Gå til innhold

Dumme ting butikkansatte sier/gjør


Mamma1

Anbefalte innlegg

Gjest Spiderpig

Igår følge jeg meg som verdens dummeste ansatt.

Hadde slukket og lukket og satt med oppgjøret når jeg plutselig hørte "halloooooo?! Er det noen her??!! Halloooo?!"

Da hadde jeg jaggu meg slukket alle lys i 2.etasje mens en kunde var der. Så ikke vedkommende da hun sto litt bortgjemt og det var ingen biler heller så da leitet jeg jo ikke etter kunder.

Guri så flau jeg var altså. Kunden bare lo heldigvis, men tror jeg vil dobbelt og trippeltsjekke fra nå av :ler:

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Spiderpig

Haha :ler: Godt hun fant deg før du reiste og slo på alarm og sånt da.

Vi har ikke alarm, men jeg hadde nok låst hu inne om hun ikke hadde ropt med en gang. :ler:

Hun var innom idag og kjøpte det hun skulle ha! :) Og lo litt igjen.

Endret av Spiderpig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var i det minste en særs effektiv måte å få ut en av disse som går rundt i butikken etter stengetid!

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har leiebil for tiden, dieselbil ifølge utleier. Jeg skulle fylle drivstoff idag, og det jammen bra at noen har funnet på å lage dieselpumpen så stor at den ikke går inn i en bensintank! Hvis ikke hadde jeg nok ikke kunnet kjøre på jobb etterpå.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Faerunpedia

Kanskje ikke noe dumt, men litt morsomt. Var i butikken med en venninne og kjøpte to pakker toalettpapir. Mannen bak kassen: "Har du diare?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest susidusi

Vi har leiebil for tiden, dieselbil ifølge utleier. Jeg skulle fylle drivstoff idag, og det jammen bra at noen har funnet på å lage dieselpumpen så stor at den ikke går inn i en bensintank! Hvis ikke hadde jeg nok ikke kunnet kjøre på jobb etterpå.

Hahah... Been there done that! Bortsett fra at jeg klarte å tvinge inn diesel for 12 kroner før jeg skjønte hva jeg dreiv med da.

Da jeg gikk inn for å fortelle hva jeg hadde gjort, så så han gamle fyren bak kassa bare på meg og sa "ja, sånn går det når kvinnfolk skal styre med bil"

Kjente jeg ble litt forbanna, for jeg hadde virkelig ikke peiling. Men han nekta å hjelpe meg, så jeg måtte spørre en tilfeldig kunde som var der inne, og han fortalte meg hva jeg skulle gjøre. Tror han fyren på Esso var litt bitter på kvinner jeg. Hihi

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte to butikkansatte på Kiwi krangle her forleden. Hun ene satt i kassa og hun andre gikk mot lageret (som er på et stykke unna), og de ropte til hverandre på veien. Så vidt jeg fikk med meg kranglet de om å bytte vakter eller hvem som skal ha fri når eller noe sånt. Jeg var riktignok den eneste i den delen av butikken på det tidspunktet, men fortsatt ganske urpoft av dem.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Moren min vurder å gå over til apple, så vi dro til Eplehuset. Etter å ha vært i butikken en stund kom det endelig en jente bort for å hjelpe oss. Mamma begynner med å si at hun skal ha telefon, iPad og laptop, og lurer på om det var mulig å få en bra pakkepris. Det viste seg å være heeeelt umulig. Det var faktisk kunder som kjøpte myyyyye mer enn det, og de fikk heller ikke rabatt, for apple gjør rett og slett ikke sånn. Fra da av holdt hun en utrolig nedsettende tone.

Mamma fortsetter med å si at hun hadde vært på Expert og sett at det var billigere der, men kom hit fordi hun ønsket seg litt ekstra service, og mulighet til å få hjelp når hun sto fast. Dette var visst heller ikke så enkelt. De kunne svare på enkle spørsmål i butikken, men utover det måtte hun betale for kurs eller konsulenttimer.

Så da spurte jeg hva man egentlig fikk for å kjøpe på Eplehuset heller enn på Expert, da det tross alt kostet en del mer der. Nei, hadde vil lyst til å handle på Expert så skulle hun for all del ikke prøve å stoppe oss. Men det var da nok av folk som var villig til å betale ekstra for servicen man fikk på Eplehuset, og selv ville hun aaaaldri handlet på Expert.

Vi takket for oss og gikk.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke noe dumt, men litt morsomt. Var i butikken med en venninne og kjøpte to pakker toalettpapir. Mannen bak kassen: "Har du diare?"

