Gå til innhold

Dumme ting butikkansatte sier/gjør


Mamma1

Anbefalte innlegg

Da hadde jeg slengt beinet mitt opp på disken bare for å sjekke reaksjonen...

Haha, skulle gjort det altså! Dratt opp buksa litt med et litt sleskt blunk også kanskje? :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er så lei at butikkansatte MÅ gi meg kvitteringa i hånda. Legg den i varene.. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så lei at butikkansatte MÅ gi meg kvitteringa i hånda. Legg den i varene.. :)

Og jeg hater at de legger den i varene. Vil gjerne ha den i hånden! :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg spør "vil du ha kvittering?" om ja spør jeg om jeg skal legge den i posen eller om de vil ha den i hånden. Så slipper jeg at folk blir irritert :) om de ikke blir irritert på spørsmålene mine da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dianna

Skulle kjøpe meg en ny joggebukse i dag, gikk for størrelse 40, siden jeg vil ha den stooor og god. (Jeg liker det når jeg sover.) Når jeg kommer til kassa, ser dama sjokkert på buksa (når hun slår den inn), ser på meg og sier: "Du trenger da umulig større enn 34-36?" Skjønner at hun ville hjelpe meg, så smilte pent og sa at det var en bukse jeg skulle sove i, og at jeg liker dem veldig vide. Hun sendte meg et rart blikk og mumlet at "38 burde da holde i massevis."

Okayyy... :skratte:

Endret av Dianna
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg spør "vil du ha kvittering?" om ja spør jeg om jeg skal legge den i posen eller om de vil ha den i hånden. Så slipper jeg at folk blir irritert :) om de ikke blir irritert på spørsmålene mine da

Hehe, jeg blir irritert om de snakker til meg når jeg skriver inn koden, og om de mååå rekke meg kvitteringen selv om jeg er opptatt. Huffa meg, ikke er d lett. Men de er jo flinke da, ikke meningen å klage sånn. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pelikanen

Irriterende å se de helt unge i kassa som ikke forstår når folk ser eller hører dårlig. Var vitne til en episode i en matbutikk. Personen holder på å legge varene på båndet,så spør den i kassa om noe. Ingen reasksjon hos kunden. Den ansatte rister på hodet. Nesten alle varer kjørt igjennom og kunden leter etter kort i lommeboken,så spør han: skal du ha mange poser, fortsatt ingen svar. Når kunden ser opp igjen, så sier den, jeg må få tre poser av deg. Det var det jeg spurte deg om i sta.!!!! Så setter kunden kortet feil inn. Du må snu kortet bla bla. Det var flere ting som skjedde der...Det er ikke vanskelig å oppfatte at en kunde ser og hører dårlig. Nå var ikke denne kunden veldig gammel,men det er vanslig hos gamle folk. Seansen avsluttet med at den ansatte spør om kunden kan få unna varene for det er mange som venter. I ettertid fikk jeg vit at den kunden har dårlige armer også. Det er vel fjernet for de at de kan både bli tunghørte og få dårlig syn. I byen har jjeg sett denne kunden med hvit stav. Ikke blind,men veldig dårlig syn. De ansatte må lære seg at det er ikke bare friskuser som handler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom inn i butikken og snakket på engelsk i telefonen, og det skal nevnes at jeg snakker ganske så flytende, så det har skjedd før at folk tror jeg er amerikansk. Når jeg kommer til kassa har tydligvis den ansatte fått med seg at jeg snakka engelsk på telefonen, og sier "hi, how may I help you"? Jeg svarer da på norsk: kan jeg få en skruf portion? Og han svarer "no problem!" og går og henter snusen. Han ser på meg og sier "Can i see your leg?" Hvor jeg svarer på norsk igjen at legitimasjon på engelsk heter ID, men at han godt kan snakke norsk til meg, for jeg snakker flytende norsk også. Han så da veldig forundret ut og tenkte lenge, før han ble helt rød i fjeset.

Jeg viste han legitimasjon, betalte og sa "have a nice day!"

Ahaha, dette har skjedd med meg også! Jeg vokste opp med en kompis som var tospråklig, engelsk og norsk, og han snakket alltid engelsk til meg bare for å være jævlig :fnise: Så jeg følte meg så teit når jeg snakket norsk til han, og han engelsk til meg så jeg la om til slutt. Derfor snakket jeg en stund skikkelig britisk-engelsk :fnise:

En gang kom jeg og kompisen min inn på en kiosk og begge babla jo på britisk-engelsk, så da spurte jo naturlig nok han medarbeideren på Petter Solberg-engelsk om han kunne hjelpe oss:P Og kompisen min, som det rasshølet han er, begynte jo å snakke så fort og vanskelig han fikk til :rolleyes: Stakkars fyren ble jo hvit i fjeset :fnise: Har dårlig samvittighet enda :unsure:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahaha, dette har skjedd med meg også! Jeg vokste opp med en kompis som var tospråklig, engelsk og norsk, og han snakket alltid engelsk til meg bare for å være jævlig :fnise: Så jeg følte meg så teit når jeg snakket norsk til han, og han engelsk til meg så jeg la om til slutt. Derfor snakket jeg en stund skikkelig britisk-engelsk :fnise:

En gang kom jeg og kompisen min inn på en kiosk og begge babla jo på britisk-engelsk, så da spurte jo naturlig nok han medarbeideren på Petter Solberg-engelsk om han kunne hjelpe oss:P Og kompisen min, som det rasshølet han er, begynte jo å snakke så fort og vanskelig han fikk til :rolleyes: Stakkars fyren ble jo hvit i fjeset :fnise: Har dårlig samvittighet enda :unsure:

Det minner meg om en gang jeg hadde noen i kassa mi. De snakket engelsk seg i mellom og hun ene henvendte seg til meg på engelsk. Jeg svarer jo selvfølgelig på engelsk, og da ble hun skikkelig fornærmet. "Eh, jeg snakker norsk altså."

Jeg burde nok svart mer profesjonelt, men det eneste jeg klarte å si var. "Ja, men så snakk det da!"

Beklager avsporingen! Denne hørte egentlig til i "dumme ting kunder sier-tråden."

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterende å se de helt unge i kassa som ikke forstår når folk ser eller hører dårlig. Var vitne til en episode i en matbutikk. Personen holder på å legge varene på båndet,så spør den i kassa om noe. Ingen reasksjon hos kunden. Den ansatte rister på hodet. Nesten alle varer kjørt igjennom og kunden leter etter kort i lommeboken,så spør han: skal du ha mange poser, fortsatt ingen svar. Når kunden ser opp igjen, så sier den, jeg må få tre poser av deg. Det var det jeg spurte deg om i sta.!!!! Så setter kunden kortet feil inn. Du må snu kortet bla bla. Det var flere ting som skjedde der...Det er ikke vanskelig å oppfatte at en kunde ser og hører dårlig. Nå var ikke denne kunden veldig gammel,men det er vanslig hos gamle folk. Seansen avsluttet med at den ansatte spør om kunden kan få unna varene for det er mange som venter. I ettertid fikk jeg vit at den kunden har dårlige armer også. Det er vel fjernet for de at de kan både bli tunghørte og få dårlig syn. I byen har jjeg sett denne kunden med hvit stav. Ikke blind,men veldig dårlig syn. De ansatte må lære seg at det er ikke bare friskuser som handler

Dette er jo frekk oppførsel fra den ansatte, enten kunden hører dårlig eller ikke.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger er det ikke lett å vite om kunden faktisk hører dårlig eller om han/hun bare er en jævel som ikke gidder å ta seg bryet med å svare.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blubberella

Noen ganger er det ikke lett å vite om kunden faktisk hører dårlig eller om han/hun bare er en jævel som ikke gidder å ta seg bryet med å svare.

I begge tilfellene skal man være høflig og hjelpsom mot kunden. Den beste måten å bekjempe surpomper på er å være så hyggelig at de ikke kan ta deg på noe.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterende å se de helt unge i kassa som ikke forstår når folk ser eller hører dårlig. Var vitne til en episode i en matbutikk. Personen holder på å legge varene på båndet,så spør den i kassa om noe. Ingen reasksjon hos kunden. Den ansatte rister på hodet. Nesten alle varer kjørt igjennom og kunden leter etter kort i lommeboken,så spør han: skal du ha mange poser, fortsatt ingen svar. Når kunden ser opp igjen, så sier den, jeg må få tre poser av deg. Det var det jeg spurte deg om i sta.!!!! Så setter kunden kortet feil inn. Du må snu kortet bla bla. Det var flere ting som skjedde der...Det er ikke vanskelig å oppfatte at en kunde ser og hører dårlig. Nå var ikke denne kunden veldig gammel,men det er vanslig hos gamle folk. Seansen avsluttet med at den ansatte spør om kunden kan få unna varene for det er mange som venter. I ettertid fikk jeg vit at den kunden har dårlige armer også. Det er vel fjernet for de at de kan både bli tunghørte og få dårlig syn. I byen har jjeg sett denne kunden med hvit stav. Ikke blind,men veldig dårlig syn. De ansatte må lære seg at det er ikke bare friskuser som handler

Er det virkelig folk som behandler kundene sine sånn??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ansatte må lære seg at det er ikke bare friskuser som handler

