Gjest Frøken Grr Skrevet 26. november 2008 #1 Skrevet 26. november 2008 Jeg er i perioder utrolig irritert på alt mulig. Det kan være kollegaer som slafser, snakker med mat i munnen eller harker opp slim (!) Det kan være med trafikk-kanter som røyker eller underholder hele trikken med musikken sin, albuestøtte-terrorister på fly, etc etc. Er det noen psykologer eller lignende her som har noen forslag til hvordan jeg kan gi slipp på behovet på å være så irritert hele tiden?
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2008 #2 Skrevet 26. november 2008 Du spiser ikke tilfedigvis på p-piller?
Gjest Elfrida Skrevet 26. november 2008 #3 Skrevet 26. november 2008 (endret) Det fins flere teknikker for å hjelpe hjernen med å gi slipp på irritasjonsmomenter. Jeg har to som jeg har laget selv, inspirert av andre ting. Du vet når du har noe smuler eller bøss på fingrene, så drysser det av ved at du børster tommelen og de andre fingrene mot hverandre. Jeg gjør det samme når jeg går fra irriterende situasjoner eller folk, jeg drysser dem vekk. Ting som irriterer mer, eller som jeg ikke klarer å slutte å gruble over selv om det ikke er noe å gjøre med, gjør jeg litt annerledes. Jeg ser for meg problemet, og så tenker jeg over om jeg har lyst til å la det forsvinne fra hodet mitt. Så tenker jeg over om jeg klarer å la det forsvinne. Når jeg har bestemt meg for det, lar jeg det forsvinne. Og det forsvinner! Dette funker for meg i hvert fall. Endret 26. november 2008 av Elfrida
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå