Gå til innhold

Dumme ting butikkansatte sier/gjør


Mamma1

Anbefalte innlegg

Kan de ta ølsalgdebatten ein annan stad? Denne kunden var i kassa 8 min før stenging og den tilsette gjekk, ingen andre gadd ta over, det er poenget her. Den tilsette skulle aldri forlatt kassa ubetjent rett før salet av ei varegruppe blei stengt. Grunn til advarsel av heile vaktlaget tykkjer no eg... Både den som gjekk og dei som ikkje gjorde jobben sin ved å dekke opp fråveret.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Skal ikke si sikkert om det var jeg eller kassedamen som var den dumme, men dette skjedde 7:05 på en mandags morgen da jeg var mest ivrig etter å få med meg brødet hjem så jeg kunne få laget matpakker og shippet barna avgårde i barnehagen.

Rimi har startet en ny greie hvor man får et rabattkort hver gang man kjøper et brød. Dette hadde ikke butikken annonsert på noen som helst måte. Samtalen i kassen gikk ca slik:

Kassadamen: Vil du ha stempel på brødet?

Meg: Hæ?

K: Vil du ha stempel på brødet?

M: Stempel? Hva da stempel?

K: Vil du ha stempel på brødet?

M: Hva skal jeg med stempel på brødet?

K: *mumle* stempel *mumle, mumle* rabatt

M: Unnskyld?

K: Vil du ha stempel eller ikke?

M: Ja *håper at dette får slutt på spørsmålene så jeg kan få betale og komme meg hjem*

K: *tydelig fornøyd* Fint! Da stempler jeg dette kortet, og så får du rabatt på neste brødet du kjøper.

Kunne hun ikke spurt om jeg ville ha rabattkort, eller bare forklart konseptet med en gang? Jeg er virkelig ikke klar for gjetteleker så tidelig om morgenen. Hvem ønsker et stempel brødet sitt!

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke si sikkert om det var jeg eller kassedamen som var den dumme, men dette skjedde 7:05 på en mandags morgen da jeg var mest ivrig etter å få med meg brødet hjem så jeg kunne få laget matpakker og shippet barna avgårde i barnehagen.

Rimi har startet en ny greie hvor man får et rabattkort hver gang man kjøper et brød. Dette hadde ikke butikken annonsert på noen som helst måte. Samtalen i kassen gikk ca slik:

Kassadamen: Vil du ha stempel på brødet?

Meg: Hæ?

K: Vil du ha stempel på brødet?

M: Stempel? Hva da stempel?

K: Vil du ha stempel på brødet?

M: Hva skal jeg med stempel på brødet?

K: *mumle* stempel *mumle, mumle* rabatt

M: Unnskyld?

K: Vil du ha stempel eller ikke?

M: Ja *håper at dette får slutt på spørsmålene så jeg kan få betale og komme meg hjem*

K: *tydelig fornøyd* Fint! Da stempler jeg dette kortet, og så får du rabatt på neste brødet du kjøper.

Kunne hun ikke spurt om jeg ville ha rabattkort, eller bare forklart konseptet med en gang? Jeg er virkelig ikke klar for gjetteleker så tidelig om morgenen. Hvem ønsker et stempel brødet sitt!

Vil nok påstå at det var kassedamen som var den dumme der, alle kundene kan jo ikke vite om alle rabattordninger forskjellige butikker har. Jobber på en bensinstasjon hvor vi har rabattkort på kaffe og bilvask og pleier heller å spørre kundene om de har rabattkort, og forklare hva det går ut på hvis de ikke har det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er en butikk rett ved gamle legen min, og han diskuterer kundenes varer høyt.

Jeg: skal ha paracet

han: å ? har du vondt?

Jeg : ja!

Han: å hvor da?

Jeg: nei bare i hode

Han : uff da, god bedring

sikkert veldig hyggelig fyr, men jeg vil ikke at hele butikken skal vite hva jeg handler, og hvorfor

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Dreit" meg ut på jobben i helgen.... Egentlig er det ganske så festlig, og kollegaene lo godt da jeg fortalte episoden, men jeg har allikevel lyst til å finne et lite hull å hoppe ned i.....

Jobber fortsatt på kundeservice på pizzasjappe, tar bestillinger via telefon.

Det var en kunde som ringte inn og lurte på om vi leverte til en spesifikk adresse. Jeg fikk adressen, men for å sjekke om adressen dekkes må jeg også føre inn navn på innringer. Men før jeg fikk gjort det begynte kunden å ramse opp bestillingen, så raskt som bare eff skrev jeg "Chuck norris" på navn kun for å komme videre og skrive ned bestillingen.... Jeg tenkte at jeg skulle la være å sende den og heller redigere det etterpå til noe annet, men det glemte jeg selvfølgelig og sendte ut bestillingen....

Lurer fælt på hva kunden tenkte da han/hun fikk kvittering hvor det stod "Chuck Norris" på navn-blokken....... :vetikke:

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke så greit det der. Vi handlet også på Rimi en dag, og mannen min som skal betale får spørsmålet om han skal betale kontant eller med kort. Han svarer "med kort" før han får spørsmålet "Har du brødkort?"

Han sto der som et spørsmålstegn, hun gjentok spørsmålet, og han svarte "Nei, jeg har vanlig visa" :fnise:

:skratte:

Jeg regner med at det var 3 stykker som fikk seg en god latter!

(Fire meg meg for så vet... :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på elkjøp i går, og trakk en kølapp rett ved printerene vi så på. vi sto og venta i 20 min, det var varm, så kommer endelig en mann for og hjelpe han som sto i kassa, og vi gikk bort til han,

JEG: hei vi trenger hjelp med printer
HAN: da må du gå i data avdelingen, dette er mobil avdelingen

JEG: HVA FAEN ? du kødder vel nå?

HAN: nei, neste kunde

JEG: hallo jeg har stått her i 20minutter?

han hører ikke etter og snakker med en annen kunde

vis dem ikke kan hjelpe, så må dem jo ha noen skilt, det står over den disken "KJØPS HJELP" ikke noe om avdelinger, vi bare tok den printeren vi så på og gikk i kassa, jeg forklarte det til dama, og hun beklaga og skulle ta det videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på Obs i går og skulle i kassen. Det er så greit med de lysene som viser at kassen er ledig, så jeg finner en der det ikke står kø og for sikkerhets skyld spør jeg kassadamen om det er ledig der. Hun har skillepinnen på båndet og holder på med noe telling, men det tar nok bare noen sekunder, tenker jeg. Men nei.

Jeg legger tingene på båndet og må skyve ting nedover siden det fort fylles opp. Når jeg er ferdig, går jeg til kassen, men hun er fremdeles ikke ferdig. Hun starter så med litt av en vekslingsdiskusjon med nabokassen. Greit nok, tenker jeg igjen. Hvor lang tid kan dette ta? Hun tar seg også tid til å legge sammen noen sedler som sendes i rørsystemet (genialt, forresten!) til bakrommet for veksling.

Etter det er hun endelig klar til å begynne å scanne varene. Etter noen få varer, kommer til mitt hell en medansatt på utsiden av kassen og begynner å snakke om noe som skal skje i fremtiden, et eller annet fellesarrangement eller noe sånt. Og min kassadame kan selvfølgelig ikke scanne og snakke samtidig, ihvertfall ikke så fort som man kan forvente. Hun stopper opp flere ganger.

Endelig blir hun ferdig med mine varer og jeg får betalt. Men hun fortsetter å snakke med medarbeideren også under neste kunde, da stopper hun helt opp enda lenger.

Jeg synes at dette er dårlig gjort. Kunden (jeg og de bak meg) vil jo ha ting gjort så fort som mulig og når hun tar seg alle de pausene, blir man frustrert.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor sa du ikke noe? Jeg har nulltoleranse for dårlig service, og blir antakelig sett på som vrang kunde innimellom (selv om jeg for det meste er hyggelig er det aldri gøy å få kritikk).

Men jeg tenker at noen må lære disse kassadamene hva service er.

Jobber selv i butikk, og blir flau på vegne av andre i yrket mitt når jeg opplever sånt!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er i grunnen litt usikker på hvem dere vil si var den dumme her; jeg og venninnene mine eller de butikkansatte... Men uansett, som naiv og utforskende tenåring husker jeg å ha fått kjeft i to ulike butikker.

