Gå til innhold

Dumme ting butikkansatte sier/gjør


Mamma1

Anbefalte innlegg

Så du mener man bare skal la være å hilse på folk?

Nei, men siden det tydeligvis er i Norge folk svarer på "feil" måte, så hvorfor ikke hilse på en norsk måte med "hei".

Jeg HATER når folk spør om det går bra, fordi da må jeg lyve...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Inggolf

Nei, men siden det tydeligvis er i Norge folk svarer på "feil" måte, så hvorfor ikke hilse på en norsk måte med "hei".

Jeg HATER når folk spør om det går bra, fordi da må jeg lyve...

Jeg visste ikke at det fantes et fasitsvar som man må svare på det spørmålet? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg visste ikke at det fantes et fasitsvar som man må svare på det spørmålet? :klo:

Men det er da tydelig her i tråden at man skal svare at man har det bra ;)

Beklager avsporingen.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir du ikke tatt på alvor, så skal jeg hjelpe deg å ta dem for alvor!

Jeg har ihvertfall ei venninne som har en sjefsstilling i ARK som jeg kan linke

denne historien din til :jepp:

Tusen takk Noz! Skal si ifra :-)

Og takk for all støtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg visste ikke at det fantes et fasitsvar som man må svare på det spørmålet? :klo:

Når en fremmed spør "How are you?" svarer man "fine" eller "good". Det er en uskreven regel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere ta debatten om hva man skal svare på "how are you" i en annen tråd?

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når en fremmed spør "How are you?" svarer man "fine" eller "good". Det er en uskreven regel.

Og man følger opp med "how are you?".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og man følger opp med "how are you?".

Det gjør man helst, ja. Jeg nevte bare det absolutte minumum.

Men vi får ikke lov til å prate om dette mer tydligvis. :opplyser:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hørselshemmet, og jeg er helt døv på høyre øre og har noe redusert hørsel på venstre. Så det er veldig ofte at jeg ikke får med meg det ansatte sier eller gjør dessverre.

Hadde en litt ubehagelig opplevelse på ARK for noen dager siden.

Den ansatte hadde sagt hei til meg når jeg kom inn og da sa jeg hei tilbake. Jeg gikk raskt mot den boka jeg skulle ha, og hørte ikke at jenta hadde spurt om jeg ville ha hjelp. Hun kom også bort til meg, men jeg hørte det ikke og hun begynte å snakke lavt på den siden jeg er døv på (høyre..). Jeg fikk det ikke med meg at hun kom eller pratet, så jeg snudde meg og ble ordentlig skremt når hun stod der litt bak meg. Så sa jeg "unnskyld, jeg er døv så jeg har ikke fått det med meg, hvis du har pratet til meg".

Da hylte hun "hva faen? Hvem faen i helvete tror du at du er? Det går da faenmæ an å svare folk når de prater til deg, din dumme kjerring!". Jeg bare gikk og sendte en sinna mail til ARK sitt hovedkontor.

Kan hende jeg er veldig hårsår, men jeg hater når folk skjeller meg uten når jeg prøver å forklare.

Hei

Jeg har lest innlegget ditt, og som stolt ARKer er jeg sjokkert og opprørt over måten du har blitt behandlet på i en av våre butikker. Dette skal absolutt ikke skje og vil få konsekvenser! Vi kan ikke annet enn å beklage på det aller sterkeste.

Vi kan ikke se at vi har mottatt noen e-post fra deg, så vi håper at du kan sende den til oss på nytt til følgende adresse: [email protected] Vi trenger din hjelp til å finne ut hvor og når dette har skjedd slik at vi får fulgt opp saken.

Nok engang, BEKLAGER! Ser frem til å høre fra deg.

Mvh ARK Bokhandel

Endret av ARK
  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg har lest innlegget ditt, og som stolt ARKer er jeg sjokkert og opprørt over måten du har blitt behandlet på i en av våre butikker. Dette skal absolutt ikke skje og vil få konsekvenser! Vi kan ikke annet enn å beklage på det aller sterkeste.

Vi kan ikke se at vi har mottatt noen e-post fra deg, så vi håper at du kan sende den til oss på nytt til følgende adresse: [email protected] Vi trenger din hjelp til å finne ut hvor og når dette har skjedd slik at vi får fulgt opp saken.

Nok engang, BEKLAGER! Ser frem til å høre fra deg.

Mvh ARK Bokhandel

Hei du! Jeg ser at jeg ikke har sendt mailen min til den i kundeservice.

Jeg sender mailen min igjen til dere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og mannen var å spiste på en typisk "pizzasjappe" drevet av tyrkere. Samme type plass som Napoli og Milano.

