Gå til innhold

Dumme ting butikkansatte sier/gjør


Mamma1

Anbefalte innlegg

Hehe, gjorde selv noe teit på jobb i dag:P Vi har jo sånne skille-pinner kundene bruker til å skille varene sine når de legger dem på båndet. Og jeg skulle to ta en sånn pinne og legge den vekk for å begynne på en ny kunde. Hiver den vekk sammens med de andre pinnene og setter i gang. Så ser jeg kunden min blir litt rar i fjeset, så jeg titter tilbake på pinnen jeg nettopp la bort. Det var ikke en pinne, det var agurken hans! :hoho:

Damn you, autopilot!:P

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, gjorde selv noe teit på jobb i dag:P Vi har jo sånne skille-pinner kundene bruker til å skille varene sine når de legger dem på båndet. Og jeg skulle to ta en sånn pinne og legge den vekk for å begynne på en ny kunde. Hiver den vekk sammens med de andre pinnene og setter i gang. Så ser jeg kunden min blir litt rar i fjeset, så jeg titter tilbake på pinnen jeg nettopp la bort. Det var ikke en pinne, det var agurken hans! :hoho:

Damn you, autopilot! :P

Den agurken er en snik og later som den er en kundeskiller ganske ofte den! :fnise:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på en Kiwi med brødrene mine denne julen og skulle kjøpen inn litt brus, godis og øl. Når vi har hentet alt, stiller jeg meg i kassen og de står bak meg og snakker med hverandre. Jeg var ikke helt sikker på om jeg hadde glemt noe, så jeg ser meg litt rundt. Men jeg synes det ble litt stille bak kassa (hørte ingen pipelyder) og da snur jeg meg for å se på hva kassamannen driver med. Der sitter han bare å glor på meg og først når jeg hever øyenbrynene og sier "ja?", begynner han og slå inn varene. Men så kommer vi til ølen og da ble alt veldig vanskelig.

Først ser han bare på meg lenge....til det blir pinlig. Og så sier han at brødrene mine må vise leg (de står nå og pakker ned varer nederst i kasseområdet. Jeg får de til å vise leg men synes det er litt merkelig. Og når de har gjordt det, vil han se min også. Og jeg har selvfølgelig glemt det hjemme, så jeg sier at jeg faktisk er 33. Og da kommer det fra ham : "ja, jeg ser jo det nå"

Jeg bare what the fudge!!!

Men har vært der i ettertid også og det viser seg at han er nok en mindre begavet liten fyr, så han var ikke frekk, bare litt......redusert :overrasket:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest barista

Jeg jobber deltids på det senteret selv. Der kan en faktisk gå rundt frem til klokka 9 hvis det er det som trengs for å bli ferdig før alarmen går.

Og når penger skal telles, terminal skal avstemmes, og penger skal droppes så må det mer enn 10 minutter til.

Så akkurat det var nok ikke grunnen.

Har selv jobbet på senter, hvor vi hadde maksimalt 15 min utover stengetid til å telle, stemme av kasser/bank, legge i safe poser, å lukke og komme oss ut.

Så det vet jeg stemmer.

Selv om du opplevde det på den ene butikken du jobbet, kan det tenkes at andre steder opptrer ulikt. Så det kan faktisk tenkes at det var grunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaaa var på oppdrag for å kjøpe en pakke telys, og noen enkle kubbelys på Nille. Førte regnskap i hodet og visste det ville komme på akkurat 199 kr til sammen. Var ei ny jente som sto i kassa, tror hun var litt småstressa men hun slo ihvertfall inn alt helt feil, så numrene på skjermen derP Tils slutt hadde hun klart å slå inn 1199 kr. Jaja tenkte jeg, det var jo såå obvious feil, men så sa hun "Ja det blir 1199 kr"...Jeg var litt overraska inne i meg , ikke pga prisen men fordi hun presterte å tro selv at et bar kubbelys på salg og en pakke telys fra Nille skulle komme på 1199 :P Så jeg sa litt forsiktig.."ja det var jo litt i dyreste laget da...:P" Så forklarte jeg henne prisene, men på andre forsøk så det ut til at hun fikk samla seg litt ^^, Ble ikke sur ellernoe, jeg tenker av og til når man er ny på jobb kan det gå litt i surr xD

