Gå til innhold

Dumme ting butikkansatte sier/gjør


Mamma1

Anbefalte innlegg

Gjest Novacane

Ja, det var helt absurd. Jeg ble egentlig veldig lei meg også. Har aldri fått sånne reaksjoner på det sånn før. Alle har unnskyldt seg og begynt å prate litt høyere. Det er kjekt!

Uff! Hørtes virkelig ikke ut som en koselig opplevelse. Jenta reagerte jo helt.. langt langt langt langt over streken, ikke akseptabelt i det hele tatt.

Jeg var i en butikk i går, hvor de to ansatte åpenlyst stod og baksnakket en annen kollega:O Ble litt satt ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette glemmer jeg nok aldri. Det var mandag, og da er det ofte nye kampanjer. Når det er nye kampanjer får vi alltid infomelding av sjefen, og i tillegg henger han opp kampanjeliste bak kassen. Det var ingenting nytt denne mandagen, og da regnet vi med det heller ikke var noe kampanjer.

Kunde: Jeg skal ha en sånn grillpølse til halv pris.

Jeg: Vi har dessverre ikke noen kampanje på pølser akkurat nå!

Kunde: Jo, det står utenfor at dere har grillpølse til halv pris.

Jeg: Dessverre, det har vi nok ikke.

Kunde: Jeg er helt sikker på at dere har tilbud, det står til og med utenfor!

Jeg: Vi hadde nok visst det hvis vi hadde tilbud, vi får alltid informasjon om det skjønner du.

Kollegaen min: Ja, du må ha sett feil, kanskje du så det et annet sted?

Kunde: Det står utenfor, kom, så skal dere få se!

Nå begynte både jeg og kollegaen min å bli ganske oppgitt, men ble selvfølgelig med han ut for å se. Og JAMMEN stod det ikke at vi hadde grillpølse til halv pris... Skal tro vi beklaget i det uendelige. :rodme: Heldigvis tok han det med et smil. Litt irritert på sjefen da, ja!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heldigvis ikke opplevd noe slikt noe annet sted. Ja, mange ganger det skjer med meg og folk bare smiler og sier det igjen.

Håper egentlig personen får høre det selv, fordi det var virkelig uakseptabel oppførsel.

Fy søren! Er det mulig å behandle kunder på den måten??

Håper du slipper å oppleve det der selv! En normal person hadde beklaget for at h*n skremte deg og spurt igjen om du trengte noe hjelp!

Er mailen sendt til hovedkontoret vil hun garantert få høre det om kjeden tar kundene sine seriøst!

Jeg er faktisk helt sjokkert her. Skjønner ikke hva slike personer skal i et yrke med kunder.

Endret av Strange Doll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått noe svar på mailen?

Jeg hadde kanskje gått inn å snakket med butikksjefen i selve butikken om jeg ikke fikk svar. Egentlig uansett. Tenker sjefen vil vite om at det er sånn i butikken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes helt klart ansatte som overser meg er verst. Jeg vil bli hilst på med et "hei" når jeg kommer inn i butikken eller av den første ansatte som får øye på meg. Jeg er ofte i butikker bare for å titte, men de ansatte kan aldri vite hvilke kunder som bare titter og hvem som faktisk skal kjøpe noe, og jeg vil alltid bli behandlet som om jeg skal kjøpe noe, altså forventer jeg også å få høre "kan jeg hjelpe deg med noe" eller noe lignende i løpet av de første minuttene jeg er der. Det handler om å føle seg sett og verdifull. Får jeg dårlig behandling når jeg bare er og titter kommer jeg neppe tilbake for å kjøpe noe en annen gang. Og er jeg i prøverommet vil jeg også at den ansatte skal komme bort og spørre hvordan det går og om jeg behøver noen andre størrelser, spesielt dersom jeg er alene.

Jeg setter også pris på helt overfladisk smalltalk når den ansatte slår inn og pakker ned varer. Forsøk på mersalg av typen "vi har også fått inn noen nye smykker som jeg tror vil være fine til denne kjolen" synes jeg også er helt ok, så lenge det faktisk er noe som passer til det jeg kjøper og ikke bare noe de slenger på fordi de må.

Her er folk veldig forskjellige tror jeg. Jeg for min del synes det er hyggelig at butikkansatte hilser på meg og spørr om jeg trenger hjelp. Men som regel finner jeg frem til det jeg vil ha selv og da setter jeg pris på å få gå i fred uten å ha en butikkansatt tråkkende i helene på meg. Og det med at de står utenfor prøverommet og maser om klærne passer er HVERTFALL noe dritt spørr du meg. La meg være i fred liksom, jeg står her halvnaken og blekfeit og vil prøve klær i ro og mak!

