Gå til innhold

Dumme ting butikkansatte sier/gjør


Mamma1

Anbefalte innlegg

Jeg irriterer meg over butikkansatte som kaster/slenger epler og slike skjøre ting nedover båndet. Jeg hadde smilt litt bredere om de hadde vært forsiktig.

Jeg ha mer enn en gang bedt om å få bytte brus fordi den jeg har kjøpt har blitt slengt nedover bånden så den treffer endenkanten emd stort kraft. kjekt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg irriterer meg over butikkansatte som kaster/slenger epler og slike skjøre ting nedover båndet. Jeg hadde smilt litt bredere om de hadde vært forsiktig.

Skjønner den. Epler kan bli ødelagte om de får et hardt kakk, noe sikkert mange har merket om de har mistet et i bakken. Jeg forsøker å alltid ligge epler / frukt / skjøre varer på siden, samtidig som jeg alltid sjekker eggepakkene for knuste egg (kan fort skje). Samtidig er det ikke alltid like lett, spesielt ikke når kunder har null forståelse for at tyngre varer skal helst først, ellers blir det fort "fullt" på siden. Verre er det når kunder handler masse, og istedenfor å begynne å pakke varer i poser så det går raskere for både dem og meg, så står de bare der og venter. Skjønner ikkeee.

--

En dame kom til meg i kassen og spurte om ølsalget var stengt. Jeg sa sa, det er det nok dessverre. Hun la en sekspakning på båndet, jeg tenkte automatisk at dette var øl og at da kunne hun ikke kjøpe den. Men "nei", sier hun, "det der er munkholm!".

*DUM*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest susidusi

En gang var jeg på et spisested. Jeg er ALLTID blid og hyggelig til folk som står bak kassa, men denne gangen ble jeg møtt med et surt tryne. Jeg sa jeg skulle ha stekte nudler med biffkjøtt, og før jeg rakk å si at det skulle være meny, så hadde kjerringa jammen meg slått inn hun. Da var det tydeligvis ingen vei tilbake, i følge henne. Hun ble møkksur (enda mer sur enn hun var i utgangspunktet), og sa at det ikke var mulig for henne å gjøre om slik at jeg fikk meny, men måtte heller kjøpe drikke i tillegg. Den var jo svindyr, så jeg orka faktisk ikke spise der i det hele tatt. Kjenner jeg er irritert på henne enda.

Så i dag, når jeg var på butikken for å kjøpe snus, hadde jeg litt dårlig tid. Gubben bak kassa hadde jo all verdens med tid, og starta en gjettekonkurranse med seg selv før han kikket på legitimasjonen min. "Skal vi seeee.. du er født i 199.... 3.. eller 2... nei, 1 kanskje...Hmmmm.."

"Jeg er født i 1992"

"Åh, men du skal jo være glad jeg spurte da. blablablbalbalba" Før han slo inn resten av varene. Er det mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg vet det ikke er de ansatte som har bestemt dette - så det er vel mer til sjefene. Men når en butikk yter ekstraservice som å pakke inn gaver eller montere på skjermbeskyttelse på mobiler (og bruker minst 5 minutter på det), eller sminke en kunde, eller forklare en kunde forskjellen på de 100 forskjellige hudkremene, så BØR de ha flere enn én ansatt i butikken. Med mindre de liker at kundene legger fra seg varene de hadde tenkt å kjøpe, for så å gå til konkurrenten... Ikke misforstå; jeg synes det er kjempeflott at de yter ekstraservice, men det er dumt at det skal ta 10 minutter å få betalt en vare når det kun er to foran deg i køen....

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariah

Samboeren min er veltrent og ser ganske bra ut, i dag da han skulle handle hamburgere hos Max (jepp, vi gjorde det lettvint i dag), spurte dama bak kassa:

"Skal du spise ALT det der?" (Han kjøpte en stor hamburger, en medium og to pommes frites.)