Mannen bestilte en ubåt, og når vi begynte å spise påpekte mannen at den smakte litt gummiaktig. Jeg sa vi kunne klage, men han mente det gikk greit. Jo mer han spiste, jo mer gummiaktig smakte maten. Når 1/3 var igjen fikk han akutt vondt i magen og klarte ikk spise mer. Jeg skrapte vekk lasset med saus og fikk se en deig som absolutt ikke så ut som noe deig jeg noen gang har sett. Den var totalt tyggiskonsistens og var helt rar i fargen. Jeg ble ganske sjokkert og sa vi måtte klage.

Da vi skulle betale nevnte jeg høflig til sjefen som sto i kassa at ubåten vi fikk servert ikke var stekt i det hele tatt, så vet han det til neste gang. Sjefen begynte å rope å kjefte på oss og trampet så bort til bordet vårt, hentet tallerkenen og slengte den hardt ned på disken før han ropte "hvorfor i helvete har du da spist så mye av maten hvis det liksom skulle være noe feil, din jævla snylter. Kommer inn her å prøver å lure dere til gratis mat for faen..." Han fortsatte å kjefte, og banne og skjelle oss ut, så vi virket som verdens største bedragere. Har aldri vært så flau i hele mitt liv. Dette er en av byens mest populære spiseplasser vel og merke så det var mange folk der som vanlig, og vi hadde lang kø bak oss.

Enden på visa ble at vi fikk den ene brusa gratis, selv om vi sa at vi bare kunne betale for alt. Vi ville på dette tidspunktet bare komme oss langt vekk der fra.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Novacane

Jeg og mannen var å spiste på en typisk "pizzasjappe" drevet av tyrkere. Samme type plass som Napoli og Milano.

Mannen bestilte en ubåt, og når vi begynte å spise påpekte mannen at den smakte litt gummiaktig. Jeg sa vi kunne klage, men han mente det gikk greit. Jo mer han spiste, jo mer gummiaktig smakte maten. Når 1/3 var igjen fikk han akutt vondt i magen og klarte ikk spise mer. Jeg skrapte vekk lasset med saus og fikk se en deig som absolutt ikke så ut som noe deig jeg noen gang har sett. Den var totalt tyggiskonsistens og var helt rar i fargen. Jeg ble ganske sjokkert og sa vi måtte klage.

Da vi skulle betale nevnte jeg høflig til sjefen som sto i kassa at ubåten vi fikk servert ikke var stekt i det hele tatt, så vet han det til neste gang. Sjefen begynte å rope å kjefte på oss og trampet så bort til bordet vårt, hentet tallerkenen og slengte den hardt ned på disken før han ropte "hvorfor i helvete har du da spist så mye av maten hvis det liksom skulle være noe feil, din jævla snylter. Kommer inn her å prøver å lure dere til gratis mat for faen..." Han fortsatte å kjefte, og banne og skjelle oss ut, så vi virket som verdens største bedragere. Har aldri vært så flau i hele mitt liv. Dette er en av byens mest populære spiseplasser vel og merke så det var mange folk der som vanlig, og vi hadde lang kø bak oss.

Enden på visa ble at vi fikk den ene brusa gratis, selv om vi sa at vi bare kunne betale for alt. Vi ville på dette tidspunktet bare komme oss langt vekk der fra.

Det er jo litt spesielt å spise masse av maten også si at den ikke var god, da er det bedre å si i fra med en gang, selv om jeg på ingen måte forsvarer måten mannen reagerte på :P Jobbet i bagettsjappe før, hadde stusset litt hvis en kom tilbake med en nesten oppspist baguett og dermed hadde sagt at det var noe galt med den :P

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo litt spesielt å spise masse av maten også si at den ikke var god, da er det bedre å si i fra med en gang, selv om jeg på ingen måte forsvarer måten mannen reagerte på :P Jobbet i bagettsjappe før, hadde stusset litt hvis en kom tilbake med en nesten oppspist baguett og dermed hadde sagt at det var noe galt med den :P

Jeg var på Hovefestivalen ett år og kjøpte meg en burger fra Hoveburger. Jeg spiste halve før jeg ble oppmerksom på at den ikke var helt gjennomstekt, og gikk tilbake og spurte om dette var vanlig. Reaksjonen jeg fikk fra dama i kassen var upåklagelig - hun unnskyldte seg mange ganger og regelrett tok burgern ut av hendene på meg, og jeg fikk en ny servert et sekund etterpå - denne helt godt gjennomstekt, også fikk jeg en brus gratis. Jeg lurte liksom bare på om det var meningen, det viste seg at det var det ikke. Sa hjertelig tusen takk for god service, og har INGENTING å klage på fra den burgersjappa. Det er sånn jeg ser på det i ettertid.

Jeg tenker at om kunden kommer tilbake og klager på maten(halvspist eller akkurat begynt å spise på) så skal man gi den et plaster på såret, nesten uansett om selgeren er uenig eller ikke. Mest for å skape et godt rykte om restauranten videre. Jeg ekke så keen på å gå til den tyrkersjappa hun over her hadde spist pizzaen sin på.... Men Hoveburgern tar jeg gjerne igjen!