Jeg jobber forøvrig i klasbutikk selv og tilbyr alle hjelp, men det er også det. Har kollegaer som ikke gir seg, som kun tenker mersalg og penger i kassa og jeg ser at mange kunder blir irriterte.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom plutselig på en fyr som stod på en stand og skulle pushe kredittkort med inkludert Trumf på kunder på en Trumf-butikk for en liten tid tilbake. Jeg er ikke veldig interessert i oppsøkende salg på denne måten uansett hva det er snakk om, så jeg pleier bare høflig å si "nei takk" om slike begynner å prate til meg.

Denne personen ignorerte det, fortsatte å prate og gikk over til å si hvor dum jeg var som lot dette tilbudet gå fra meg ganske høyt slik at jeg, og alle andre i nærheten, overhørte det mens jeg gikk videre innover i butikken. Hyggelig fyr... Jeg sa nei takk, ta deg en bolle og prøv neste kunde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Inggolf

Fyyy søren så provosert jeg ble av innlegget ditt Nyyx, på måten du ble behandlet!

Det var bra at du sendte mail! *venter spent på svaret på den mailen!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en fantastisk opplevelse på ei kaffesjappe i går. Jeg pleier å hilse i engelsktalende land, ved å si "how are you?". De gjør det i USA, men kanskje ikke i England? Uansett, vanligvis svarer jo bare folk "fine, how are you?" fordi hele greia bare er en høfflighetsfrase uten mening annet enn å vise at man ser den andre personen og ikke ignorere denne. Men i dag svarte hu bak kassa "Not so well, but we're closing soon so I'm gonna get better" eller noe i den duren. Jeg ble helt satt ut. Jeg trodde det bare var jeg som likte å trolle amerikanere med å faktisk svare på det spørsmålet...

Edit: Når jeg tenker meg om synes jeg jo det var artig at noen faktisk svarer på spørsmålet siden jeg finner på å gjøre det selv. Så det er jo ikke snakk om dumme ting butikkansatte gjør egentlig. Men nå er det posta, så skit au!

Ha, ha, det minner meg om utleieren min. Jeg må av og til ringe henne, og da starter alltid samtalen slik:

- Hi, S., it’s PH. How are you?

- Not so bad.

Men tilbake til tema: Tidligere fantes det en billig og bra klesbutikk som het Stop rett utenfor byen. Problemet med den var at de ansatte fulgte to skritt etter deg og overvåket alt du gjorde absolutt hele tiden. Og tok man fram et plagg for å se på det og deretter hengte det tilbake, var de straks på pletten med forslag til andre plagg. Det er bra å være tilgjengelig, men det der ble for mye av det gode.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff! Hørtes virkelig ikke ut som en koselig opplevelse. Jenta reagerte jo helt.. langt langt langt langt over streken, ikke akseptabelt i det hele tatt.

Jeg var i en butikk i går, hvor de to ansatte åpenlyst stod og baksnakket en annen kollega:O Ble litt satt ut

Det var en veldig lite koselig opplevelse. Det ødela dagen min på en måte.

Baksnakking av kollegaer virker det som er "helt" normalt. Jeg hører det hele tiden.

Fy søren! Er det mulig å behandle kunder på den måten??

Håper du slipper å oppleve det der selv! En normal person hadde beklaget for at h*n skremte deg og spurt igjen om du trengte noe hjelp!

Er mailen sendt til hovedkontoret vil hun garantert få høre det om kjeden tar kundene sine seriøst!

Jeg er faktisk helt sjokkert her. Skjønner ikke hva slike personer skal i et yrke med kunder.

Har sendt mail til hovedkontoret ja :) Regner med at jeg får svar om noen dager.

Fått noe svar på mailen?

Jeg hadde kanskje gått inn å snakket med butikksjefen i selve butikken om jeg ikke fikk svar. Egentlig uansett. Tenker sjefen vil vite om at det er sånn i butikken

Ja, hvis ikke jeg har fått svar fredag neste uke tar jeg turen. Jeg har ikke valgt å bli døv, og hadde jeg kunne fått valget hadde jeg selvfølgelig IKKE ville vært døv.

Fyyy søren så provosert jeg ble av innlegget ditt Nyyx, på måten du ble behandlet!

Det var bra at du sendte mail! *venter spent på svaret på den mailen!*

Tusen takk for støtte Noz :blomst: Venter spent selv, fordi jeg håper dette blir tatt seriøst.

Det virker som jenta trodde jeg valgte selv å bli døv. Velger i hvert fall å holde meg unna ARK nå. Ekkelt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvis ikke jeg har fått svar fredag neste uke tar jeg turen. Jeg har ikke valgt å bli døv, og hadde jeg kunne fått valget hadde jeg selvfølgelig IKKE ville vært døv.