Den ene gangen prøvde jeg og venninnene mine masse sminke, noe ekseditrisen hele tiden så. Plutselig brølte hun til oss at vi måtte komme oss ut hvis vi ikke skulle kjøpe noe, og at vi ikke kunne "prøve hele butikken." Vi hadde virkelig ikke tenkt oss om, men hørte selvfølgelig etter og gikk-

En annen gang prøvde jeg mange hårbøyler som jeg viste frem til venninnen og speilet for deres godkjenning. Lite merket jeg at damen i butikken begynte å bli mer og mer irritert på meg. Plutselig begynte hun å snakke til meg med dirrende stemme: "Du kan jo ikke bare prøve alle disse hårbøylene sånn uten videre! Du kan spre... lus! Ja, lus!" Jeg ble helt satt ut, og så på henne med store øyne før jeg la fra meg hårbøylen der den skulle være og forlot butikken med det samme.

Jeg syns det er synd at butikkansatte som ser ting de ikke er fornøyde med, lar være å si i fra, for så å plutselig eksplodere. Det er ikke alle kunder som forstår at det de gjør, trenger å være feil. Man tror jo at det går greit når ekspeditøren hele tiden har observert en!

Det skal sies at jeg i dag ikke gjør de samme tingene som før, men allikevel - butikkansatte trenger ikke å anta at kunder er ute etter å spre verken lus (!) eller ta helt av med testerne av sminke - det går an å si i fra på en høflig måte.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på kundeservice på pizzasjappe i hovedstaden, tar i mot bestillinger.

Jeg satt på jobb i går, jeg har jobbet mye i det siste og er egentlig ganske sliten! En kunde ringte og ønsket en pizza med ruccola. Ikke noe problem, men det stokket seg litt for meg da jeg skulle repetere bestillingen...

Jeg klarte ikke si "ruccola". Jeg sa racculo, ruccolao, roccalau, alle mulige andre måter enn den korrekte. Jeg begynte selvfølgelig å le og det samme gjorde kollegaen min. Heldigvis var kunden god og lo han også, også sa han "jeg skjønner hva du mener, du skal få slippe." Så lo vi litt sammen og la på.

Tungen bare VILLE ikke samarbeide med det ordet. Også var det veldig greit da vakten var over og jeg kunne gå hjem og legge meg :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har prøvd både luer, hårbøyler og til og med undertøy - det må vel være lov? :P Hvordan skal man ellers vite om hårbøylen sitter for løst, lua for løs/stram, og at undertøyet er i rett størrelse? Ville ikke tatt meg så nær av dette :)

Ja, jeg trodde også at det var lov... Burde jo være lov å prøve :) Ble bare så satt ut av disse ekspeditørene, som begge eksploderte på den måten. Det syntes jeg ikke var særlig hyggelig. Men takk for kommentar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang da jeg prøvde endel klær i en helt ordinær klesbutikk, gikk jeg frem og tilbake mellom prøverommet og ut i butikken for å henge på plass klær underveis og hente nye klær. Dette gjorde jeg for ikke å ha med meg for mange plagg inn i prøverommet - men det skulle straffe seg å være snill pike.

Den ene ekspeditøren så mer og mer skeptisk på meg der jeg travet frem og tilbake - og jeg forsto ikke helt hvorfor - men jeg fikk en ekkel følelse innvendig. En av gangene da jeg returnerte til prøverommet, så jeg noen stå der inne, og da så jeg kun føttene til personen. Jeg sa: "Hallo, hvem er der?" og plutselig ble prøvegardinen trukket for og en noe beskjemmet ekspeditør møtte blikket mitt uten å si noe, men bare stormet ut derfra og nærmest rømte til kassen...

Det skal sies at jeg allikevel handlet i butikken til tross for "tyvestempelet" men jeg skulle ønske jeg hadde hatt noen velformulerte setninger å si til denne uhøflige butikkansatte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest løppen

første gang jeg skulle kjøpe tamponger selv på nærbutikken der jeg bodde før:

jeg går til kassa hvor en bekjent sitter og er litt småflau (var 15)

"hei mumuen"

"hei" legger tampongene på båndet

kassadama humrer "jasså er det den tiden av måneden"

jeg ser dumt på henne og blir enda rødere og nikker sånn halvvegs, mens jeg tenker at det er unødvendig å spørre.

hun sitter der med et lurt blikk "ja jeg vet hvordan det er... er du sikker på at du vil ha denne typen, jeg bruker blablablabla" og køen hoper seg opp bak meg.

