Gå til innhold

Skal på visning til et flott hus til 3 mill


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hvor lavt kan jeg legge budet i første omgang? (Så sant ikke andre legger inn bud før meg da..).

Og hvor lenge lønner det seg å vente med å legge inn bud og ha is i magen?

Jeg har aldri vært med på dette før- og syntes det er både skummelt og spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare vent med å legge inn bud, bare dumt å ha hastverk... Vent noen uker, gjerne tre-fire. Legg inn et bud på 2 mill, ikke mer.

Tusen takk for svar :)

Jeg drømmer om å kunne få det til den prisen ja, men om jeg får det ervel en annen historie...*drømme*

Men ja, skal følge rådet ditt og ha is i magen...dukke opp på visning men vente med bud *håper ingen andre kommer og byr fra første stund!!!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kommet til å lagt inn bud med en gang på to mill.

Og satset på at ingen andre ikke var klare til å legge inn bud.

Jeg føler at jo lengre jeg venter og andre kansje begynner å tenke at her kan vi legge inn lavt bud så hadde jeg mistet sjansen min ;)

Men nå er jo jeg kansje litt utålmodig og vil ha ting avklart fort :)

Masse lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kommet til å lagt inn bud med en gang på to mill.

Og satset på at ingen andre ikke var klare til å legge inn bud.

Jeg føler at jo lengre jeg venter og andre kansje begynner å tenke at her kan vi legge inn lavt bud så hadde jeg mistet sjansen min ;)

Men nå er jo jeg kansje litt utålmodig og vil ha ting avklart fort :)

Masse lykke til :)

uklokt å legge inn bud med en gang. ts må ha is i magen. legger du inn bud kan du generere en budrunde, og det vil du jo ikke. dessuten bare ler selgeren av et bud på 2 mill nå. men når det har gått trefire uker uten salg, da begynner han å få panikk og er villig til å selge for langt mindre enn 3 mill. den som venter får det for 2 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antar at huset har fått en takst på 3 mill kr.

Et hus er aldri verdt mer eller mindre enn den prisen kjøper og selger blir enige om (i et åpent marked). Hvis man får huset for 2 mill kr, så betyr det ikke at man har fått det billig. Det betyr bare at takstpersonen bommet med 1 mill på sin gjetning på markedspris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg antar at huset har fått en takst på 3 mill kr.

Et hus er aldri verdt mer eller mindre enn den prisen kjøper og selger blir enige om (i et åpent marked). Hvis man får huset for 2 mill kr, så betyr det ikke at man har fått det billig. Det betyr bare at takstpersonen bommet med 1 mill på sin gjetning på markedspris.

Det er forskjell på takst og takst da. Du har teknisk verdi (det man mener huset er verdt i byggekostnader, kvalitet på det innvendige osv), og så har du markedsverdi (som går på det man tror boligen kan bli solgt for).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Mie_*

Det er ikke sikkert at huset går under takst i det hele tatt, et vennepar av meg solgte nettopp huset for 200 000 over takst. Så selv i disse krisetider er det rift om enkelte boliger, så man kan ikke automatisk satse på at enhver bolig skal stå lenge til salgs og gå under takst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sikkert at huset går under takst i det hele tatt, et vennepar av meg solgte nettopp huset for 200 000 over takst.

Dette betyr ikke noe annet enn at takstmannen bommet med 200 000 kr da han anslo verdien på huset.

Hilsen gjest 09:35.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Mie_*
Dette betyr ikke noe annet enn at takstmannen bommet med 200 000 kr da han anslo verdien på huset.

Hilsen gjest 09:35.

Du forstår virkelig ikke poenget... Når prisantydning og takst er det samme, som det ofte er, og det blir budrunde der flere er interessert i samme huset, uansett om de må betale mer enn det er verd, så kan man ikke stole på at nedgangstider skal senke prisen. Huset kan likevel være verd 3 mill, enten man får 2,5 eller 3,2 når det blir kjøpt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annen gjest
Du forstår virkelig ikke poenget... Når prisantydning og takst er det samme, som det ofte er, og det blir budrunde der flere er interessert i samme huset, uansett om de må betale mer enn det er verd, så kan man ikke stole på at nedgangstider skal senke prisen. Huset kan likevel være verd 3 mill, enten man får 2,5 eller 3,2 når det blir kjøpt.

Jeg vil si at det er DU som ikke forstår poenget :) OM et hus som nylig er taksert til 3 mill bare oppnår en pris på 2 mill, så har takstmannen bommet på 1 mill. Da kan du ikke være så dum at du sier at huset likevel er verdt 3 mill :ler:Du må forstå at markedspris er bestemt av markedet, altså kjøper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vent med å legge inn bud, bare dumt å ha hastverk... Vent noen uker, gjerne tre-fire. Legg inn et bud på 2 mill, ikke mer.

Om det er til salgs til 3 mill, og man leggr inn bud på 2, så blir du ikke tat seriøst engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er til salgs til 3 mill, og man leggr inn bud på 2, så blir du ikke tat seriøst engang.

Veldig enig i dette.

Så "på knea" og så dårlig er ikke boligmarkedet og de som selger.

Dette er rett og slett et skambud, som ikke vil bli vurdert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om det er til salgs til 3 mill, og man leggr inn bud på 2, så blir du ikke tat seriøst engang.

Jeg er helt uenig. I området hvor jeg bor har det vært flere leiligheter og hus som har ligget lenge til salgs og som alle har gått langt under takst. Minst to av dem har måttet selge 1 million under prisforlangende. Men jeg tror ikke man kan legge inn 30% under takst dagen etter visning, det er lurt å vente noen uker. Dessuten: I dag er det ikek mange eneboliger som er verdt 3 millioner, bortsett fra i Oslo-området og i Sandnes/Stavanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig i dette.

Så "på knea" og så dårlig er ikke boligmarkedet og de som selger.

Dette er rett og slett et skambud, som ikke vil bli vurdert.

Der tar du feil, jeg er en av dem som desverre har måttet takke ja til såkalt skambud. Ga 2.800.000 for et hus i Fredrikstad kommune i november i fjor, solgte det i september i år for 2.200.000. Fikk kun ett bud og det var på 2.200.000.

Men heldigvis får jeg trukket av tapet på skatten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...