Gå til innhold

Dumme ting butikkansatte sier/gjør


Mamma1

Anbefalte innlegg

Jobber som sertiør, og når gjesten idag ba om å få cola til maten spurte jeg om hun hadde pepsi isteden:-)

Når folk kommer inn døren pleier jeg å si velkommen, og spørre hvor mange de er som skal ha bord, men etter en lang dag blir det ofte "Hansens gjestigveri værsågod!?!" altså slik jeg svarer på telefonen:-)

Den klassiske som jeg tror mange gjester synes er teit sagt er jo "håper det smaker" :-) Men jeg synes det er like teit når de svarer "det håper jeg også" haha

Skjønte ikke hva som var feil med noe av dette.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klokka mi hadde stanset. Jeg antok at det var batteriet, så jeg tok den med til en urmaker. Han så på den og sa:

- Har du lagt den i vann?

- I vann? Hvorfor skulle jeg det?

- Det er mange som glemmer seg. Er du sikker på at du ikke har lagt den i vann?

Jeg så for meg en senil olding som tok feil av klokka og gebisset, men jeg sa det ikke høyt. Så sjekket han batteriet og fant ut at det var nesten fullt. Han mente at klokka måtte ha stoppet av en annen årsak, at den hadde vært utsatt for et sterkt magnetfelt eller noe sånt (jeg husker ikke nøyaktig).

Idet jeg gikk, sa han at jeg måtte huske å ikke legge klokka i vann. En uke eller to etterpå stanset klokka igjen. Jeg gikk til en annen urmaker og skiftet batteriet, og siden har den gått som … vel, som en klokke.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var selv teit (og stresset) ansatt på jobb i går. Hadde en sinnsykt travel time hvor jeg måtte stå alene og autopiloten koblet seg litt feil på. Ble en del som fikk spørsmål om pose og kvittering om en annen, gjerne to ganger på rad. Heldigvis kan ett smil og litt latter fikse det meste ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er kanskje ikke dumt, men syns han hyggelige på Meny i dag fortjener en kommentar her. Han kjenner meg og kollegaen min, så da kunne han si "det blir tusen", "det blir en million" etc. uten at vi tok det for god fisk. Dette sa han begge gangene vi var innom i dag. Egentlig utrolig teit, men vi smilte godt. Takk, du snille, snedige mann for at du gjorde dagen min litt hyggeligere!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke direkte dumt, men jeg synes nå det er litt rart når den ansatte er suuuperopptatt med pcen bak kassen, det er ikke en kjeft i butikken bortsett fra meg, jeg går forbi kassen og hilser, og så får jeg bare et surt blikk tilbake før han snur seg mot pcen igjen.

Kjøpte kaffetrakter et annet sted jeg.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De eldre blir skikkelig glad om man tar seg tid til å snakke med de på en høflig og hyggelig måte.

Ofte eldre sier "takk for hyggelig service" til meg og da har jeg ikke gjort annet enn å være smilende og ønske de en fin dag.

Får høre den jeg og ganske ofte av eldre, småprat og høflighet hjelper alltid :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var selv teit (og stresset) ansatt på jobb i går. Hadde en sinnsykt travel time hvor jeg måtte stå alene og autopiloten koblet seg litt feil på. Ble en del som fikk spørsmål om pose og kvittering om en annen, gjerne to ganger på rad. Heldigvis kan ett smil og litt latter fikse det meste ;)

Haha, dette har jeg gjort før også. Og å spørre om slike ting på helt feil tidspunkt, også får jeg bare et litt rart blikk tilbake før jeg skjønner hva jeg nettopp har sagt. Slik som å si "Kvittering?" i stedet for hei :fnise: Da føler jeg meg såå dum.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette passer nok ikke helt inn i tråden, siden det ikke er snakk om butikkansatte, men allikevel. Jeg la i går merke til et kobbel med ansatte i Hordaland Fylkeskommune/VGS som tydeligvis ikke har lov til å røyke utenfor inngangsdøra til skolen de jobber i. Løsning? Flytte seg 30 meter ned i gata og stille seg utenfor barnevognbutikken fordi de har litt tak man kan gjemme seg under i regnet. Resultat: Man kan se dem enda bedre fra samtlige vinduer på ene siden av skolebygningen, man må fortsatt gå forbi dem på vei inn til skolen og nå må alle som skal inn i barnevognbutikken gå forbi dem og... Gode forbilder dette.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Skjønte ikke hva som var feil med noe av dette.

den første var jo litt morsom da.. Wonderbitch (heretter Wb), som du siterte skrev

"Jobber som sertiør, og når gjesten idag ba om å få cola til maten spurte jeg om hun hadde pepsi isteden:-) "

Og ettersom jeg synes det virker som at du ikke tok den, så skal jeg prøve å forklare;

wb: er dere klare til å bestille?

Gjest: Ja, jeg tar nr 13 og cola.

Wb: Har du pepsi i stedenfor cola?

(ergo; WB glemte et øyeblikk at hun var på jobb, og tenkte at den colaen var til henne, men hun ville gjerne ha pepsi i stedet :hoho: )

You see? :blomst:

Endret av NozMonster
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en sikkelig flau en! For den butikkansatte. .. hehe

Jeg var på Jernia og skulle se på en epilator (hårfjerningsmaskin). Og spesielt må jeg fortelle at Jernia reklamerer på at de har fagfolk som skal kunne alt.