Selvfølgelig har du ikke valgt det. For en fæl jente!! Håper virkelig de tar deg på alvor og gjør noe med det, for sånne ting bør få konsekvenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig har du ikke valgt det. For en fæl jente!! Håper virkelig de tar deg på alvor og gjør noe med det, for sånne ting bør få konsekvenser.

Ja, kjempe fæl! Sånne jenter jeg egentlig unngår for en hver pris også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Inggolf

Tusen takk for støtte Noz :blomst: Venter spent selv, fordi jeg håper dette blir tatt seriøst.

Det virker som jenta trodde jeg valgte selv å bli døv. Velger i hvert fall å holde meg unna ARK nå. Ekkelt.

blir du ikke tatt på alvor, så skal jeg hjelpe deg å ta dem for alvor!

Jeg har ihvertfall ei venninne som har en sjefsstilling i ARK som jeg kan linke

denne historien din til :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jeg enig i. Jeg blir helt satt ut hvis noen svarer noe annet enn fine/good etc. Blir litt pinlig stemning når kassadama på walmart sier "I guess it could be worse". Man føler liksom at man burde si noe, men så blir det feil også. Haha, det skal ikke være lett.

Jeg skjønner ikke hvorfor dere spør, når dere ikke tåler å få svar. En meningsløs høflighetsfrase,spør du meg ;)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å legge ut om livet mitt når folk spør "how are you," jeg. Bare på pur faen :fnise: Det er så morsomt hvor satt ut noen av dem blir! Og så later jeg som om jeg ikke merker at de står og glor på meg som om jeg er tidenes freak :danse:

For å ikke spore helt av tema; her forleden så jeg en butikkansatt - en ganske så ung jente - snakke til en eldre kunde som om vedkommende var et lite barn. Det til tross for at kunden virket fullstendig oppegående og endatil morsk hva behandlingen han fikk angikk! Skikkelig langsom babystemme og greier, og på slutten hev hun på "lille venn" også. I alle dager, nesten så jeg kunne se hvordan den eldre mannen gikk fra å være noe oppgitt til fryktelig sinna!

Jeg hater slike butikkansatte... :vetikke:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette er ikke akkurat BUTIKKansatte, men likevel..

For et års tid siden, skulle jeg og noen venninner kose oss litt ved å spise pizza sammen, og bestemte oss for å spise på "Amore". Joda, vi bestilte da to pizzaer, og begynte å spise.

Etter en stund, så hører jeg et "ÆSJ", fra andre siden av bordet.. Ei av venninnene mine hadde fått en TYGGIS under pizzastykket sitt!

En skulle jo egentlig tro at de ansatte da ville lagt seg langflat og unnskyldt seg - men neida. Ikke nok med at ei av venninnene mine måtte smake på en ferdigtygd tyggis, men da vi skulle klage beskyldte han bak disken oss for å ha puttet tyggis under pizzaen selv (.. joda, det høres fornuftig ut -.- Tyggisen så ut som om den hadde blitt stekt ut og - ikke fersk og nettopp påklistret), og kastet at på til pizzastykket etter hun som stod og klaget.

Vi sendte en mail til mattilsynet, og har aldri dratt dit igjen.

Edit: rettet en feil

Endret av LillaFrosk
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Dette er ikke akkurat BUTIKKansatte, men likevel..

For et års tid siden, skulle jeg og noen venninner kose oss litt ved å spise pizza sammen, og bestemte oss for å spise på "Amore". Joda, vi bestilte da to pizzaer, og begynte å spise.

Etter en stund, så hører jeg et "ÆSJ", fra andre siden av bordet.. Ei av venninnene mine hadde fått en TYGGIS under pizzastykket sitt!

En skulle jo egentlig tro at de ansatte da ville lagt seg langflat og unnskyldt seg - men neida. Ikke nok med at ei av venninnene mine måtte smake på en ferdigtygd tyggis, men da vi skulle klage beskyldte han bak disken oss for å ha puttet tyggis under pizzaen selv (.. joda, det høres fornuftig ut -.- Tyggisen så ut som om den hadde blitt stekt ut og - ikke fersk og nettopp påklistret), og kastet at på til pizzastykket etter hun som stod og klaget.

Vi sendte en mail til mattilsynet, og har aldri dratt dit igjen.

Edit: rettet en feil

iiiiuuuk! Det var ekkelt!

Dere fikk ikke puzzaen gratis en gang!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

iiiiuuuk! Det var ekkelt!

Dere fikk ikke puzzaen gratis en gang!?

Jeg husker ikke helt hvordan det gikk, men tror vi fikk dèn pizzaen på halv pris eller noe. Men det måtte krangles seg mye til. Fysj..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor dere spør, når dere ikke tåler å få svar. En meningsløs høflighetsfrase,spør du meg ;)

Så du mener man bare skal la være å hilse på folk?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...