Jeg synes ikke denne kommentaren var morsom, bare frekk.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren min vurder å gå over til apple, så vi dro til Eplehuset. Etter å ha vært i butikken en stund kom det endelig en jente bort for å hjelpe oss. Mamma begynner med å si at hun skal ha telefon, iPad og laptop, og lurer på om det var mulig å få en bra pakkepris. Det viste seg å være heeeelt umulig. Det var faktisk kunder som kjøpte myyyyye mer enn det, og de fikk heller ikke rabatt, for apple gjør rett og slett ikke sånn. Fra da av holdt hun en utrolig nedsettende tone.

Mamma fortsetter med å si at hun hadde vært på Expert og sett at det var billigere der, men kom hit fordi hun ønsket seg litt ekstra service, og mulighet til å få hjelp når hun sto fast. Dette var visst heller ikke så enkelt. De kunne svare på enkle spørsmål i butikken, men utover det måtte hun betale for kurs eller konsulenttimer.

Så da spurte jeg hva man egentlig fikk for å kjøpe på Eplehuset heller enn på Expert, da det tross alt kostet en del mer der. Nei, hadde vil lyst til å handle på Expert så skulle hun for all del ikke prøve å stoppe oss. Men det var da nok av folk som var villig til å betale ekstra for servicen man fikk på Eplehuset, og selv ville hun aaaaldri handlet på Expert.

Vi takket for oss og gikk.

Tror eplehuset hadde blitt glad for en liten mail om dette, gjerne med sammenligning av prisene og noen strofer om hvor i alle dager den ekstra servicen de tilbyr har gjemt seg. Hadde jeg sagt til mine kunder at de kunne handle på sparkjøpt for alt jeg brydde meg og at det var mer enn nok av folk som vil betale noen kroner ekstra for den servicen de får på "mitt" parfymeri, så hadde jobben min hengt i en tynn tynn tynn tråd.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg og mamma var på expert og så på ny tlf, vi ble ståene og vente på hjelp, det var 1 annen kunde i butikken og 2 som jobba der, vi sto og venta lenge(30min), og plutselig kommer en mann bort til oss, "trenger dere noe hjelp?" vi svarte "ja det gjør vi, vi skulle hatt en ny mobil" mannen svarte "det var synd, for vi stenger nå" samme skjedde dagen etter. dro på elkjøp og handla i stede for, der fikk vi til og med sjokolade:D

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren min vurder å gå over til apple, så vi dro til Eplehuset. Etter å ha vært i butikken en stund kom det endelig en jente bort for å hjelpe oss. Mamma begynner med å si at hun skal ha telefon, iPad og laptop, og lurer på om det var mulig å få en bra pakkepris. Det viste seg å være heeeelt umulig. Det var faktisk kunder som kjøpte myyyyye mer enn det, og de fikk heller ikke rabatt, for apple gjør rett og slett ikke sånn. Fra da av holdt hun en utrolig nedsettende tone.

Mamma fortsetter med å si at hun hadde vært på Expert og sett at det var billigere der, men kom hit fordi hun ønsket seg litt ekstra service, og mulighet til å få hjelp når hun sto fast. Dette var visst heller ikke så enkelt. De kunne svare på enkle spørsmål i butikken, men utover det måtte hun betale for kurs eller konsulenttimer.

Så da spurte jeg hva man egentlig fikk for å kjøpe på Eplehuset heller enn på Expert, da det tross alt kostet en del mer der. Nei, hadde vil lyst til å handle på Expert så skulle hun for all del ikke prøve å stoppe oss. Men det var da nok av folk som var villig til å betale ekstra for servicen man fikk på Eplehuset, og selv ville hun aaaaldri handlet på Expert.

Vi takket for oss og gikk.

Å kjære tid! Har handlet mye på eplehuset selv, kjenner flere som jobber der og vet at de er opptatt av god service og jeg har alltid fått masse hjelp i butikk!

