Gå til innhold

Dere med øye for detaljer...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi har akkurat lagt eik plank i gang og stue, og nå trenger jeg hjelp til hva slags teppe som passer under en sofagruppe.

Jeg liker den følelsen av "lange linjer" i rommet som planken gir. Ønsker derfor et teppe som bryter opp gulvet i så lite grad som mulig. Mener å ha lest et sted at jeg da bør ha et teppe med en farge så nær gulvets farge som mulig. Men hvor finner jeg et teppe i fargen eik? :roll:

Er det eventult andre løsninger som kan fungere? Det skal nevnes at vi har katt så et teppe som ikke må støvsuges to ganger om dagen for å se pent ut det hadde vært å foretrekke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er mest glad i tepper i natur/plantefiber som sisal, kokos, sjøgress o.l, uansett gulv, egentlig. Lett å holde rent fordi det ikke suger til seg støv og sånt, behagelig å gå på om det ikke er for grovt og stort sett pent (liker at det gir litt røft inntrykk).

Angående farger vet jeg ikke helt, slike tepper er jo stort sett ganske naturfargete, så det blir i tilfelle mer et valg mellom lyst eller litt mørkere teppe.

Skrevet
Vi har akkurat lagt eik plank i gang og stue, og nå trenger jeg hjelp til hva slags teppe som passer under en sofagruppe.

Jeg liker den følelsen av "lange linjer" i rommet som planken gir. Ønsker derfor et teppe som bryter opp gulvet i så lite grad som mulig. Mener å ha lest et sted at jeg da bør ha et teppe med en farge så nær gulvets farge som mulig. Men hvor finner jeg et teppe i fargen eik? :roll:

Er det eventult andre løsninger som kan fungere? Det skal nevnes at vi har katt så et teppe som ikke må støvsuges to ganger om dagen for å se pent ut det hadde vært å foretrekke.

Gulvet er husets femte vegg så jeg ville hatt det i tankene.

Som et utgangspunkt kan man også innrede etter jord,vann og himmel-"regelen". Denne naturlige balansen gir oss mennesker harmoni og sinnsro.

Altså mørkest nede og gradvis lysere oppover,mange velger derfor jordfarver i en eller annen grad til gulv og tepper.

Om du vil øke rominntrykket og skape en helhet ville jeg valgt en nær farve til eikegulvet ditt. Det er en typisk jordfarve og du har derfor mye å velge i uten at det blir kræsj. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...