Gå til innhold

Dumme ting butikkansatte sier/gjør


Mamma1

Anbefalte innlegg

Jeg synes helt klart ansatte som overser meg er verst. Jeg vil bli hilst på med et "hei" når jeg kommer inn i butikken eller av den første ansatte som får øye på meg. Jeg er ofte i butikker bare for å titte, men de ansatte kan aldri vite hvilke kunder som bare titter og hvem som faktisk skal kjøpe noe, og jeg vil alltid bli behandlet som om jeg skal kjøpe noe, altså forventer jeg også å få høre "kan jeg hjelpe deg med noe" eller noe lignende i løpet av de første minuttene jeg er der. Det handler om å føle seg sett og verdifull. Får jeg dårlig behandling når jeg bare er og titter kommer jeg neppe tilbake for å kjøpe noe en annen gang. Og er jeg i prøverommet vil jeg også at den ansatte skal komme bort og spørre hvordan det går og om jeg behøver noen andre størrelser, spesielt dersom jeg er alene.

Jeg setter også pris på helt overfladisk smalltalk når den ansatte slår inn og pakker ned varer. Forsøk på mersalg av typen "vi har også fått inn noen nye smykker som jeg tror vil være fine til denne kjolen" synes jeg også er helt ok, så lenge det faktisk er noe som passer til det jeg kjøper og ikke bare noe de slenger på fordi de må.

Helt enig med deg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg husker veldig lite av rare ting jeg opplever, siden jeg tenker at alle gjør feil og kan være ugjennomtenkte innimellom, men jeg har kommet på 2 rare episoder:

- Jeg var på Rema og skulle ha hermetisk ananas til å lage bløtkake. Jeg lette rundt uten å finne det, og spurte så en ansatt som så helt norsk ut:

Jeg: Unnskyld, hvor har dere hermetisk ananas?

Han: Hvafforno?

Jeg: Hermetisk ananas

Han: Hva er det?

Jeg: ... ananas kuttet i skiver eller biter, og lagt på boks?

Han: *ser rart på meg* aner ikke hva det er.

Husker ikke om jeg fant det eller ikke, men jeg lurer fortsatt på om han var for stressa til å tenke klart.

- Jeg skulle ta buss, og skulle finne frem billletten min for å vise sjåføren (før de nye automatene kom). Jeg hadde flere brukte flexikort, og var ikke sikker på hvilket kort som var det gyldige, men visste jeg hadde klippet for kort tid siden.

Jeg tenkte at sjåførene sjekker vanligvis ikke særlig nøye på kortene uansett, så jeg bare viste et tilfeldig klipp.

Sjåføren, som var utenlandsk, så derimot nøye på klippet, og poengterte at det var gammelt.

Jeg rotet da gjennom de andre kortene, og fant frem det riktige, gyldige klippet, og viste ham det.

Han godtok det.

MEN da jeg skulle til å gå og sette meg, så sa han noe krasst i duren:

Han: Ikke tro du kan lure meg! Du får ikke snike!

Jeg: *se rart på* Jeg har jo gyldig billett, du så det selv........

Han: Ja, men du lurer meg ikke! Du kommer ikke uten gyldig billett!

Jeg så bare fjernt på ham som en raring, og gikk og satte meg.

Åssen i granskauen skulle det være logisk mulig å SNIKE når jeg hadde et klipp som var klippet allerede FØR jeg gikk på bussen, og fortsatt var gyldig????

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker veldig lite av rare ting jeg opplever, siden jeg tenker at alle gjør feil og kan være ugjennomtenkte innimellom, men jeg har kommet på 2 rare episoder:

- Jeg var på Rema og skulle ha hermetisk ananas til å lage bløtkake. Jeg lette rundt uten å finne det, og spurte så en ansatt som så helt norsk ut:

Jeg: Unnskyld, hvor har dere hermetisk ananas?

Han: Hvafforno?

Jeg: Hermetisk ananas

Han: Hva er det?

Jeg: ... ananas kuttet i skiver eller biter, og lagt på boks?

Han: *ser rart på meg* aner ikke hva det er.

Husker ikke om jeg fant det eller ikke, men jeg lurer fortsatt på om han var for stressa til å tenke klart.

- Jeg skulle ta buss, og skulle finne frem billletten min for å vise sjåføren (før de nye automatene kom). Jeg hadde flere brukte flexikort, og var ikke sikker på hvilket kort som var det gyldige, men visste jeg hadde klippet for kort tid siden.

Jeg tenkte at sjåførene sjekker vanligvis ikke særlig nøye på kortene uansett, så jeg bare viste et tilfeldig klipp.