Det tricky med det her er når kunder regelrett prøver å lure restauranten for mer mat ved å klage på maten, det er jeg selvfølgelig ikke enig i. Men man klarer jo å se disse ganske mye mer tydelig enn de som bare kommer bort for å klage.

Men dette er jo litt off-topic.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo litt spesielt å spise masse av maten også si at den ikke var god, da er det bedre å si i fra med en gang, selv om jeg på ingen måte forsvarer måten mannen reagerte på :P Jobbet i bagettsjappe før, hadde stusset litt hvis en kom tilbake med en nesten oppspist baguett og dermed hadde sagt at det var noe galt med den :P

Jaha, det er da mye man kan oppdage underveis når man spiser mater, som man ikke finner ut av med en gang. Finner man hår i maten, blir det da feil å klage når man har spist en del av maten? Når man plutselig finner ut at deler av maten ikke er gjennomstekt overhodet, er det også liksom galt å påpeke dette selv om man har spist en del av maten? Mener du og da at hvis man ender opp matforgiftning er det også galt å dra tilbake å klage, for man har jo spist opp maten?

Det blir jo ikke det samme å sammenligne med en liten bagettsjappe.

Jeg har jobbet som servitør en liten periode, og fikk man noe slags klager kom alltid sjefen ut og var veldig ydmyk og beklagde masse, og ga enten ut ny mat eller rabatt. Kunden har "alltid" rett, så å behandle dem på en slik hårreisende måte, når man at på til er sjef, kan man ikke forsvare.

Jeg synes ikke vi gjorde noe galt i å nevne det. Det hadde ikke vært noe kult for neste kunde heller å få en misfarget tyggis, gummideig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Novacane

Jaha, det er da mye man kan oppdage underveis når man spiser mater, som man ikke finner ut av med en gang. Finner man hår i maten, blir det da feil å klage når man har spist en del av maten? Når man plutselig finner ut at deler av maten ikke er gjennomstekt overhodet, er det også liksom galt å påpeke dette selv om man har spist en del av maten? Mener du og da at hvis man ender opp matforgiftning er det også galt å dra tilbake å klage, for man har jo spist opp maten?

Det blir jo ikke det samme å sammenligne med en liten bagettsjappe.

Jeg har jobbet som servitør en liten periode, og fikk man noe slags klager kom alltid sjefen ut og var veldig ydmyk og beklagde masse, og ga enten ut ny mat eller rabatt. Kunden har "alltid" rett, så å behandle dem på en slik hårreisende måte, når man at på til er sjef, kan man ikke forsvare.

Jeg synes ikke vi gjorde noe galt i å nevne det. Det hadde ikke vært noe kult for neste kunde heller å få en misfarget tyggis, gummideig.

Skrev vel ganske tydelig i innlegget mitt at jeg ikke forsvarte hvordan han reagerte ;) samtidig så har jeg vel forstått innlegget feil da jeg trodde han tidlig fant ut at det smakte gummi og ikke var gjennomstekt, var derfor jeg reagerte. Jeg sier ikke at man ikke skal klage på maten dersom man har spist mye av den og plutselig finner hår - , men som sagt, trodde han ganske tidlig hadde funnet ut at det smakte gummi og syntes derfor det var rart at man da ikke klagde med en gang -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke akkurat en dum ting, men i likhet med at butikkansatte irriterer seg over kunder som ikke klarer å svare ordentlig på posespørsmålet, så irriterer jeg meg over butikkansatte som ikke gir meg posen min etter at jeg faktisk har svart ja og betalt for den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke akkurat en dum ting, men i likhet med at butikkansatte irriterer seg over kunder som ikke klarer å svare ordentlig på posespørsmålet, så irriterer jeg meg over butikkansatte som ikke gir meg posen min etter at jeg faktisk har svart ja og betalt for den.

Det er som regel en forglemmelse eller kortslutning i hjernen som gjør det, på samme måte som vi spør Kvittering? når vi egentlig skulle spør om pose, og Pose? når vi spør om folk vil ha kvitteringen. :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som regel en forglemmelse eller kortslutning i hjernen som gjør det, på samme måte som vi spør Kvittering? når vi egentlig skulle spør om pose, og Pose? når vi spør om folk vil ha kvitteringen. :fnise:

Skjønner jo at det ikke er med vilje, men det er irriterende når jeg da må mase på dem og de allerede er opptatte med neste kunde. Jeg liker ikke å avbryte andres samtaler. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner jo at det ikke er med vilje, men det er irriterende når jeg da må mase på dem og de allerede er opptatte med neste kunde. Jeg liker ikke å avbryte andres samtaler. :sjenert:

Det går så bra så, vi innser som regel at vi dreit oss ut og tar det med et smil ;) Neste gang det skjer, kan du bare si; Øh, unnskyld? Jeg tror du glemte å gi meg poser.

Det oppleves på ingen måte som at du avbryter noe ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...