Gå til innhold

Dumme ting butikkansatte sier/gjør


Mamma1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Merker jeg blir mer og mer kritisk til kundeservice. Det har nok mye med at jeg selv har ganske mye erfaring som ansatt både på matbutikker, møbelbutikk, ferskvare og Felleskjøpet ;)

Her om dagen handlet jeg på en matbutikk jeg tidligere har jobbet på. Da jeg kom til kassen var det allerede to stykker som stod og ventet (disse stod og ventet da jeg kom inn i butikken 3-4 minutter tidligere). Den ansatte, som var en ung jente, stod og fant fram en pakke til en annen kunde. Jeg observerte henne litt, og så at hun tok seg god tid, for å si det sånn. Innen hun kom til kassen for å hjelpe neste kunde, så hadde køen vokst ganske mye bak meg.

Ettersom jeg har jobbet der selv før (men også fordi det er normal "service-skikk"), visste jeg at regelen er at når det er mer enn tre kunder i køen, så skal de ringe på noen andre som kan åpne en til kasse. Vi var sikkert ti stykker i køen, og hun viste ingen tegn til å ringe. Endte opp med at jeg spurte om hun ikke kunne ringe på hjelp, fordi køen var blitt ganske lang. Da så hun halvveis stygt på meg, også ringte hun på hjelp.

Kjente bare irritasjonen vokse mer og mer inni meg der hun satt og somlet mens køen ble lengre og lengre.. :sjenert:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

var på h&m i går for å kjøpe meg en bukse. Skulle egentlig spørre i kassen om de hadde en størrelse mindre, men når jeg kom bort dit var det to jenter bak der som ikke enset meg fordi de var så opptatt av seg selv.

- DUUUUU... du husker de der kjeksene vi spiste hos deg? var det oooost i de?

- Jaaaa det var det hihihiihihihi

- Ååååja jeg fant ikke riktig i butikken i går

- jeg kan vise deg når vi er ferdig jeg

- ååååå du er så gull!

Jeg stod helt oppe med disken der man skal betale, og det var TYDELIG at jeg ønsket hjelp.. Slengte fra meg buksa og gikk.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på Rema og kjøpte blant annet en melon her om dagen, i kassa gikk det omtrent sånn her.

Kassedame: Tar opp melonen og kikker på klistremerke hvor det står Piel de Sapo, sjekker i registeret og slår inn en Cantaloupe.

Meg: Det der er en Piel de Sapo, ikke Cantaloupe

Kassedame: Ååå ja! *Sletter og leter på nytt etter kode* Da er det sikkert en Galia!

Meg: Nei, det står kode på lappen der, 3101.

Kassedame: Neeei, jeg trur ikke det er den. Men det står ikke no kode her *Se ut som et ?*

Gikk og sjekka kilosprisen, jeg...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inspirert av posetråden på framsiden nå... Er en kvinne på remabutikken jeg handler på etter jobb om kveldene som irriterer vettet av meg pga posene. De første gangene spurte hun om pose, jeg sa ja og ingen pose kom. Måtte så "purre" på posene og fikk dem med ett sukk. Tenkte det var jeg som ikke hadde sagt ja høyt nok eller noe.

Nå har jeg handlet i denne butikken fast ganske så lenge og siden jeg er innom på kvelden er det veldig ofte hun sitter i kassen. Hun gir ALDRI fra seg posen på eget initiativ. Man må alltid "purre" på dem og da får man den slengt til seg med ett høyt sukk.... Værste av alt? Posene slås inn på kviteringen, så hun får med seg at du skal ha dem, hun bare klarer ikke gi dem til deg. Bagateller som irriterer vettet av meg, så nå går jeg aldri i hennes kasse om det er andre åpne.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caroline55

Hun gir ALDRI fra seg posen på eget initiativ.

Hahaha, dette er nøyaktig tilfelle ved en Spar-matbutikk i Bergen også! Damen og mannen som sitter i kassen gir ALDRI fra seg posen. Det er akkurat som at de VIL at man skal spørre etter den, slik at de kan vise litt makt :P Hahaha, uff men det er egentlig utrolig irriterende og frustrerende.

Særlig når de alltid spør om man skal ha pose i det man drar kortet, og man sier ja. Da bare ser de på neste kunde, i stedet for å faktisk dra frem posen. Det er også kleint for meg å bryte inn og spørre etter posen når de allerede har begynt å pipe inn varer for en annen kunde, da føler jeg det nesten som at jeg er den som forstyrrer!

Skjønner ikke at de ikke lærer av egne feil, når de sitter i den kassa hver eneste dag!! Kan ikke være SÅ vanskelig å optimalisere seg selv litt??

Burde nesten begynne å komme med sleivete kommentarer for å understreke meningen min, som at: "ja, så var det denna posen du alltid glemmer da", "nå må du ikke glemme å gi meg posen da", "du har visst ikke lært detta med å faktisk gi posen av deg selv enda du".

Men det ligger ikke helt i min natur :P

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hahaha, dette er nøyaktig tilfelle ved en Spar-matbutikk i Bergen også!