Sjåføren, som var utenlandsk, så derimot nøye på klippet, og poengterte at det var gammelt.

Jeg rotet da gjennom de andre kortene, og fant frem det riktige, gyldige klippet, og viste ham det.

Han godtok det.

MEN da jeg skulle til å gå og sette meg, så sa han noe krasst i duren:

Han: Ikke tro du kan lure meg! Du får ikke snike!

Jeg: *se rart på* Jeg har jo gyldig billett, du så det selv........

Han: Ja, men du lurer meg ikke! Du kommer ikke uten gyldig billett!

Jeg så bare fjernt på ham som en raring, og gikk og satte meg.

Åssen i granskauen skulle det være logisk mulig å SNIKE når jeg hadde et klipp som var klippet allerede FØR jeg gikk på bussen, og fortsatt var gyldig????

Kunne du ikke klart å ha kontroll fra begynnelsen av og vist ham det riktige klippet med en gang da? Og er det egentlig relevant at han var utenlandsk? :klo:

Endret av The Kitten
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Narvesen:

Jeg: Jeg vil gjerne ha en panini med ost og skinke.

Ansatt: DU KAN IKKE FÅ DEN HVIS DET ER DET DU TROR!!!

:klo: Trodde først han prøvde å være morsom, men tror han var dønn alvorlig.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Narvesen:

Jeg: Jeg vil gjerne ha en panini med ost og skinke.

Ansatt: DU KAN IKKE FÅ DEN HVIS DET ER DET DU TROR!!!

:klo: Trodde først han prøvde å være morsom, men tror han var dønn alvorlig.

Hva mente han da, at du måtte betale eller at du ikke kunne kjøpe den?

Endret av Evilposelos
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig tråd. Får henge meg på, slik at jeg får med meg nye historier.

Jeg har et par ganger opplevd sure medarbeidere på H&M. Forståelig, i og med at service er en av grunnene til lave priser. Ok at det henger en lapp om at du skal ta med klærne ut igjen. Ok å få et spørsmål om å henge på plass etter deg. Du får det du betaler for. Men en gang ble jeg regelrett skjelt ut, høyt og lenge, fordi jeg ikke tok med meg alle klærne ut av prøverommet. Misstenker at hun hadde en dårlig dag på jobb, og lot det gå ut over meg. Endte i alle fall med at jeg slapp det jeg skulle på gulvet foran henne, og gikk ut av butikken.

Og tenåringer og grønnsaker/frukt i dagligvaren har jeg blitt utsatt for mange ganger. Værst var det den gangen jeg skulle kjøpe inn til en større middag og sjokoladefondue. Det endte med at jeg måtte overta kodeboken, for å finne frem koden på tre typer melon, mango, dadler, avocado og mer... Artig da vi kom til tomatene, og han høyt og lykkelig sa "det vet jeg hva er!"

Ingen sympati for deg når du oppfører deg som en drittunge rett ut av barneskolen

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var innom Lush for første gang med en venninne for ikke så lenge siden, og må si jeg ble litt sjokkert over hvor pågående de var. Først hilste de når vi kom inn og spurte om vi trengte hjelp - det er jo bare hyggelig, det. Vi svarte at vi bare kikket. Så gikk vi for å se på noen hårprodukter, og plutselig står en av de ansatte og spør om vi trenger hjelp - igjen. Nei, vi bare kikker, svarte vi, og jenta forsvant. Tjue sekunder senere står hun der igjen og begynner å prate om en balsam vi så på, fortalte i hytt og pine hva den var godt for og hvor drøy den er i bruk og attpåtil hvem som har laget den. Øøh. Vi bare nikket, smilte og sa vi skulle si fra om vi trengte noe mer hjelp. Jenta forsvant. Så beveger vi oss over til neste produkt, og tror dere ikke enda en av de butikkansatte dukker opp og begynner å lekse opp om produktet? Vi kjører samme regla - "hehe, takk, vi sier fra om vi trenger noe mer hjelp, vi!" - og går videre. Det samme gjentar seg flere ganger, med ulike butikkansatte. Mind you; dette er en liten butikk, så det var ikke slik at de trodde vi ikke hadde fått hjelp allerede.

Er det slik hele tiden? Liker produktene veldig godt, men orker ikke kjøpe noe om de ansatte ikke klarer å forstå at jeg klarer å lese på pakningen selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det slik hele tiden? Liker produktene veldig godt, men orker ikke kjøpe noe om de ansatte ikke klarer å forstå at jeg klarer å lese på pakningen selv.

Dette er nok noe de har fått streng beskjed om å gjøre. Mange butikker har en sånn misforstått policy om at det lønner seg å være ekstremt pågående. Det virker sikkert på noen også, som føler seg presset til å kjøpe. Selv ville jeg forlatt butikken etter å ha blitt mast på for andre gang.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et par år siden, i desember, stod jeg i kassa og skulle betale for noe julepynt. Jenta i kassa var ung og slo inn varene - mens hun snakka i iPhonen sin. Hun satt og planla nyttårsaften med venninnen sin som var på andre enden av den telefonsamtalen, før hun byttet emnet og begynte å baksnakke en felles venninne som hun håpte ikke kom på denne nyttårsfesten. Hun tok to sekunders pause fra telefonen for å fortelle meg prisen for det jeg hadde kjøpt. Da jeg pakket varene så jeg at hun tok imot flere kunder i kassa, fremdeles på mobilen. Jeg ble helt paff, og hadde sååå lyst til å finne en kollega eller sjefen hennes og si noen ord, men gjorde det ikke. Angrer litt. At det går an!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mente han da, at du måtte betale eller at du ikke kunne kjøpe den?

At jeg måtte betale for den.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på clas Ohlson for ikke så lenge siden. Hadde mista øreproppene mine, og skulle ta tog i 8 timer dagen etter. Møtte opp på clas Ohlson ca 45 før det stengte.

Jeg har sony tlf, og de hadde bare en type som jeg syntes var rimelig nok å bruke penger på. Det var tomt i hyllene så jeg måtte derfor spørre om de hadde mer på lager. Venter først leeeenge på å bli ekspedert. Siden det tar så lang tid, går jeg bort til mannen i kassen og spør veldig pent om han kunne hjelpe meg. Det kunne han ikke, selv om det var ingen kunder som ville betale og han bare satt der.

Da går jeg igjen ut i butikken igjen og venter på at jenta som jobber der skal ha tid til meg. Hun står og snakker lenge med ei annen jente. Jeg går litt nærmere for å vise at jeg trenger hjelp. Overhører litt av det de snakker om, og hører at de snakker om en fest de begge var på, hvor ekspiditøren drakk seg dritings og klinte med en eller annen. Jeg står tydelig og tripper og ser på klokken, og begynner å bli utålmodig. Når det er 5 minutter igjen av åpningstidenbutikken avbryter jeg samtalen om helgens fest.

"Unnskyld, men butikken stenger snart og hvis du er ferdig med å hjelpe henne trenger jeg gjerne hjelp" Sier jeg høflig. Begge jentene blir helt stumme. Jenta stormer på lagret etter jeg sa hvilke ørepropper jeg skulle ha, nærmest kaster de til meg og sier ikke et ord, tydelig fornærmet.

Hadde det ikke vært for at ørepropper er et must for meg på reise, hadde jeg gått for lengst...

Endret av miaw
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Jeg var på en kafè/bar i helgen på dagtid for å ta noen øl og på jobb var det kun en dame som så ut til å være fra et av disse landene hvor volumet på stemmen tilsvarer 130 desibel, og antall ord pr sekund er fler enn jeg klarer å få ut i løpet av 30 sekunder.

Jeg stilte meg foran baren og bardamen stod bak og skravla i telefonen og enser meg bare så vidt.

Etter litt for mange sekunder så gir hun meg et sånt blikk som spør "ja, hva skal du ha?"

Så sier jeg at jeg skal ha en halvliter.

Hun kløner veldig med kombinasjonen finne glass, tappe i øl og prate i telefon samtidig.

"Det er så forbanna irriterende med ansatte som prater i telefon på jobb og gir faen i kundene sine!" sier jeg, mens jeg kjefte-ser henne direkte i øya, såpass høyt at hun skvetter til. Da tar hun telefonen noen cm vekk fra hodet og sier "eeeh, ja, beklager......" før hun legger telefonen inntil øre og fortsetter å prate......

:kjefte:

Endret av NozMonster
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på clas Ohlson for ikke så lenge siden. Hadde mista øreproppene mine, og skulle ta tog i 8 timer dagen etter. Møtte opp på clas Ohlson ca 45 før det stengte.

Jeg har sony tlf, og de hadde bare en type som jeg syntes var rimelig nok å bruke penger på. Det var tomt i hyllene så jeg måtte derfor spørre om de hadde mer på lager. Venter først leeeenge på å bli ekspedert. Siden det tar så lang tid, går jeg bort til mannen i kassen og spør veldig pent om han kunne hjelpe meg. Det kunne han ikke, selv om det var ingen kunder som ville betale og han bare satt der.

