Gå til innhold

100% boligfinansiering


Tussi!

Anbefalte innlegg

Noen som kjenner til noen banker som gir 100 % finansiering på boliglån.

Ikke førstehjemslån.

På de fleste nettsider står det kun opptil 80%...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Deception

Jeg vil anta at de fleste banker ikke engang gir 100% på førstehjemslån i disse tider, med sterk økonomisk turbulens. Og generelt gav vel ikke bankene 100% finansiering til bolig tidligere heller, unntatt ved førstehjemslån.

*edit* Fornøyd nå, Fru Fomle? ;)

Endret av Deception
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om folk som har fått 100% finansiering på ikke-førstehjemslån tidligere.

Men i dagens marked tviler jeg på at man får det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig man kan få deler av lånet i Husbanken om man kvalifiserer. Men jeg har lest at vanlige banker er skeptiske til å finansiere resten av et lån når summen er 100%, spesielt nå selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 100% i dag uten førstehjemslån, så jeg vet at det er mulig.

Fint om de som eventuelt vet om noe kan svare ;)

Husbanken er ikke aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 100% i dag uten førstehjemslån, så jeg vet at det er mulig.

Fint om de som eventuelt vet om noe kan svare ;)

Husbanken er ikke aktuelt.

Nei, du vet at det VAR mulig da du fikk dette lånet. Det er en litt annen situasjon nå for tiden enn det var for noen år siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, du vet at det VAR mulig da du fikk dette lånet. Det er en litt annen situasjon nå for tiden enn det var for noen år siden...

Selvfølgelig. Ellers hadde jeg da virkelig ikke spurt her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anta at de fleste banker ikke engang gir 100% på førstehjemslån i disse tider, med sterk økologisk turbulens. Og generelt gav vel ikke bankene 100% finansiering til bolig tidligere heller, unntatt ved førstehjemslån.

Økologisk turbulens? Den var ny. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv 100% boliglån i Gjensidige, men tror vi fikk det pga av tilhørighet til arbeidstakerforening. Mange steder har de gode avtaler for de som er medlem av diverse, så om du er medlem et sted kan det være lurt å sjekke hvilke avtaler de har.

Tidligere fikk vi 100% i DNBNOR, men ville ikke valgt de nå uansett....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste bankene kan fortsatt gi 100% finansiering, men det krever at du har god øonomi og muligens også at du kan stille ekstra sikkerhet.

De er nok mer restriktive til dette i dag enn for noen måneder siden.

Tror imidlertid det er mer fruktbart å ta en ringerunde til noen banker enn å spørre her....

Se feks på finansportalen.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg TROR de fleste nå krever sidesikkerhet for de siste 20% (altså kausjonist som kan stille egen bolig som sikkereht). Du får ta ringerunden. Jeg fikk lån i Fornebubanken etter å nesten ha blitt ledd av i Postbanken (der jeg hadde lån sist, men mye mindre). Jeg hadde egenkapital da, men er alenemor og ba om litt i overkant av hva som anbefales (vi lever veldig nøkternt, men bankene bruker jo SIFO).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...