Hvilken? Minner litt om min, dvs, noen av dem som jobber der er slik av og til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inspirert av posetråden på framsiden nå... Er en kvinne på remabutikken jeg handler på etter jobb om kveldene som irriterer vettet av meg pga posene. De første gangene spurte hun om pose, jeg sa ja og ingen pose kom. Måtte så "purre" på posene og fikk dem med ett sukk. Tenkte det var jeg som ikke hadde sagt ja høyt nok eller noe.

Nå har jeg handlet i denne butikken fast ganske så lenge og siden jeg er innom på kvelden er det veldig ofte hun sitter i kassen. Hun gir ALDRI fra seg posen på eget initiativ. Man må alltid "purre" på dem og da får man den slengt til seg med ett høyt sukk.... Værste av alt? Posene slås inn på kviteringen, så hun får med seg at du skal ha dem, hun bare klarer ikke gi dem til deg. Bagateller som irriterer vettet av meg, så nå går jeg aldri i hennes kasse om det er andre åpne.

kan du linke meg til posetråden? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caroline55

Hvilken? Minner litt om min, dvs, noen av dem som jobber der er slik av og til.

En i nærheten av Puddefjordsbroen :P

Er det den du tenkte på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caroline55

Begynte å ta med egne poser jeg. :P

Ikke dumt! :P

Har med meg skolesekk innimellom og stapper varene oppi der.

Men pleier bruke de posene til å ha i søplekassa på hybelen, så trenger noen av de innimellom :P

Har du også følt deg beglodd i butikken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du også følt deg beglodd i butikken?

Eh, som mann i en butikk som har et studenthjem som nærmeste nabo er det nok stor fare for at det er jeg som har beglodd deg. Beklager!

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caroline55

Eh, som mann i en butikk som har et studenthjem som nærmeste nabo er det nok stor fare for at det er jeg som har beglodd deg. Beklager!

Nei, tror ikke det er deg altså. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er moro, er at de nå alltid spør om jeg vil ha pose, og av og til legger frem en uten å spør. Selv de som kjenner meg igjen. Og selv om jeg tydelig har med min egen.

Endret av Singha
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Caroline55

Det som er moro, er at de nå alltid spør om jeg vil ha pose, og av og til legger frem en uten å spør. Selv de som kjenner meg igjen. Og selv om jeg tydelig har med min egen.

Haha, uff! Skal ikke være lett. Man må altså ha med egen pose for å få pose :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle kjøpe oppvaskmaskin på Elkjøp, viste akkurat hvilken og gikk rett bort til den. En mann kommer bort å spør om han kan hjelpe meg.

Jeg: Ja, jeg vil ha den oppvaskmaskinen der.

Han: Neinei, du må ha denne er (peker på en dyrere ved siden av)

Jeg: Nei, jeg skal ha den der.

Han: Nei, du må ha denne her (peker fortsatt på den dyre ved siden av)

Jeg: Ehh..nei, jeg skal ha den der (peker på den jeg vil ha) er du tom for den kanskje?

Han: Nei, vi har den på lager.

Jeg: Ja, da skal jeg ha en slik.

Han: Nei. Du må ha en slik (peker fortsatt på den dyre)

Og slik sto vi i lenge. Jeg prøvde å forklare at nei, jeg vil ikke ha den andre, den er dyrere og jeg har ikke penger. Den jeg vil ha er bra nok for meg. Osv, men han sto på sitt.

Til slutt måtte jeg bare gå, det ble for pinlig. Gikk tilbake etter en halvtime og fikk snakke med en annen person. Da fikk jeg kjøpe oppvaskmaskinen uten problemer.

Noe lignendes opplevde jeg da jeg skulle kjøpe pc. Jeg hadde ikke så veldig mye å rutte med, men siden jeg bare skulle bruke den til litt surfing og skolearbeid så ville jeg ha en rimelig. Hadde med meg en skikkelig datanørd som skulle gi meg råd om hva jeg skulle kjøpe for å få mest mulig ut av pengene. Heldigvis var det .noen utstillingsmodeller til salgs og jeg fant ut at den billigste av de var bra nok. Da en elkjøp ekspeditør kom bort og skulle hjelpe prøvde han ganske hardt å få meg til å kjøpe den dyreste.. Han virket ganske sur da han ikke fikk viljen sin..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Skulle kjøpe tomater her om dagen, og la merke til at den ene boksen med cherry-tomater inneholdt mye grønn pels.. Æsj.

Uansett, tok med boksen til kassen da jeg skulle betale, og prøvde å si fra..

Tre minutter senere: "Åjaaa, de er mugne ja!"

Dette var etter mye frem og tilbake, der jeg prøvde å fortelle at "nei, jeg skal ikke ha de" og "nei, jeg legger jo ikke de der tilbake.. nei, jeg skal ikke ha de!".

Jobber forresten i butikk selv, og merker jo at hjernen tar pause innimellom når jeg står i kassa :fnise:

"Vil du ha en pose?" -mens jeg gir kunden posen med varene inni.

"God heeeeelg!" - det er torsdag.

"200 kr, takk" - fordi jeg ser at kunden holder en 200-lapp i hånda.

"Om den bruker papir? Om jeg kan pakke den inn mener du? Ja, klart jeg kan! Hæ? Bruker? Papir? Batterier?! Åååh.."

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer meg over butikkansatte som kaster/slenger epler og slike skjøre ting nedover båndet. Jeg hadde smilt litt bredere om de hadde vært forsiktig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...