Vi skulle selvfølgelig dele på det, men altså, hva om han ville spise alt selv? :vetikke:

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det ikke er de ansatte som har bestemt dette - så det er vel mer til sjefene. Men når en butikk yter ekstraservice som å pakke inn gaver eller montere på skjermbeskyttelse på mobiler (og bruker minst 5 minutter på det), eller sminke en kunde, eller forklare en kunde forskjellen på de 100 forskjellige hudkremene, så BØR de ha flere enn én ansatt i butikken. Med mindre de liker at kundene legger fra seg varene de hadde tenkt å kjøpe, for så å gå til konkurrenten... Ikke misforstå; jeg synes det er kjempeflott at de yter ekstraservice, men det er dumt at det skal ta 10 minutter å få betalt en vare når det kun er to foran deg i køen....

Enig. jeg blir kjempestresset når jeg er alene i butikken og det er kø, og folk ønsker å få pakket inn gavene. Jeg vil ikke at folk skal måtte vente, men jeg MÅ jo pakke inn gavene om kundene ønsker det.

Samboeren min er veltrent og ser ganske bra ut, i dag da han skulle handle hamburgere hos Max (jepp, vi gjorde det lettvint i dag), spurte dama bak kassa:

"Skal du spise ALT det der?" (Han kjøpte en stor hamburger, en medium og to pommes frites.)

Vi skulle selvfølgelig dele på det, men altså, hva om han ville spise alt selv? :vetikke:

Det er bare frekt. Jeg hadde strena rett ut fra det stedet.

Vi var på Jensens Bøfhus i Oslo noe jeg hadde gleda meg skikkelig lenge til da jeg elsker biff. Kom dit og fikk bord og servitøren skal ta bestilling. Jeg sier hvilken biff jeg skal ha og før jeg får sagt at jeg vil ha fløtepoteter utbryter han "JA og da SKAL du ha bernaise og pomfritt til, ikke SANT??" og jeg svarte at nei jeg ønsket fløtepoteter og peppersaus.. og han fortsatte med et sukk og at "nei du skal vel ha pomfritt og bernaise det er mye lettere å lage til"... :sinnatagg:

ser det ut som om jeg bryr meg om hva som er lettest eller vanskeligst for kjøkkenet å lage når jeg skal bestille mat?? har man det på menyen så skal man fanken meg klare å lage det og.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en godt voksen kollega som noen ganger oppfører seg utrolig barnslig. For en stund siden gjorde jeg henne oppmerksom på at jeg hadde lite veksel i kassen. Hos oss er det kun låseansvarlige som har tilgang til vekslepengene.

Kollegaen min: Ja, det er lite veksel i alle kassene.

Meg: Vel, kan du fylle på?

Kollegaen: Vi har ikke noe veksel.

Meg: Har ikke vekterene vært her i dag?

Kollegaen: Nei

Meg: Ok, hva gjør vi da.

Kollegaen: Jeg kunne jo gått i banken og kjøpt veksel der, men jeg gikk sist gang. Så da skal egentlig noen andre gå.

Merk at begge de andre låseansvarlige var opptatt med noe viktig.

Meg: Hva gjør vi om vi går tom for veksel da?

Kollegaen: Da ber du dem betale med kort så klart.

Ja, så klart. Akkurat det burde jeg tenkt på, ser det for meg.

"Dessverre så kan du ikke betale kontant, for ingen har giddet å skaffe vekslepenger."

Altså det blir for dumt om man går tom for vekslepenger en fredags ettermiddag fordi kollegaen din ikke gidder å gå i banken.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sto som en idiot på jobb på lørdag og skjønte ikke hvorfor kunden såg så rart på meg, før han sa "unskyld, får jeg kvitteringen min også..?". Jeg ble forvirret og måtte spørre om jeg ikke gav han den i lag med pengene og fikk til svar at nei, det fikk han ikke. Jeg hadde åpnet kassen, tatt ut pengene og lagt kvitteringen ned i lag med 200-lappene :fnise: Woops!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg en fotsid kjole her en dag. For å ha noe å si mens jeg betalt begynte jeg å prate om hvor fin den var.

Butikkdama: Ja, den er fin på deg som er så lang.

Meg: :)

Hun: Jeg er ikke høy nok til å bruke sånne kjoler jeg.

Meg: Ånei....

