelp. Det sto et par unge damer som jobbet der rundt en som satt i en stol og ble sminket. Jeg regnet med at de sminket en kunde og bestemte meg for å vente til de ble ledige. Etter noen minutter ble hun i sminkestolen klar over meg. Hun hoppet ut av stolen iført sminkekappen og kom bort for å spørre om jeg ville ha hjelp. Jeg ble litt perpleks, men fikk frem hva jeg skulle ha. Når hun fikk av seg kappen så jeg at hun ikke bare var ansatt - hun var butikksjefen! Altså gikk flere kunder rundt i butikken og ventet på hjelp mens de ansatte var opptatt med å sminke sjefen :)

Hehe. Det skjedde meg også da jeg var innom et parfymeri denne uka. De ansatte var bare opptatt med å sminke hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i butikken og snakket på telefonen med en venninne om en bekjent av oss som heter Emma. På et tidspunkt flirte jeg og sa "Haha, faen, jeg elsker Emma, skal definitivt få tak i henne snart!" eller noe i den duren. En butikkansatt som stod og styrte med noen varer like ved kikket opp på meg, ventet til jeg hadde lagt på, og nølte litt før hun tasset bort og spurte med lav stemme: "Fyren min ble tatt forrige uke, hvem kjøper du av?"

Hun ble kjempeflau når hun skjønte at hun hadde misforstått, og veldig redd for at jeg om til å sladre. Jeg syntes bare det var morsomt, da. :laugh:

Anonymous poster hash: 07c4c...16e
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ha ny seng og gikk inn på skeidar her i byen. Sa jeg skulle ha den senga som var på tilbud. Det skulle jeg bare glemme sa selgeren. Store folk som meg måtte ha støtte her og der og førte meg bort til de dyreste sengene. Vel en fattig student har ikke råd til senger til 15000 kr. Kjøpte seng på Ikea i stedet og det til under 3000 kr.

Anonymous poster hash: 47bbc...836
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i butikken og snakket på telefonen med en venninne om en bekjent av oss som heter Emma. På et tidspunkt flirte jeg og sa "Haha, faen, jeg elsker Emma, skal definitivt få tak i henne snart!" eller noe i den duren. En butikkansatt som stod og styrte med noen varer like ved kikket opp på meg, ventet til jeg hadde lagt på, og nølte litt før hun tasset bort og spurte med lav stemme: "Fyren min ble tatt forrige uke, hvem kjøper du av?"

Hun ble kjempeflau når hun skjønte at hun hadde misforstått, og veldig redd for at jeg om til å sladre. Jeg syntes bare det var morsomt, da. :laugh:

:fnise:

Desperat dame, gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Dette forstod jeg ikke; Er det noe slags dop, MA, eller et kallenavn på noe?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg tolker det i hvert fall slik. Driver ikke med dop selv, så skal ikke være for bastant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Emma" er et annet navn for MDMA, virketstoffet i ecstasy. :blomst:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emma er et kallenavn på ecstasy. :)

Vanka litt i de miljøer for noen år tilbake, og husker helt i begynnelsen da jeg enda ikke var helt kjent med disse navnene, og jeg ble tørst. Stod ute blant masse folk og bare "Eh, tror jeg kjøper meg en cola eller noe," og folka jeg var med stirret og hysjet på meg. Cola er altså slang for kokain. :laugh:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I går hamstret jeg masse billig toalettpapir på butikken.

Må si jeg ble litt paff og følte min private sfære ble invadert. For der satt en ung mann og sa på fleip: "ja nå kan du drite resten av året".

Jeg synes dette var veldig på kanten. Har ikke de butikkansatte noen føringer overhodet hva de kan si og ikke si til kunder?

Anonymous poster hash: 6a343...296

:skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Leste en post på "tvilling-tråden" om stormote butikk..

Var innom en butikk som jeg visste hadde bare plus size størrelser, tenkte å kjøpe en fin en genser som venninnen min hadde siklet på i lang tid.. (hun var student da, så hadde ikke all verdens råd + det skulle være en bursdagsgave..)

Jeg kom inn, kikket om de hadde genseren, så brukte jo litt tid.. Så kommer hun i kassa, istedet for å si "hei" så sier hun "Altså....Helt ærlig, vi har ingenting i din størrelse, det er ikke vits å kikke mer fordi du finner ingenting her for deg..." Hvor jeg svarte -"Hvem har sagt at det er til meg?" Så gikk jeg -.-

Kanskje ikke så veldig dumt, men frekt var det.. :P

Heheeee, joooo det var temmelig idiotisk sagt :ler:

Hahaaaa, man døper ikke barna sine Emma eller Jonas :ler: Artig historie da!

(foresten så er det en anonym her som sier at Emma er kallenavn for

ecstasy, men da må det settes i ganske store anførselstegn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Heheeee, joooo det var temmelig idiotisk sagt :ler:

Hahaaaa, man døper ikke barna sine Emma eller Jonas :ler: Artig historie da!

(foresten så er det en anonym her som sier at Emma er kallenavn for

ecstasy, men da må det settes i ganske store anførselstegn..

Hva er Jonas et synonym for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...