Skikkelig dumt og uproft av denne selgeren! Hadde sendt en Mail å klaget.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Novacane

Jeg og kjæresten var i klesbutikk fordi han skulle kjøpe seg et nytt belte. Mannen bak kassa sier "Jeg blir alltid litt mistenksom når kjærestepar kommer innom og kjøper belter" .. ?? Tror kanksje han prøvde å være morsom, jeg så ikke helt humoren i det, haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og kjæresten var i klesbutikk fordi han skulle kjøpe seg et nytt belte. Mannen bak kassa sier "Jeg blir alltid litt mistenksom når kjærestepar kommer innom og kjøper belter" .. ?? Tror kanksje han prøvde å være morsom, jeg så ikke helt humoren i det, haha

Jeg gjør.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg og mamma var på expert og så på ny tlf, vi ble ståene og vente på hjelp, det var 1 annen kunde i butikken og 2 som jobba der, vi sto og venta lenge(30min), og plutselig kommer en mann bort til oss, "trenger dere noe hjelp?" vi svarte "ja det gjør vi, vi skulle hatt en ny mobil" mannen svarte "det var synd, for vi stenger nå" samme skjedde dagen etter. dro på elkjøp og handla i stede for, der fikk vi til og med sjokolade:D

Fikk omtrent samme svar på Expert da vi kom innom for å reklamere på en tv. Det var 40 minutter til de stengte, men damen i kassen sukket tungt og sa "det er ikke så smart å komme med dette nå som vi stenger snart, og dessuten er vi ikke så mange på jobb i dag" Javelja....beklager at vi er til bry, da...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg og kjæresten var i klesbutikk fordi han skulle kjøpe seg et nytt belte. Mannen bak kassa sier "Jeg blir alltid litt mistenksom når kjærestepar kommer innom og kjøper belter" .. ?? Tror kanksje han prøvde å være morsom, jeg så ikke helt humoren i det, haha

Frekkas...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet i butikk i alle år og felles for alle stedene jeg har jobbet er at sjefene har vært veldig nøye på 3 ting; god kundeservice, SMIL, og hold butikken ryddig og oversiktlig.

Og så lurer jeg veldig på om det bare er mine sjefer som har vært nøye på dette for jeg synes det er helt sjukt mange butikker med DÅRLIG service.

Ta f.eks carlings i byen hvor jeg bor. Virker som det som teller mest for å få jobb der er å være så overlegen som mulig. Har ved flere anledninger gjort venninner oppmerksom på det samme. Prøv og gå forbi de ansatte der inne, de ser ikke på deg engang:-S

Og så har vi vero moda, hvor det er så rotete året rundt at jeg heller velger å sjekke nettbutikken deres enn å stikke innom butikken.

Sist jeg var der hadde de salg. Salgsstativene så helt jævlig ut, folk hadde bare slengt klær oppå stativet og gjorde noen et tappert forsøk på å bla gjennom klærne ramlet det mssse klær av hengerne og på gulvet.

Uansett..det var ca 1 time til stengetid,butikken så ut som et h*****, det var nestwn ingen kunder der. Jeg som selv jobber i butikk hadde sett på dette som en gylden mulighet til å rydde opp i salgsstativene, sortere og gjøre det pent til nestemann kom på jobb dagen etter.

Og hva gjorde de 2 ansatte som var der? Jo, de hang henslengt over kassadisken og babla:-S Javel liksom..ikke rart det går dårlig for den butikken.

På zara står alltid hun som jobber på kveldstid og tekster på tlf sin hver gang jeg går forbi. Har lyst til å stikke hodet inn i butikken og si "lite kunder i dag eller? HMM lurer på hvorfor....."

Og lindex..ei gammel kjerring som sikkert har jobba der i 50 år snart. Så sur og snerpete, gidder ikke si hei engang. Blir nesten deprimert av å handle hos henne.

Jeg bare lurer på hva sjefene i disse butikkene når de ansetter så tafatte folk.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det var ganske dumt av ekstrahjelpen vår å gå en time før arbeidstiden hans var over. Han visste hvor lenge han skulle jobbe, så han tok ikke feil av tiden. Det kan jo være han hadde en avtale med sjefen om at det var ok, men da kunne han jo i det minste sagt i fra til oss andre at han gikk. Særlig siden vi var underbemannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det var ganske dumt av ekstrahjelpen vår å gå en time før arbeidstiden hans var over. Han visste hvor lenge han skulle jobbe, så han tok ikke feil av tiden. Det kan jo være han hadde en avtale med sjefen om at det var ok, men da kunne han jo i det minste sagt i fra til oss andre at han gikk. Særlig siden vi var underbemannet.

Dette minner meg om en lagerjobb jeg hadde engang hvor jeg egentlig aldri fikk beskjed om når jeg skulle møte opp. Jeg var utleid fra mitt egentlige firma av forskjellige grunner (arbeidsmengde osv og firmaet mitt samarbeidet en del med dem uansett). Jeg ble hentet første dagen (hadde ikke lappen da) og møtte i ettertid opp til samme tid. Første buss gjorde at jeg kom frem omtrent til det tidspunktet. I ettertid fant jeg ut at alle var sure på meg og hadde klaget til min sjef om det. Ingen sa noe til meg... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...