Enig!! Har en kollega som alltid himler skikkelig med øynene og "arrh"-er og sukker over eldre som bruker lang tid, setter kortet i feil vei, etc. Herregud!! De kan rett og slett ikke noe for det. (Som regel - det finnes selvfølgelig de som bare somler og ikke gidder å følge med)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Irriterende å se de helt unge i kassa som ikke forstår når folk ser eller hører dårlig. Var vitne til en episode i en matbutikk. Personen holder på å legge varene på båndet,så spør den i kassa om noe. Ingen reasksjon hos kunden. Den ansatte rister på hodet. Nesten alle varer kjørt igjennom og kunden leter etter kort i lommeboken,så spør han: skal du ha mange poser, fortsatt ingen svar. Når kunden ser opp igjen, så sier den, jeg må få tre poser av deg. Det var det jeg spurte deg om i sta.!!!! Så setter kunden kortet feil inn. Du må snu kortet bla bla. Det var flere ting som skjedde der...Det er ikke vanskelig å oppfatte at en kunde ser og hører dårlig. Nå var ikke denne kunden veldig gammel,men det er vanslig hos gamle folk. Seansen avsluttet med at den ansatte spør om kunden kan få unna varene for det er mange som venter. I ettertid fikk jeg vit at den kunden har dårlige armer også. Det er vel fjernet for de at de kan både bli tunghørte og få dårlig syn. I byen har jjeg sett denne kunden med hvit stav. Ikke blind,men veldig dårlig syn. De ansatte må lære seg at det er ikke bare friskuser som handler

Om jeg blir utålmodig i kassa pga treig kunde, er det pga kundene bak som maser og klager. Jeg hjelper heller kunden å pakke om det er et problem.

Hadde ikke akseptert slik oppførsel blandt kolleger eller ansatte der jeg handler.

Endret av FruN
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle anbefalle et trivelig utenlansk par en restaurant de kunne spise på, som ikke var for dyr.

De snakket seg i mellom på et utenlasnk språk som jeg oppfattet som tyskish, men siden de snakket så fort så kunne jeg ikke være helt sikker. Så jeg anbefalte en restaurant som amerikanere alltid er veldig fornøyd med, og fortalte hva de serverte og at det var mye ribbe og koteletter ol. Han svarer at de ikke spiser svinekjøtt og lurte på om de hadde annet kjøtt. Bekreftet dette og presterte å si at siden det hørtes ut som han pratet tysk så tenkte jeg at svinekjøtt var noe de likte. Han svarte at de var fra israel og pratet hebraisk (?) Der og da hadde jeg lyst til å synke ned i jorden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I begge tilfellene skal man være høflig og hjelpsom mot kunden. Den beste måten å bekjempe surpomper på er å være så hyggelig at de ikke kan ta deg på noe.

Joda, det er da selvsagt, men høflighet går utrolig nok begge veier. Jeg kan sitte der og si "vil du ha en pose også?", kunden har åpenbart hørt hva jeg sier, og himler med øyene eller bare ser dumt på meg, da blir den "ha en fin dag!" ikke særlig troverdig. Hyggelighetsgraden synker alltid drastisk om kunden faktisk ikke gir noe som helst tilbake.

Bekreftet dette og presterte å si at siden det hørtes ut som han pratet tysk så tenkte jeg at svinekjøtt var noe de likte. Han svarte at de var fra israel og pratet hebraisk (?) Der og da hadde jeg lyst til å synke ned i jorden.

Hehe, skjønner godt at det kan være vanskelig å høre forskjell, spesielt når folk snakker raskt. R'en på tysk og hebraisk ligner en god del og brukes en god del, vanskelig å ikke høre forskjell når man ikke har så mye peiling på språkene. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Joda, det er da selvsagt, men høflighet går utrolig nok begge veier. Jeg kan sitte der og si "vil du ha en pose også?", kunden har åpenbart hørt hva jeg sier, og himler med øyene eller bare ser dumt på meg, da blir den "ha en fin dag!" ikke særlig troverdig. Hyggelighetsgraden synker alltid drastisk om kunden faktisk ikke gir noe som helst tilbake.

Jeg tror det siste folk flest tenker på er hvor troverdig smilene og høflighetsfrasene er. Sure folk er bare sure av forskjellige årsaker, noen midlertidig og noen kronisk. Så lenge man smiler og serverer alle de obligatoriske hyggelige frasene har man gjort jobben sin. Hvor troverdig det er, er revnende likegyldig. Etterpå kan man tømme seg til kolleger eller daglig leder eller stange hodet i veggen på bakrommet.

For å pense inn på hovedtema igjen: jeg tror alle disse rabattgreiene på klesbutikker kan være litt forvirrende for enkelte ansatte. Jeg er blant annet med i Kappahl-klubben og får stadig sms med diverse tilbud. En gang hadde de et tilbud i butikken der man fikk 100,- i rabatt på alle jeans. Jeg fant en jeans til 299,- og gikk til kassen for å betale. Den unge svenske gutten i kassa spurte om jeg hadde fått en sms med det nyeste tilbudet. Jeg hadde ikke fått sms om rabatten på jeans (den gjaldt for alle kunder og var annonser i reklamer og på butikk) men en sms om 25% avslag på valgfritt plagg. Jeg svarte at jeg hadde fått den om 25% men at jeg heller ville benytte tilbudet om 100,- i rabatt siden det tross alt var mer lønnsomt på dette kjøpet. Stakkars gutten ble kjempeforvirret og måtte virkelig tenke seg om og finregne før han skjønte hva jeg mente :fnise: Ikke så greit å holde styr på alle tilbudene og rabattene nei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...