Gå til innhold

Migrene og alkohol

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har en søster som sier hun har kronisk migrene. Men er det virkelig mulig å døyve migrenesmerter med alkohol? Hun liker å ta seg en fest, men jeg skjønner egentlig ikke at noen engang kan ha lyst på alkohol når man samtidig har så intense hodesmerter som hun hevder at hun har. På en fest nå nylig var hun helt ferdig pga migrene, men satt likevel og drakk både øl og vin. Etter hvert ble hun nokså pussa og høyrøstet, og orket til og med å danse. :klø:

Videoannonse
Annonse
Gjest ¤bella¤
Skrevet (endret)

Når jeg har migreneanfall må jeg ligge i ro i mørket.

Alkohol bare forverrer migrenen.

Men andre kan kanskje oppleve det annerledes.

Endret av ¤bella¤
Skrevet
Når jeg har migreneanfall må jeg ligge i ro i mørket.

Alkohol bare forverrer migrenen.

Men andre kan kanskje oppleve det annerledes.

Jeg reagerer akkurat likt når jeg får migrene. Mange ganger kan til og med alkoholen i seg selv framkalle migrenen hos meg. Og at rødvin er fy fy for veldig mange med migrene er en kjent sak. Kan jo hende folk reagerer forskjellig, men synes det høres veldig rart ut.. Har hun fått påvist migrene hos lege da?

Dette ble litt rart, men svar til dere begge da i hvert fall.. :)

Skrevet
Jeg reagerer akkurat likt når jeg får migrene. Mange ganger kan til og med alkoholen i seg selv framkalle migrenen hos meg. Og at rødvin er fy fy for veldig mange med migrene er en kjent sak. Kan jo hende folk reagerer forskjellig, men synes det høres veldig rart ut.. Har hun fått påvist migrene hos lege da?

Dette ble litt rart, men svar til dere begge da i hvert fall.. :)

Hun sier så. en "slags" migrene som altså er kronisk. Men jeg kan jo ikke vite det sikkert, for jeg har jo ikke snakket med legen hennes. For meg virker det som om hun spiller på det fordi hun er lat. Det rare er nemlig at hun aldri har migrene hvis det er noe hun har veldig lyst til å være med på. Men jobbe, det kan hun ikke. :roll:

Skrevet

Jeg hadde aldri orket å gå på fest med migrene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...