Hun: Skulle ønske jeg var like høy som deg jeg

Meg: Eh.."Samboer", se på det her *peker på niknakk ved disken*

Hva i all verden skulle jeg svare? Det suste et par treffende svar gjennom hodet mitt, men høflig som jeg er holdt jeg klokelig kjeft

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg en fotsid kjole her en dag. For å ha noe å si mens jeg betalt begynte jeg å prate om hvor fin den var.

Butikkdama: Ja, den er fin på deg som er så lang.

Meg: :)

Hun: Jeg er ikke høy nok til å bruke sånne kjoler jeg.

Meg: Ånei....

Hun: Skulle ønske jeg var like høy som deg jeg

Meg: Eh.."Samboer", se på det her *peker på niknakk ved disken*

Hva i all verden skulle jeg svare? Det suste et par treffende svar gjennom hodet mitt, men høflig som jeg er holdt jeg klokelig kjeft

Jeg skjønte ikke helt.. Hun ga deg jo et kompliment, så hvorfor skulle du svare frekt tilbake? :klo:

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal en svare da når hun tredje gangen i løpet av ett minutt klager over at hun ikke er høyere?

Kjøp sko med høyde? Prøve å være fornøyd med den høyden hun har?

Det blir vanskelig. Jeg har ingen relasjoner til dette mennesket, og vet ikke hvilket svar som vil være passende. Uansett hva jeg hadde sagt kunne det blitt tatt dårlig imot.

Og jeg sa vel ingen sted at jeg ville være frekk mot henne, men jeg bruker en del humor i hverdagen - og det skal en virkelig være forsiktig med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg en fotsid kjole her en dag. For å ha noe å si mens jeg betalt begynte jeg å prate om hvor fin den var.

Butikkdama: Ja, den er fin på deg som er så lang.

Meg: :)

Hun: Jeg er ikke høy nok til å bruke sånne kjoler jeg.

Meg: Ånei....

Hun: Skulle ønske jeg var like høy som deg jeg

Meg: Eh.."Samboer", se på det her *peker på niknakk ved disken*

Hva i all verden skulle jeg svare? Det suste et par treffende svar gjennom hodet mitt, men høflig som jeg er holdt jeg klokelig kjeft

Hva skal en svare da når hun tredje gangen i løpet av ett minutt klager over at hun ikke er høyere?

Kjøp sko med høyde? Prøve å være fornøyd med den høyden hun har?

Det blir vanskelig. Jeg har ingen relasjoner til dette mennesket, og vet ikke hvilket svar som vil være passende. Uansett hva jeg hadde sagt kunne det blitt tatt dårlig imot.

Og jeg sa vel ingen sted at jeg ville være frekk mot henne, men jeg bruker en del humor i hverdagen - og det skal en virkelig være forsiktig med!

Hørtes ut her som om du hadde lyst til å svare frekt :)

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt fra Zakuros munn i dag:

Kunde: Jeg trenger ikke kvittering.

Zakuro: Den er grei!

*Tar i mot betaling.*

Zakuro: Kvittering?

Derp! :sprettoy:

Damn you, autopilot! :P

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var en dame som jobbet på Rema butikken "min". Jeg skulle kjøpe øl og hun begynner da å granske ansiktet mitt veldig før hun roper til en som satt i kassen over. "Jeg klarer ikke å se om hun er gammel nok". Hun får da beskjed om at hun må se på legget mitt. Så da lærte hun det. Hver gang jeg da kjøpte alkohol eller tobakk av denne damen måtte jeg vise leg. "Hver gang det samme vet du", begynte hun å si. Jeg ble jo ikke akkurat yngre :fnise:

Selv jobber jeg på et gatekjøkken og kan bli litt sliten i hodet etter en lang dag. Det kommer en eldre mann og bestiller potetstappe med en pølse, rekesalat og et pølsebrød. Jeg mikser sammen maten og setter det på disken foran han. "Værsågod, håper det smaker!" Mannen nærmest stikker nesa ned i maten og sier "er dette potetstappe??". Neida, det var lapskaus. Men pølse, rekesalat og brød til.... :klaske:

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt fra Zakuros munn i dag:

Kunde: Jeg trenger ikke kvittering.

Zakuro: Den er grei!

*Tar i mot betaling.*

Zakuro: Kvittering?