"jeg skal ha den ja" sier jeg litt irritert

"du blir amper du også ja.. jaja.. kanskje du bør kjøpe med sjokolade... det pleier å hjelpe meg" og la ut i det vide og det brede om hva som dugde mot menssmerter og jeg veit ikke hva. snakket sikkert i 3-4 minutter

og de bak meg i køen sleit med å holde maska - alle var da "kjentfolk"

"Kanskje jeg bare kan betale" sier jeg og slenger pengene på disken

"du trenger vel ikke å ta sånn på vei mumuen, jeg vet hvordan du har det" med en sånn bitchy tone

"det vet du ikke.. behold resten du" sa jeg tok med tampongene og gikk...

Endret av mumuen
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Møtte en passe dum jente når jeg skulle sende skolesøknad til Sør-Korea.

Dro på post i butikk i nabolaget der jeg bor.

Var en slik typisk bærtete jente som jobbet den dagen, vil tippe akkurat ferdig på VGS.

Anyway, over til mitt posting av skolepapir.

Meg: Hei der! Skal poste de papirene her til Sør-Korea jeg,

Hun leter leeenge på pcen sin før hun spør meg.

Hun: Er Sør-Korea i Afrika eller noe?!

Meg: Eumm..Nei..I Asia, Ved siden av Japan om du vet hvor det er??

Hun: Åja...Så det går ikke greit om jeg sender til Afrika?

Meg: :hakeslepp:

Endte med opp at jeg måtte vise fram på globus i butikken hvor Sør- Korea lå, og vise forskjellen på distanse mellom Sør-Korea og Afrika.

Egentlig rart papirene kom fram og jeg er student den dag i dag...

Endret av Maritadotten
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg stille dere et spørsmål som er litt relevant her?

Jeg er i en litt vanskelig jobbsituasjon, og trenger deres synspunkt? :)

Hvis dere kommer inn i en butikk, og ser/hører det som er butikksjefen kjefte høyt på en ansatt mens det er kunder der. Hva syntes dere? Hva hadde dere tenk da? Ville dere gått ut av butikken?

Er så heldig at min sjef gjør det, foran kunder! Hver eneste gang der er noe vedkommende er misfornøyd med. Jeg blir så forskremt at jeg ikke tør å svare tilbake, men det er like så greit. Personalsaker skal ikke kunder ha noe mer, uansett hva det gjelder. Dette er utrolig uprofersjonelt! Merk: dette har skjedd veldig mange ganger.

Jeg har sagt opp jobben, men vurderer å sende sjefen en mail og si hva jeg syntes om sånt.

Endret av Rægs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i både kunde og ansatt i slike situasjoner, og synes det er helt forferdelig! Slike ting skal taes på bakrommet, både for den ansattes og kundes del.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg stille dere et spørsmål som er litt relevant her?

Jeg er i en litt vanskelig jobbsituasjon, og trenger deres synspunkt? :)

Hvis dere kommer inn i en butikk, og ser/hører det som er butikksjefen kjefte høyt på en ansatt mens det er kunder der. Hva syntes dere? Hva hadde dere tenk da? Ville dere gått ut av butikken?

Er så heldig at min sjef gjør det, foran kunder! Hver eneste gang der er noe vedkommende er misfornøyd med. Jeg blir så forskremt at jeg ikke tør å svare tilbake, men det er like så greit. Personalsaker skal ikke kunder ha noe mer, uansett hva det gjelder. Dette er utrolig uprofersjonelt! Merk: dette har skjedd veldig mange ganger.

Jeg har sagt opp jobben, men vurderer å sende sjefen en mail og si hva jeg syntes om sånt.

Om det er snakk om en butikksjef i en større kjede er det egentlig på sin plass å sende en kopi til noen oppe i systemet og, synes jeg.

Jeg har heldigvis alltid hatt sjefer som tar min side uansett, så langt det lar seg gjøre, og i alle fall ikke tar noe slikt offentlig. Virker fryktelig lite profesjonelt av han.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...