Så jeg treffer på en trivelig mann og forteller at jeg ser etter en epilator og pris på den. så sier han; nja skal vi vel kanskje finne og han så veldig usikker ut så jeg spurte om han visste hva jeg mente og sier lettet; Ja det er vel en EPLEKUTTER!! sier han. og jeg måtte le. klarte ikke holde meg!! ;) han ble så flau at jeg fikk ett snev av litt vondt inni meg!! Kommer aldri til å glemme det!

"Vi har fagfolk som står klar til å hjelpe akkurat da"

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en sikkelig flau en! For den butikkansatte. .. hehe

Jeg var på Jernia og skulle se på en epilator (hårfjerningsmaskin). Og spesielt må jeg fortelle at Jernia reklamerer på at de har fagfolk som skal kunne alt.

Så jeg treffer på en trivelig mann og forteller at jeg ser etter en epilator og pris på den. så sier han; nja skal vi vel kanskje finne og han så veldig usikker ut så jeg spurte om han visste hva jeg mente og sier lettet; Ja det er vel en EPLEKUTTER!! sier han. og jeg måtte le. klarte ikke holde meg!! ;) han ble så flau at jeg fikk ett snev av litt vondt inni meg!! Kommer aldri til å glemme det!

"Vi har fagfolk som står klar til å hjelpe akkurat da"

Jeg blir egentlig mest flau på dine vegne som står og ler av en annen på det viset.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir egentlig mest flau på dine vegne som står og ler av en annen på det viset.

Jeg synes det er mye enklere med slike situasjoner om kunden ler. Viser at stemningen er lett, og man kan le av seg selv også. Er så mange kunder som verken vil eller kan vise forståelse for at vi er menneskelige bak disken.

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir egentlig mest flau på dine vegne som står og ler av en annen på det viset.

Skjønner hva du sier altså og fremstilte vel som om jeg hån lo av den ansatte, men det må sies at han dro godt på smilebåndetselv :)

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Inggolf

heheeee, jeg synes eplekutter-historien var morsom jeg, og synes absolutt ikke det var flaut,(the kitten sine ord) at du som kunde lo! ...men jeg håper at han butikkansatte begynte å le av seg selv også da han forsto hva en epilator faktisk er- at han var "dum" som ikke visste det med en gang :ler:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spiderpig

Var på nærbutikken her om dagen og skulle bare ha litt smått. De har veldig dårlige ferskvarer (f.eks 6 halvråtne pink-lady-epler til 35kr eller en eske druer hvor halvparten nesten har blitt rosiner).

Jeg måtte ha en paprika og hadde veldig lite lyst til å dra til en annen butikk. Så jeg leita i paprika-haugen etter en paprika som ikke var overmoden (eller hva en paprika blir). Så kommer en ansatt bort til meg og pirker meg på skulderen:

Hun: Hva gjøøøøøør du?

Meg: Jeg leiter etter en paprika som ser fin ut.

Hun: Alle ser jo fine ut?!?!?!

Meg: Nei jeg syntes ikke det. Paprikaene skal være røde, ikke mørkerøde.

Hun: Neeei, de er jo helt fine disse! HER! *tar opp en paprika og gir den til meg*.

Meg: Nei takk, jeg vil ikke ha den..

Hun: JO, HER!

Meg: Nei takk *legger den i haugen*

Hun: JAMMEN SÅ TA DEN DA! **putter den i kurven min**.

Jeg blei så irritert så jeg bare brøt ut "faen da!!!!" også heiv jeg paprikaen i paprika-haugen. Og halve paprika-tårnet havnet på gulvet.

huff da........

Endret av Spiderpig
  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*snip*

Bare for å informere;

Rød paprika finnes i flere forskjellige sorter, alle med sin egen rødfarge, så de mørkerøde er bare en annen sort enn den klare røde.

Men paprika skal være sprø og fast, så om de var myke i tillegg, hadde de vært på randen til å burde kastes.

:opplyser:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Spiderpig

Bare for å informere;

Rød paprika finnes i flere forskjellige sorter, alle med sin egen rødfarge, så de mørkerøde er bare en annen sort enn den klare røde.

Men paprika skal være sprø og fast, så om de var myke i tillegg, hadde de vært på randen til å burde kastes.

:opplyser:

Det veit jeg. Men de mørkerøde var ikke som de skulle. Både myke og most og ganske ekle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det veit jeg. Men de mørkerøde var ikke som de skulle. Både myke og most og ganske ekle.

Da er jeg enig med deg :) Æsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her om dagen skulle jeg ha en bolle e.l., var ikke helt sikker på hva jeg ville ha, så sto og studerte utvalget av boller, kaker o.l. Helt tydelig at jeg ikke hadde bestemt meg, sto bøyd og kikket på de forskjellige tingene mens jeg tenkte. Da lener jenta bak disken seg over og nærmest roper "VÆRSÅGOD??" Blir så irritert av at de ikke kan tenke seg litt om, og lese kroppspråk. Kunne jo sagt at jeg ville tenke litt mer, men endte opp med å bare bestille et eller annet.

Ok, det er en filleting, jeg ser jo det. Men en veldig irriterende filleting. Det var ingen andre kunder som ventet i kø, var bare meg der, og jeg sto jo ikke ved kassen, men litt for meg selv ved bolledisken, blokkerte ikke veien for noen. Jeg mener at service ikke handler om å være så sykt PÅ, men å være der når kunden trenger det!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...