Da går jeg igjen ut i butikken igjen og venter på at jenta som jobber der skal ha tid til meg. Hun står og snakker lenge med ei annen jente. Jeg går litt nærmere for å vise at jeg trenger hjelp. Overhører litt av det de snakker om, og hører at de snakker om en fest de begge var på, hvor ekspiditøren drakk seg dritings og klinte med en eller annen. Jeg står tydelig og tripper og ser på klokken, og begynner å bli utålmodig. Når det er 5 minutter igjen av åpningstidenbutikken avbryter jeg samtalen om helgens fest.

"Unnskyld, men butikken stenger snart og hvis du er ferdig med å hjelpe henne trenger jeg gjerne hjelp" Sier jeg høflig. Begge jentene blir helt stumme. Jenta stormer på lagret etter jeg sa hvilke ørepropper jeg skulle ha, nærmest kaster de til meg og sier ikke et ord, tydelig fornærmet.

Hadde det ikke vært for at ørepropper er et must for meg på reise, hadde jeg gått for lengst...

Jeg forsvarer ikke hun jenta som jobbet på avdelingen, men han mannen du spurte i kassa jobbet enten i kassaområdet eller hadde "kassevakt". Ergo kan han ikke bevege seg no særlig utenfor kassaområdet vil jeg tro. I hvertfall er det sånn i de store butikkene i kjeden jeg jobber i , at når man har kassavakt jobber man i kassa og i området umiddelbart rundt. Vet dog ikke hvor stor denne butikken du var i er, men det kan nok være grunnen hvertfall :).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var på en kafè/bar i helgen på dagtid for å ta noen øl og på jobb var det kun en dame som så ut til å være fra et av disse landene hvor volumet på stemmen tilsvarer 130 desibel, og antall ord pr sekund er fler enn jeg klarer å få ut i løpet av 30 sekunder.

Jeg stilte meg foran baren og bardamen stod bak og skravla i telefonen og enser meg bare så vidt.

Etter litt for mange sekunder så gir hun meg et sånt blikk som spør "ja, hva skal du ha?"

Så sier jeg at jeg skal ha en halvliter.

Hun kløner veldig med kombinasjonen finne glass, tappe i øl og prate i telefon samtidig.

"Det er så forbanna irriterende med ansatte som prater i telefon på jobb og gir faen i kundene sine!" sier jeg, mens jeg kjefte-ser henne direkte i øya, såpass høyt at hun skvetter til. Da tar hun telefonen noen cm vekk fra hodet og sier "eeeh, ja, beklager......" før hun legger telefonen inntil øre og fortsetter å prate......

:kjefte:

Jeg henger meg på denne.

På big bite på senteret jeg jobber er det ei som ALLTID, og da mener jeg ALLTID snakker i telefonen.. Og om noen klager på det, nei da setter hun på høyttaler sånn at hun kan jobbe fortere.. :sjokkert:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Unnskyld, men butikken stenger snart og hvis du er ferdig med å hjelpe henne trenger jeg gjerne hjelp" Sier jeg høflig. Begge jentene blir helt stumme. Jenta stormer på lagret etter jeg sa hvilke ørepropper jeg skulle ha, nærmest kaster de til meg og sier ikke et ord, tydelig fornærmet.

Hadde det ikke vært for at ørepropper er et must for meg på reise, hadde jeg gått for lengst...

Det neste blir kanskje at hun lurer på hvorfor en svenske overtar jobben hennes...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hørselshemmet, og jeg er helt døv på høyre øre og har noe redusert hørsel på venstre. Så det er veldig ofte at jeg ikke får med meg det ansatte sier eller gjør dessverre.

Hadde en litt ubehagelig opplevelse på ARK for noen dager siden.

Den ansatte hadde sagt hei til meg når jeg kom inn og da sa jeg hei tilbake. Jeg gikk raskt mot den boka jeg skulle ha, og hørte ikke at jenta hadde spurt om jeg ville ha hjelp. Hun kom også bort til meg, men jeg hørte det ikke og hun begynte å snakke lavt på den siden jeg er døv på (høyre..). Jeg fikk det ikke med meg at hun kom eller pratet, så jeg snudde meg og ble ordentlig skremt når hun stod der litt bak meg. Så sa jeg "unnskyld, jeg er døv så jeg har ikke fått det med meg, hvis du har pratet til meg".

Da hylte hun "hva faen? Hvem faen i helvete tror du at du er? Det går da faenmæ an å svare folk når de prater til deg, din dumme kjerring!". Jeg bare gikk og sendte en sinna mail til ARK sitt hovedkontor.