Derp! :sprettoy:

Damn you, autopilot! :P

Haha, det gjør alltid jeg også. Derfor gjør jeg følgende:

Kunde: ingen pose eller kvittering, takk!

Jeg: greit, men jeg kommer nok til å spørre likevel, beklager det!

*skanner inn varene mens jeg kun tenker på en ting: ikke spør om kunden skal ha pose eller kvittering!* Det fungerer halvparten av gangene ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Earth

Har en litt drøy en..

For litt siden hadde typen min vært litt for rask av seg under akten, så jeg dro til bensinstasjonen for å kjøpe en angrepille for sikkerhetsskyld.

I kassen møter jeg en ung gutt, jeg peker på den grønne esken som står i hylla bak han og sier at jeg skal ha den. Han gikk bort for å studere hva det var, og sier nokså høyt ut i hele butikken til sine kolleger, mens han vifter med denne esken i hånden: SE HER A GUTTA!!! EI SOM HAR VÆRT LITT UHELDIG ELLER??!!!!! NÅ SELGER VI VISST ANGREPILLER OGSÅ!!!

Jaha tenkte jeg, kunne ikke følt meg mindre der jeg stod...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har en kollega på jobb som etter mitt skjønn er litt mindre intelligent.

Vi hadde VELDIG lite 50-lapper en travel lørdag, så jeg sa til henne "Siden vi har så lite 50-lapper så prøver vi å spare på de, ok?"

"Jada," sier hun.

Vi står i hver vår kasse, og jeg blir oppmerksom på en liten diskusjon hun har med kunden sin.

Kunden: "Men kan jeg ikke få en femtilapp heller?" (Hun har fått småpenger tilbake i veksel.)

Kollega: "Nei, dessverre, vi har så lite femtilapper nå."

Kunde: "Ja, men jeg ser jo at du har femtilapper i kassa."

Kollega (ler): "Ja, men vi må spare på dem for vi trenger dem!"

Kunde: "Kanskje jeg trenger en femtilapp også?"

Kollega: "Beklager! Vi har så lite."

Kunden blir sur, men går til slutt.

Jeg: "Nekta du nettopp en kunde å få en femtilapp tilbake i veksel for noe hun har kjøpt?"

Kollega: "Ja?"

Jeg: "Hvem tror du vi sparer lappene til da? Oss selv? Nei, de er jo til kundene som har kjøpt noe her!"

:facepalm:

Å SPARE på lapper betyr bare at vi ikke gir til dem som skal ha uttak, og at vi prøver å spøre folk om de har mindre lapper eller småpenger - slik at vi slipper å gi f.eks. femtilappene igjen.. Om kunden IKKE har annet å betale med, skal han selvfølgelig få en femtilapp om vi har! :opplyser:

Og om man mot all formodning ikke vil gi bort femtilappene, så ta nå hvertfall å SKJUL dem lenger bak i kassa! Kan ikke stå med 4 femtilapper rett foran nesa på en kunde og nekte dem å få en.. :D

Jeg ble rett og slett FLAU!

Endret av asheraa12
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom inn i butikken og snakket på engelsk i telefonen, og det skal nevnes at jeg snakker ganske så flytende, så det har skjedd før at folk tror jeg er amerikansk. Når jeg kommer til kassa har tydligvis den ansatte fått med seg at jeg snakka engelsk på telefonen, og sier "hi, how may I help you"? Jeg svarer da på norsk: kan jeg få en skruf portion? Og han svarer "no problem!" og går og henter snusen. Han ser på meg og sier "Can i see your leg?" Hvor jeg svarer på norsk igjen at legitimasjon på engelsk heter ID, men at han godt kan snakke norsk til meg, for jeg snakker flytende norsk også. Han så da veldig forundret ut og tenkte lenge, før han ble helt rød i fjeset.

Jeg viste han legitimasjon, betalte og sa "have a nice day!"

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han ser på meg og sier "Can i see your leg?"

Da hadde jeg slengt beinet mitt opp på disken bare for å sjekke reaksjonen...

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg slengt beinet mitt opp på disken bare for å sjekke reaksjonen...

:skratte: ser det for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...