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en til. Jeg skulle kjøpe to varer, men før meg i køa sto en som hadde en vare han skulle vite prisen på. Han sier han kun vil vite pris, men dama svarer "det blir 299, takk." Han mumler takk og går bare tilbake med varen. Så slår hun inn mine varer og sier prisen. Jeg syntes det var litt dyrt, men tenkte jeg sikkert hadde sett feil pris på hylla et sted. Det var julegaver, så jeg skulle ha dem uansett. Så ser jeg med en gang på kassalappen at hun slo inn varen hun prissjekka for han før meg. Når jeg sier at hun har gjort en feil og at den ikke var min, presterer hun å krangle i mot og påstå hardnakket at det var den. Selv om jeg minnet henne på om han før meg. Hun ga seg etter at den andre ansatte tittet i posen min og bekreftet at jeg ikke hadde varen, og da kom det at hun var enig i at hun kan ha sett at tilsvarende vare ble prissjekket rett før, og at min historie om at den ble satt på plass virket sansynlig. Så brukte vi ytterligere femten minutter på debatt om tilgodelapp, før jeg fikk refusjon i form av kontanter. Jeg bruker ikke den butikken igjen.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at mange her skriver om uheldige episoder der de selv var kunde i butikken... Jeg er ansatt i butikk og er veldig klar over mange av de "dumme" tingene jeg gjør... Har lest denne tråden en stund, og endelig tatt mot til meg nå.

For et par år siden, like før jul, kom det en liten gutt inn i butikken til meg. Han var kanskje 8 år eller noe rundt der... Hadde med seg sine egne penger og ville kjøpe gave til mamma og pappa. Han hadde ikke helt nok penger men jeg forsto ikke dette. Han dreiv å spurte om prisen på muffinsjernet han ville gi dem. Jeg fortalte denne og han løp ut. Da hadde han funnet foreldrene på senteret og lånt de kronene han manglet (ti kroner eller noe). Jeg syns fremdeles at jeg burde forstått hva han ville, slik at jeg kunne vært snill og slått av de kronene til ham... Følte meg som ei sur gammel kjerring...

Hadde også en kunde forrige uke som lurte på om krydderet vi solgte var ferskt. Hva svarer man da? Det er jo tross alt tørket, men ferskt krydder kalles vel gjerne urter?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ikke så dumt egentlig, men kom på når jeg leste litt her i tråden noe som har skjedd meg ved flere anledninger: på Deli de Luca har de jo både rosinboller og sjokoladeboller og jeg skjønner at det kanskje ikke er så enkelt å se forskjell på dem alltid, men jeg har flere ganger spurt om rosinboller og fått beskjed om at "det er vi desverre helt utsolgt for" selv om jeg innbiller meg at jeg ser dem rett foran nesa mi. "Ok, da tar jeg sjokoladeboller isteden" har jeg svart og kjøpt en pose med 3 sjokoladeboller. Så kommer jeg ut, tar en bit også er det rosinboller ;) Det har skjedd maange ganger. Ikke misforstå, det er ikke så idiotisk eller dumt, men litt morro at de blingser så voldsomt så ofte. Jeg er ikke typen som går tilbake og sier at "se her, dere er visst ikke utsolgt for rosinboller, bare sånn til info" ;) men burde kanskje, hehe.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så dumt egentlig, men kom på når jeg leste litt her i tråden noe som har skjedd meg ved flere anledninger: på Deli de Luca har de jo både rosinboller og sjokoladeboller og jeg skjønner at det kanskje ikke er så enkelt å se forskjell på dem alltid, men jeg har flere ganger spurt om rosinboller og fått beskjed om at "det er vi desverre helt utsolgt for" selv om jeg innbiller meg at jeg ser dem rett foran nesa mi. "Ok, da tar jeg sjokoladeboller isteden" har jeg svart og kjøpt en pose med 3 sjokoladeboller. Så kommer jeg ut, tar en bit også er det rosinboller ;) Det har skjedd maange ganger. Ikke misforstå, det er ikke så idiotisk eller dumt, men litt morro at de blingser så voldsomt så ofte. Jeg er ikke typen som går tilbake og sier at "se her, dere er visst ikke utsolgt for rosinboller, bare sånn til info" ;) men burde kanskje, hehe.

Sjokoladebollene er vel dyrere også, så du taper jo penger på å ikke gå tilbake å si fra?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i en klesbutikk en gang og fant en shorts jeg likte. Gikk bort til frøkna som jobbet der og spurte om det var greit jeg prøvde den. Dama var dritsur, målte meg med blikket og sa "ja, men jeg tror ikke den passer deg". :hakeslepp:

Velger å tro at det var ment godt, men komboen henge med geipen og si noe sånt var kanskje ikke helt heldig. Shortsen satt forøvrig som et skudd, men gadd ikke handle noe hos henne.

Endret av blabla-
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på en klesbutikk, og skulle kjøpe et par strømpebukser. Så sier damen i kassen "du får 2 for prisen av 3 hvis du vil det?"

Jeg stusser litt, syntes ikke det var et meget godt tilbud, men skjønte jo fort at hun bare hadde forsnakket seg. Så lo vi godt begge to. Det hadde nok vært en litt lang dag på jobb for henne, gitt!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokoladebollene er vel dyrere også, så du taper jo penger på å ikke gå tilbake å si fra?

Bollene på Deli de Luca har samme pris :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke så dumt egentlig, men kom på når jeg leste litt her i tråden noe som har skjedd meg ved flere anledninger: på Deli de Luca har de jo både rosinboller og sjokoladeboller og jeg skjønner at det kanskje ikke er så enkelt å se forskjell på dem alltid, men jeg har flere ganger spurt om rosinboller og fått beskjed om at "det er vi desverre helt utsolgt for" selv om jeg innbiller meg at jeg ser dem rett foran nesa mi. "Ok, da tar jeg sjokoladeboller isteden" har jeg svart og kjøpt en pose med 3 sjokoladeboller. Så kommer jeg ut, tar en bit også er det rosinboller ;) Det har skjedd maange ganger. Ikke misforstå, det er ikke så idiotisk eller dumt, men litt morro at de blingser så voldsomt så ofte. Jeg er ikke typen som går tilbake og sier at "se her, dere er visst ikke utsolgt for rosinboller, bare sånn til info" ;) men burde kanskje, hehe.

Det er ikke så veldig stor forskjell på rosin- og sjokoladeboller, og når de ligger slik at det er enkelt for kundene å se, men ikke ansatte, så hender det at det glipper litt! Jeg har nok gjort samme feil mange ganger uten å være klar over det. Vi mener jo ikke noe vondt med det, men det er virkelig vanskelig å se hva man har igjen når de ligger i den runde greia :) hilsen x-deliansatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i en klesbutikk en gang og fant en shorts jeg likte. Gikk bort til frøkna som jobbet der og spurte om det var greit jeg prøvde den. Dama var dritsur, målte meg med blikket og sa "ja, men jeg tror ikke den passer deg". :hakeslepp:

Velger å tro at det var ment godt, men komboen henge med geipen og si noe sånt var kanskje ikke helt heldig. Shortsen satt forøvrig som et skudd, men gadd ikke handle noe hos henne.

Jeg har sett andre skrive noe tilsvarende, og bruker bare din historie som et eksempel. Jeg skjønner at det er en kjip situasjon, men det er jo ikke slik at pengene for shortsen går i hennes lomme, da. Dette forstår jeg bare ikke. Kjipt å ikke kjøpe noe man liker bare fordi ekspeditøren oppfører seg slik, syns jeg. Jeg hadde kanskje gått og vist hvordan shortsen så ut, kjøpt den og ferdig med det :)

Når det er sagt, ble jeg en gang overrumplet av en ekspeditør i en butikk i Bergen som tok fullstendig av. Hun ønsket så gjerne at jeg skulle prøve ei dongeribukse i butikken, og ville se hvordan den satt på. Hun mente at den var helt "PÆRFEKT" for meg, og at den burde jeg absolutt kjøpe. Jeg var rett og slett gal hvis jeg ikke kjøpte den, sa hun. Jeg syntes ikke det var noe spesielt med buksa, og følte nesten dårlig samvittighet for hennes del da hun ble skuffet og nesten sur da jeg gikk ut uten å kjøpe den :laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fantomina:

Jeg tenkte vel først og fremst på at det blir mer stress for min egen del om jeg finner noe jeg liker... Men det sistnevnte argumentet ditt gjør at jeg nå forstår hvorfor folk lar være å handle hos ufine ekspeditører. Takk for forklaringen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett andre skrive noe tilsvarende, og bruker bare din historie som et eksempel. Jeg skjønner at det er en kjip situasjon, men det er jo ikke slik at pengene for shortsen går i hennes lomme, da. Dette forstår jeg bare ikke. Kjipt å ikke kjøpe noe man liker bare fordi ekspeditøren oppfører seg slik, syns jeg. Jeg hadde kanskje gått og vist hvordan shortsen så ut, kjøpt den og ferdig med det :)

Joa. Men hvis man for eksempel er på en restaurant og opplever elendig service der tror jeg det ytterst få som gidder spise der igjen nettopp på grunn av at man har hatt en dårlig opplevelse der fra før og assosierer stedet med dårlig service. Sånn er det hvertfall for meg:) Er selvfølgelig klar over at pengene ikke går rett i lomma på ekspeditøren. Men ellers enig med deg! :)

Dessuten var dette en shorts som jeg kunne kjøpt(og kjøpte) i andre butikker også.

Endret av blabla-
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg hadde gjort noe av det jeg har lest her hadde jeg fått sparken for lenge siden :ler: som butikkansatt er jeg opptatt av at kunden skal få best mulig service og ønske å komme igjen, men ser det er mange andre butikkansatte som trenger litt manerer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...