Kan hende jeg er veldig hårsår, men jeg hater når folk skjeller meg uten når jeg prøver å forklare.

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er hørselshemmet, og jeg er helt døv på høyre øre og har noe redusert hørsel på venstre. Så det er veldig ofte at jeg ikke får med meg det ansatte sier eller gjør dessverre.

Hadde en litt ubehagelig opplevelse på ARK for noen dager siden.

Den ansatte hadde sagt hei til meg når jeg kom inn og da sa jeg hei tilbake. Jeg gikk raskt mot den boka jeg skulle ha, og hørte ikke at jenta hadde spurt om jeg ville ha hjelp. Hun kom også bort til meg, men jeg hørte det ikke og hun begynte å snakke lavt på den siden jeg er døv på (høyre..). Jeg fikk det ikke med meg at hun kom eller pratet, så jeg snudde meg og ble ordentlig skremt når hun stod der litt bak meg. Så sa jeg "unnskyld, jeg er døv så jeg har ikke fått det med meg, hvis du har pratet til meg".

Da hylte hun "hva faen? Hvem faen i helvete tror du at du er? Det går da faenmæ an å svare folk når de prater til deg, din dumme kjerring!". Jeg bare gikk og sendte en sinna mail til ARK sitt hovedkontor.

Kan hende jeg er veldig hårsår, men jeg hater når folk skjeller meg uten når jeg prøver å forklare.

Det hørtes da helt absurd ut. Kan ikke fatte hvorfor hun reagerte på den måten, hvis jeg hadde stått å snakket til noen som var døv hadde jeg heller blitt flau og beklaget meg.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes da helt absurd ut. Kan ikke fatte hvorfor hun reagerte på den måten, hvis jeg hadde stått å snakket til noen som var døv hadde jeg heller blitt flau og beklaget meg.

Ja, det var helt absurd. Jeg ble egentlig veldig lei meg også. Har aldri fått sånne reaksjoner på det sånn før. Alle har unnskyldt seg og begynt å prate litt høyere. Det er kjekt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hørselshemmet, og jeg er helt døv på høyre øre og har noe redusert hørsel på venstre. Så det er veldig ofte at jeg ikke får med meg det ansatte sier eller gjør dessverre.

Hadde en litt ubehagelig opplevelse på ARK for noen dager siden.

Den ansatte hadde sagt hei til meg når jeg kom inn og da sa jeg hei tilbake. Jeg gikk raskt mot den boka jeg skulle ha, og hørte ikke at jenta hadde spurt om jeg ville ha hjelp. Hun kom også bort til meg, men jeg hørte det ikke og hun begynte å snakke lavt på den siden jeg er døv på (høyre..). Jeg fikk det ikke med meg at hun kom eller pratet, så jeg snudde meg og ble ordentlig skremt når hun stod der litt bak meg. Så sa jeg "unnskyld, jeg er døv så jeg har ikke fått det med meg, hvis du har pratet til meg".

Da hylte hun "hva faen? Hvem faen i helvete tror du at du er? Det går da faenmæ an å svare folk når de prater til deg, din dumme kjerring!". Jeg bare gikk og sendte en sinna mail til ARK sitt hovedkontor.

Kan hende jeg er veldig hårsår, men jeg hater når folk skjeller meg uten når jeg prøver å forklare.

Det hørtes da helt absurd ut. Kan ikke fatte hvorfor hun reagerte på den måten, hvis jeg hadde stått å snakket til noen som var døv hadde jeg heller blitt flau og beklaget meg.

Nå ble jeg sjokkert og må si jeg er veldig glad du har sendt mail, for dette er bare helt utrolig. Det hender jeg snakker til folk som ikke hører (som f.eks har hørepropper under langt hår) og man blir jo ikke sur eller fornermet, man sier "beklager" og spør eventuelt igjen. Jeg håper denne persone får høre. det godt av sjefene sine når klagen er mottatt

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg sjokkert og må si jeg er veldig glad du har sendt mail, for dette er bare helt utrolig. Det hender jeg snakker til folk som ikke hører (som f.eks har hørepropper under langt hår) og man blir jo ikke sur eller fornermet, man sier "beklager" og spør eventuelt igjen. Jeg håper denne persone får høre. det godt av sjefene sine når klagen er mottatt

Jeg har heldigvis ikke opplevd noe slikt noe annet sted. Ja, mange ganger det skjer med meg og folk bare smiler og sier det igjen.

Håper egentlig personen får høre det selv, fordi det var virkelig uakseptabel oppførsel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...